Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (740)

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí necenzurovaného traileru jsem se těšil na pořádný nářez a pro jistotu kouknul i předlohu (Geoul sokeuro), podle kterého se tenhle remake natočil. Od začátku filmu jsem si říkal, že to je o stupeň lepší film než originál. Jenže ouha. Američani mají recept na tyhle asijské remaky. Za které si prostě musí stát, aby jim to ten typický americký popcornový divák sežral. Blbě vystavený milostný příběh je jedním z hřebíčků do rakve, který pohřbívají tak zajímavé téma ze kterého by šlo vymáčknout více. Alexandre Aja je skvělý režisér, nic proti němu nemám. Zvládá perfektně kriminální příběhy, jenže u hororu bych se radši bál než častěji řešil nějáké případy. Naštěstí tomu strašidelnému nádechu vypomáhá hudba. A konec je u obou filmů stejný, pro mě bohužel už ne tak šokující. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Zrcadla lžou! A jsou pěkný svině! Ale hlavně, JSOU VŠUDE!…. Vizuálně zajímavé, ale hlavně napínavé a v DTS i pastva pro uši! Překvapivě dobrá duchařina, s kapkou krve, solidní porcí napětí a důvěryhodným K.Sutherlandem. Já se prostě bál! A o to tady (asi) šlo. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ **** Co uvidíme (možná) příště? Byl tu Dům. Byl tu i Klíč. Teď Zrcadla. A příště? Radiátor! Mezi žebry to bude bolet!! ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Som nesmierne rád, že Alexandre Aja si u mňa potvrdil kvality silného kandidáta na post novodobého kráľa horrorového žánru. A pomerne dosť mi unikajú tie nízke hodnotenia. Atmosféru má tento film takú reálnu, ako je reálny obraz v zrkadle. Začiatok naznačuje, že Aja nás nenechá len tak nečinne a nudne vyžierať popcorn, či sledovať hodinky, kedy už nabehnú titulky. R-ková prístupnosť je zaslúžená, brutalít niekedy až prehnane (na scénu s Amy Smart vo vani len tak ľahko nezabudnem a nemyslím teraz pre jej nahé telo). A i keď sa jedná o duchársko- mysteriózny počin, tak zladenie mysterióznej látky zrkadiel so skutočným svetom bolo ukážkové. Bál som sa, že sa to zvrtne na nekontrolovateľnú zlátaninu bez pointy s odfláknutým záverom, po ktorom by som odhodil film nemilosrdne do priemeru. Záver bol však pre mňa absolútnym rozčarovaním. Scéna v dome s detskou drámou bola v poriadku, avšak finálny súboj Bena s prevteleným zlom ma dostal. Skvelé efekty, zimomriavková hudba a nesmelé pohľady do zrkadla pár hodín po zhliadnutí hovoria za všetko. 90%. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Kejvá se obraz divej, A říká teď se dívej, Já jsem ti lízal paty, Chodil jsem kam jsi šel ty. Už by se to změnit mělo, Ty buď obraz a já tělo, Kde já jsem ležel prve, budeš obraz z masa a kostí," dala by se trochu parafrázovat píseň Kejvá od Dunaje. Aja zase jednou oživil představu, že nejenom náš svět má vliv na svět za zrcadlem, ale i svět za zrcadlem má vliv na ten náš. Fyzikálně je to samozřejmě nesmysl, protože žádný svět za zrcadlem není a Alenka vlastní příliš bujnou fantazii. A pak, ten zrcadelní se stejně zpožďuje o dvojnásobek doby, kterou světlo potřebuje urazit od zrcadla k pozorovateli. Dobrá, s tou fyzikou jen žertuji. +++++ Stejně mi ovšem vrtá hlavou, proč právě nebohé odrazy staly se zdrojem všelijakých pověr, jež člověka naplňují strachem. Bát se tmy mi přijde poměrně normální, skutečně v ní v minulosti číhala, ba i dnes leckdy číhají mnohá nebezpečí. Zrcadla jsou v tom ovšem chuděry nevinně, a to jen proto, že tak věrně odrážejí náš svět. Možná to lidi pěkně štvalo. Ale dosti off-topic řečí. +++++ Dozajista znáte ty temné budovy, v nichž se co chvíli ozvou nějaké hlasy, zavržou dveře, zhasne světlo, teče voda atd. Taky tu jednu máme a vzhledem ke jménu filmu naplněnou zrcadly. Když už jednou zlo udeří, protagonisté mívají ve zvyku vyzkoušet různé věci. Nejdříve třebas prchnout. Když to nejde, zlo zničit násilím. Když ani to nejde, pátrat po chytřejším způsobu. Tak, kdo si myslí, že náš Ben něco z toho nezkusil? Za pět! +++++ Dobře tedy, pátrání. Úspěšné pátrání žádá, aby zlo podléhalo nějakým zákonům logiky. Nemusí to zrovna být fyzikální zákony našeho světa, ale nějaký jiný řád určitě ano. Poměrně brzy se ukazuje, že v Zrcadlech takový řád panuje. Zlo má svou motivaci, může zasahovat jen do té části našeho světa, kterou odráží a snad i pár dalších drobností. Tady to sedí. Ovšem ono vyšetřování bohužel vypadá tak, že klíčové informace jsou Benovi podstrčeny vyšší mocí, kamarádíčky a jednou i ženuškou. Vůbec o nich nemusí přemýšlet. +++++ Pokud jde o pravidla působení zla, moc se mi nelíbí, že někdy odraz má přímý fyzický vliv na náš svět a jindy pouze působí bolest a jiné smyslové vjemy, nicméně tělo nechává netknuté, ale co, zlo je mocné. Také schopnost zrcadel se opravovat není univerzální. Funguje snad jen u zrcadel, která viděla smrt? Mohlo by takhle rozšiřovat své pole působnosti. Proč se většinou nebrání, když je mu omezována možnost do našeho světa zasáhnout? +++++ SPOILER. Vyloženě hapruje úplný závěr filmu konfrontovaný s předchozím děním, který ukazuje svět za zrcadlem jako zcela obyčejný zrcadlový obraz toho našeho. Nejenomže to není žádná noční můra a hlavní hrdina by se mu bez potíží přizpůsobil, zpochybňuje veškeré předchozí dění. Proč by si tajemné zlo nemohlo řádit v druhém světě stejně jako v našem, když se pořádně nijak neliší? Tam může dokonce zabíjet v obou. Proč ono má větší moc tady i tam a Ben má tam jedinou moc nad naším světem, umatlat ho? +++++ Nakonec vlastně se zrcadly nijak nesouvisí. KONEC SPOILERU. Je mi to trochu trapné, zabývat se tím, ale opakuji: "Pokud se film snaží budovat logický svět, pak skutečně logický být má." Takhle to dopadá, když svět vyvěrá z touhy budit hrůzu a ne hrůza z děsivě dobře vystavěného univerza. Ta logika, co zbývá navíc narušuje smysl lekaček. "Hele, zrcadlo, to by mohla přijít lekačka." Hele, přišla. Sem se nelek. +++++ Ben nemá jen práci v baráku se zrcadlem, v kterém ještě nikdo po x letech nezavřel přívod vody, ačkoliv ji zřejmě nikdo neplatí. Má i rodinu. Sice to v ní teď trochu neklape, ale mají se všichni nejspíš rádi. A proč ji má? Každý správný sólo hrdina má rodinu proto, aby se mohla ocitat v nebezpečí a on ji zachraňoval, čímž rodině dokáže, jak moc ho vlastně potřebuje. Taky je posedlá zrcadly, poněvadž Američan si potřebuje prohlédnout svou krásu v každičký okamžik. Tolik zrcadel jsem neviděl celý život, co on má doma. +++++ Ech, co už, pěkný barák tam byl, i pěkně vyhořelé interiéry a kamera v temnách též. Nejdřív se to tajemně a plíživě vleče a pak to uhání jak o život rytmem závodu s časem. Něco přeci funguje. () (méně) (více)

Krouťák 

všechny recenze uživatele

No já čumim jak blázen... KONEČNĚ se amíkům povedl horor, jak se patří ( už jsem začínal věřit jen ve španělské výtvory ). Jojo... všichni víme jak dopadla '' nedávná '' vlna remaků zpracovaná kolegy z USA a o to víc musim smeknout před timhle dílem. K mému překvapení mi ani nescházel Ivan Trojan, coby dabér Kiefera - neumim to vysvětlit ( dabing z duše nenávidim :), ale už od dob 24-ky ho nemůžu slyšet jinak - čest takovým vyjímkám.. Určitě jsem se na srorriM nedíval naposledy.. 90%. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Autorem hudby je španělský skladatel Javier Navarrete, nominovaný mimo jiné na Oscara za soundtrack k filmu Faunův labyrint. (Jurij)
  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 66. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Jméno Esseker je přesmyčka Seekers, což může být pochopeno v terminologii démonů jako duch, žijící na druhé straně zrcadla. (KucC)

Reklama

Reklama