Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 2 - Alexandre Aja

Recenze (740)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zrcadla jsou založený spíše na kvalitě jednotlivých scén než na celku a samozřejmě mě příjemně potěšila závěrečná pointa. Navíc chápu, že někoho pohled na zrcadla může vystrašit, ale to se mě netýká. Já si na všechny zrcadla už dávno nalepil fotky Johnnyho Deepa, abych si pohledem do zrcadla zbytečně nesnižoval sebevědomí. ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Další zbytečný remake. Děravý scénář, divné dialogy, plochý a místy i nudný film. Jedná se spíše o mysteriózní drama o záhadě, které se Ben snaží přijít na kloub, nežli o klasický horor s pocitem strachu z neznámého zla. Navíc od dob "24" Kiefera Sutherlanda vůbec nemusím. Stejně jako u filmu The Hills Have Eyes, mé pocity jsou stále víceméně chladné a i když je jistě Aja pro mnohé spásou a inspirací v žánru hororu, pro mě prozatím zůstává, dle svých výtvorů, režisérem poněkud nezajímavým. Takhle to dopadá, když se vezme korejská předloha, natočí ji Francouz a své dílo směřuje do amerických kin. Možná jako hit měsíce na Nově Mirrors uspějí, ale jít na to do kina je ještě mnohem horší než se na sebe ráno podívat do zrcadla. (4/10) ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MIRRORS jsou jednak nejdospělejším počinem Alexandera Aji, protože na místo videoklipovitého stylu a gore festu se zde sází na pomalu budovaném napětí a atmosféře, a jednak nejlepším remakem asijské duchařiny od dob Verbinského KRUHU, protože výchozí zápletka se zde zasazuje do amerických (sub)žánrových filmů, což se záměrně tře s asijským stylem._____ Kiefer Sutherland zde hraje Jacka Bauera poté, co byl vyhozen ze zaměstnání, a musí začít znovu vyšetřovat, protože jsou jeho blízcí a i on sám v nebezpečí. Detektivní žánrová linie, s kterou operoval již KRUH, zde slouží ke konfrontaci s jinými horrorovými subžánry, jakým je hixploitation (buranská white trash rodinka) či vymítačský film (závěr), a k zainteresování diváka do dění. Oproti jiným duchařinám, ať už originálům nebo jejich předělávkám, zde nejsou potenciální sexuální objekty zahaleny, ale naopak své přednosti vystavují na obdiv; podvratný styl filmu v první hodině, založený na dlouhých statických záběrech, je naopak typický pro asijské duchařiny, nikoliv ale pro jejich předělávky. Pátrací scény, shromažďování důkazů a jejich ověřování je stylově podvratné vůči asijskému stylu, ale opojné._____ Průměrné a zbytečně natahované INTO THE MIRRORS stavělo na uvěřitelnosti a nádechu reálnosti, ale ničím z "bubu linie" nevybočovalo, zatímco MIRRORS si vystačí s vyzkoušenými a funkčními žánrovými postupy, ale je na něm zajímavé to, nakolik se zde střetávají různé žánry a nakolik je jejich styl podvratný. Je sice pravda, že se jedná o Ajův nejhorší film, který je nesoudržný a ve kterém dost dobře nefunguje vnitřní logika filmového fikčního světa (je to gotický, či snad surreálný horror?), ale kvůli podceňování filmu ze strany ostatních na výsledném hodnocení přitlačím, protože tady máme co dočinění s odvážným "experimentem" spadajícím do "současné subverzivní hollywoodské tendence" (viz Douglas). 9/10 ()

petero 

všechny recenze uživatele

MIRRORS je zatiaľ najvážnejším počinom Alehandra Aju čo prináša jeho umiernenejší gore fest no vzhľadom na posledné remaky (THE EYE, ONE MISSED CALL, SHUTTER) je to svieža kvapka v záplave zlých filmov. Je dobre že MIRRORS je tentoraz remakom málo známeho INTO THE MIRROR, je remakom pozmeneným a napätie v ňom funguje. To čo sa odohráva je uveriteľnejšie a oproti zmieneným filmom my príde dospelejší (i keď o pobehovanie sexy herečky s veľkým výstrihom, navyše celej mokrej, neprídeme;-)). Aja je hororový tvorca ktorý to vie, skrátka ma potešilo že tu nie je ďalšia smrteľne bledá Japonka s dlhými vlasmi. Hlavná postava má k vyšetreniu prípadu bližšie keďže je bývalým detektívom a ide mu o rodinu a vlastne o to čo sa deje sa začne zaujímať až po tom čo sú mu zaujímavosti okolo strašidelného domu podstrčené. I keď počiatočné sympatie k postavám sa dostavujú veľmi neochotne, Ben je prchký, Amy mu neverí a napríklad o takú Angelu (Amy Smart) sa nie je dôvod báť a fajn roztvorenie papuľky vyznie tak trochu naprázdno, možno aj pre to, že nie je doprevádzané zrýchleným obrazom a divokým strihom tak typickým pre Aju. No neprídeme ani o to a túto fajn dovednosť nám predvedie hneď ako sa o prípade začneme dozvedať trochu viac a funguje to skvele. Gradujúce napätie je však utlmené domnelým finále ale to nasledujúce akčnejšie finále ten útlm napravilo a záverečná pointa utvrdila konečné hodnotenie a spokojnosť =). Pritom bez jediného aziata sa Ajovi podarilo navodiť pocit ázijského hororu. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Průměrný horor, ve kterém se Kiefer Sutherland musí postavit zlu skrytému za zrcadly. Absolutně nenápaditý scénář a příliš dlouhá stopáž jsou pro film velmi zásadní problém a i když se režisér Alexandre Aja snaží a servíruje před diváka pár hodně dobře natočených a někdy i poměrně dost drsných scén, do nadprůměru film nedotlačil. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • V scéne, kde Ben (Kiefer Sutherland) maľuje zrkadlá v detskej izbe, je na jednom z nich papierový motýľ, no v nasledujúcom zábere je zrazu preč. (Raccoon.city)
  • Film byl původně plánován jako remake jihokorejského hororu Geoul sokeuro (2003), nicméně jakmile byl k projektu přizván režisér Alexandre Aja, plány se změnily. Aja byl po přečtení scénáře nespokojen s detaily příběhu původní verze, a proto se rozhodl celý příběh drasticky změnit. Zachován byl pouze hlavní nápad zahrnující zrcadla. (ČSFD)
  • Scenárista a producent Grégory Levasseur musel pri natáčaní scény, kde si Ben (Kiefer Sutherland) myslí, že horí, zaskočiť na poste režiséra, pretože Alexandre Aja utekal do nemocnice za manželkou, ktorá predčasne rodila. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama