Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

kitano 

všechny recenze uživatele

Tento filmik sa mohlo kludne zaradit medzi kultove diela. Ak by sme sa bavili o vizualnej stranke, dala by sa oznacit za dokonalu. Na to co vam ponukne tento film sa nechyta ani Sin city. No a na druhej strane mame dej a obsah filmu. Nieje zly, to nie. Ma dobre budovanu atmosferu,charaktery, skvelu akciu ale pribeh je prilis obycajny (po cely cas filmu som si uvedomoval ze tu ci onu scenu som uz niekde videl) a vyiual ho po cely cas filmu prebija. A to je chyba, pretoze by to malo byt prave naopak a vizualna stranka by mala len umocnovat dianie vo filme (presne v tom bodovalo Sin City). Kazdopadne vsak jeden z filmom, ktore by mal skusit kazdy.. 8/10 ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Z příjemně stráveného času u Renesance jsem si odnesl několik neoddiskutovatelně zajímavých poznatků a dojmů. Za prvé: Asi jako každému druhému mi zalichotila silná a temná vizuální forma, které se dá zazlívat snad jen jistý "modus" plošnosti - pominu-li jiné, drobné technické mušky okolo zlobivého kontrastu. Plasticita je patrná pouze ve chvílích, kdy je důrazněji pracováno s vícero plány v obrazové kompozici, nicméně i onen "2-D efekt", plochost má v mnoha momentech svou výtvarnou opodstatněnost a tím spíše se tvůrcům daří docílit svérázu komiksového podání. Nutno však poznamenat, že narozdíl od častokrát zmiňovaného Sin City, se kterým je R. neustále uváděna v otevřenou konfrontaci, má pojetí evropských umělců větší šťávu, nápad i dynamiku a to navzdory všem negativům. Možná právě zde se projevuje nesporná výhoda v neexistenci kultovní předlohy a s ní spojených adaptačních úskalí. Za druhé: neživotnost, prázdnost a odosobněnost v naraci i ve figuraci jednotlivých charakterů, kterou bylo lze možno vytýkat Sin City se bohužel nalezla cestu i k Renesanci - k mému velikému zklamání. Příběh, osudy hlavních ani-protagonistů (kteří strádají bez opory silné a vůdčí postavy) i jejich skicovitá psychologie se ztrácí pod diváckou fascinací lahůdkovým obrazem (kamerovými lety, linií i mistrovským komponováním jednotlivých políček, hrou s černobílým spektrem...) a nezabrání tomu ani - pro někoho rádoby - filozofický přesah otevřené závěrečné katarze. Za třetí: Nocholas Dodd měl a stále má dobrý vzor a zdroj pracovních zakázek, k jeho překonání ale bude potřebovat ještě dlouhou, dlouhou cestu. Za čtvrté a závěrem: Renesanci chybí k dokonalosti (nesmrtelnosti) mnohé, počínaje předvídatelným příběhem a konče postavami, s nimiž se není možno jakkoli ztotožnit a chápat je, ale naopak jí nelze upřít vydařená atmosféra, osobitost a elegance po stránce vzhledové. A vůbec, veškeré experimentování s progresivní výtvarnou stránkou a specifickou filmovou řečí by se mělo oceňovat povinně. Rozhodně jeden z nejzajímavějších filmů, jaké jsem měl možnost za poslední měsíc zhlédnout. ()

Reklama

Satan 

všechny recenze uživatele

Renesance je jako francouzské kreslené Sin City. Renesance je jako počítačová hra, kterou nelze hrát. Renesance je jako oprášená noir detektivka s novými sci-fi stránkami… Hlavním kladem a zároveň záporem této vizuální třešničky je osobitá animace, která na jednu stranu šokuje v pečlivě prokreslených detailech a hraje si s černobílým obrazem jako kočka s myší, ovšem na stranu druhou je to bohužel to jediné, které stojí za zhlédnutí. Temný sci-fi příběh o minulosti, přítomnosti a nesmrtelnosti je vyprávěn tak tuctově a fádně, až ta obrazová stránka vyloženě zamrzí. Koneckonců ani ten Craig mi sem moc nepasoval a nebýt „neviditelných“, ani bych se nedočkal nějakého mírného povyražení (scéna v prosklené zahradě určitě nejlepší z celého filmu) v již tak chladném syžetu. Nabízí se otázka – budila by Renesance takový rozruch, nebýt té jedinečné animace? [Přesná stopáž: 101 min] ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Moc to nefunguje a nějak nevím, kde hledat příčinu. Vizuálně zajímavé a i samotný příběh stojí za pozornost, ale možná to prostě jen neklape dohromady. Nebo mají oba tyto základní prvky filmy pouze slušný nástřel a samotné provedení už není takové. Šlo si ještě více vyhrát s animací? Šlo se více zaměřit na jednotlivé postavy než na samotné kličkování děje? Nebo by to tomů vůbec nepomohlo? Nemám páru. Výsledek je, že ač mi vizuál přišel hodně zajímavý a z námětu se evidentně dá vykřesat hodně zajímavých myšlenek...spíše jsem se nudil. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kriminálny príbeh ozvláštnený zaujímavou vizuálnou stránkou, pri ktorej som si hovoril, ako by to super vyzeralo, ak by film nebol animovaný a čiernobiely. A to hlavne pri zobrazení Paríža blízkej budúcnosti. Snímok pripomína atmosférou Blade runner, pomalším tempom Immortel. Príbeh je zakončený celkom originálne, čo je po niektorých klišé (suspendovaný policajt,milostný pomer) príjemným prekvapením. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)
  • Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)
  • Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama