Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Thomase Harrise načteného nemám, nějak zvlášť kladný vztah k této sérii také ne, ale jako samostatné (po)válečné drama Hannibal Rising ujde. Například Gong Li je naprosto skvělá, jen kontextuálně je hodně mimózní. Takže vše kladné za připomenutí reality, že kanibalismus nemusí být jen cosi z říše legend a pověstí, případně jednou z deviancí snobismu. ()
Nemůžu říct, že by pro mě bylo Zrození zklamáním, protože jsem od toho absolutně nic nečekal. A o to bylo zklamání větší. Tohle má s tak velkou legendou, jakou je Hannibal Lecter společné jen jméno. Bastard, eh pardon Gaspard byl tak prkenný, že někdy jsem se měl chuť smát. Jediné, co pro mě bylo v tomto filmu zajímavé, byly tři jména: Dominic West alias Jimmy McNulty, Li Gong, která byla sakra krásná a Marek Vašut, jenž tu má asi dvě minuty ke konci… :-) V tomhle případě 2,5 * musím zaokrouhlit směrem dolů… ()
Tento film se dá posuzovat ze dvou úhlů. Jako samostatný příběh o tak trochu jiném zabijákovi nebo jako prequel k Hannibalovi. Z prvního hlediska film vůbec není špatný, pokud pomineme několik nepříjemností např. samuraiský výcvik. Ulliel hraje dobře, jeho vraždící zápal mu bez problému uvěříte a jsou tu chvíle, kdy je opravdu děsivý, většinou vás to ale nutí s ním víc soucítit než se ho bát. Závěr filmu je dobrý, máme tu i ukázkově odporné záporaky a nechybí i několik jídelních či kousavých momentů. Pokud si ale film spojíme s Hannibalem, musí jedna nebo i víc hvězd dolů. Jistě je to kvůli Hopkinsovi, protože podle mě není herec, který by ho předčil, i bez něj ale máte pocit, že Hannibal si zaslouží víc. Já hodnotím spíš jako samostatný film Hannibalovi trochu podobný, protože přes všechny chyby se mi docela líbil. ()
Většina lidí zde píše, že tento film "mrví" legendu. Anthony Hopkins, coby inteligentní "Hannibal kanibal" a jeho nenapodobitelné herectví vytvořily z této postavy kult. Nemůžete chtít a ani není snad možné, aby se mu někdo vyrovnal. Ať by se role zhostil kdokoli, nikdo ho nemůže nahradit. Ale toto je přece film o tom, co bylo na počátku toho všeho. O jeho mládí, zážitcích a o tom, co utvářelo jeho osobnost do finální podoby, jak ji známe z podání Hopkinse. Zkuste tento film nebrat jako pokračování nesmrtelného kultu. Představte si jej jako novou, samostatnou kapitolu s postavou, o níž ještě nic nevíte a teprve se s ní seznamujete. Takto je totiž film pojat. A že tu někdo kopíruje? Jeho gesta, chování, apod.? Myslím, že Gaspard Ulliel se představil jako mladý, charizmatický a především talentovaný herec, který velmi přesvědčivě a osobitě ztvárnil mladá léta Lecterova života. Nejde o to, snažit se Hopkinsovi vyrovnat, či ho snad nahradit. Ale vidět jiného Hannibala, nám neznámého, a v jiném podání. Jde o kontrast mezi hereckou vyspělostí a zkušenostmi Anthony Hopkinse a začínajícím, herecky teprve dospívajícím a nadějným Gaspardem Ullielem. ()
Tak Hannibal se nám dal na dráhu krvelačné zrůdy kvůli morálce. Joj! Thomas Harris svého hrdinu vláčí dál a dál těmi nejnepravděpodobnějšími zápletkami (tady 2. světová válka) a už by si na tenhle kult mohl otevřít továrnu. Čekal jsem slušné béčko, odsýpající hlavně dějově, dostal jsem nudnou sračku, která byla po stránce charakteriky postav naprosto odfláknutá a snaha o jakousi serióznost hodně štvala. Všechno dorazil Marek Vašut v roli kapitána lodi. Připomínalo mi to toho novýho PřicházíSatana! ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
- Pro natáčení scény střetu německého letadla Štuka s tankem byla vyrobena věrná maketa letadla včetně interiéru pro posádku. Na světě totiž není dochován ani jeden takovýto stroj, který by létal. Tento letoun skutečně letěl, ale jen na 300 m dlouhé lanové dráze. Letoun je nyní ke shlédnutí v expozici letectví v Plzni. (duklak2)
- Ve scéně, kdy si Lecter vpíchne do žil thiopental sodný, hraje v pozadí „Goldberg variations“ od Johanna Sebastiana Bacha. Tuto skladbu můžeme slyšet ve filmu Mlčení jehňátek během scény Hannibalova úniku z uvěznění. (Othello)
Reklama