Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

„Avalon, pro dlouhý život...” Velkolepé vizuální orgie spolu s originálním pojetím budoucnosti, dále charismatický hlavní hrdina s hlasem Jamese Bonda, intenzivně napínavé akční scény a krásná noir-detectiv atmosféra v černobílém hávu městě milenců. Sin City je možná dobrý snímek, ale oproti tomuhle se jedná o levnou slátaninu. Renesance ukazuje, že i animovaný film může bez problémů konkurovat mainstreamové tvorbě světových multiplexů. Tichá, depresivní, černobílá atmosféra se dostává i do těch nejtemnějších zákoutí mysli... hledání odpovědí, lásky a sebe sama. Renesanci hltám ve velkém při každém dalším shlédnutí. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po vizuální stránce je to naprostý skvost, který se ve mnoha případech vyrovná filmu Sin City. Ačkoliv chvílemi překvapí hrou stínů a barev. Je zajímavé sledovat, jak se autoři poprali s budoucností a pak s městem, kde se celý příběh odehrává, tedy v Paříži. Příde mi to sice trochu objektivní, ale proč by ne. Sice mi tam chybělo trochu více akce, jelikož průběh vcelku zajímavého příběhu je volný a nikam se nežene a tak chvílemi nutí diváka se nudit, ale věřím tomu, že se tento film mezi ostatními rozhodně bude vyjímat. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Velmi nerad dávám odpad, ale Renesance by si takové hodnocení zasloužila. Vzhledem k tomu, že jsem ji viděl v půvabném prostředí improvizovaného letního kina v parku Montsouris, tak tu jednu hvězdičku dávám. Jinak nenacházím nic, co by se mi líbilo - zmatek v ději, nepřehlednost postav, vizuální stránka mě nikterak neomračuje a budoucí vize Paříže nijak úchvatná. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Neskutečně dokonalá audiovizuální stránka tohohle filmu, z toho dělá skoro srovanatelný dílo se Sin City, i když je to o poznání míň drsný a postavy nejsou tak pěkně propracovaný, ale ta ukrutná hyperdokonalá hra světel s až nechutně skvělou animací mě dostávala celej film a to ani nemluvim o tom, že příběh tady rozhodně neni žádná druhořadá záležitost, spíš naopak, trošku mi to připomínalo Já, robot a o napínavý a akční scény neni žádná nouze a konec je takřka dokonale vyřešenej. Víc k tomu nemam co dodat ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, takže to dopadlo přesně, jak jsem si myslel. Renesance, slabý odvar Sin City (tedy v očích zdejší většiny, rozhodně ne v mých) je kvalitou tak o třídu ne-li 2 výš než jeho "předchůdce". Tento film má výbornou atmosféru, takovou thrillerovou, detektivní, na působivosti jí dodává hlavně čistě černo-bílý materiál (až na těch pár barevných malůvek, btw maximálně zbytečných a rušivých) a perfektní hudba. Co se příběhu týče, jde o solidně vystavěnou kriminálku, netvrdím, že ve výsledku nějak super originální, ale třeba ten konec nebyl tak klišoidní, jak bych čekal. Jeden ze záporů by byla možná podoba postav se skutečnými herci (to má třeba Sin City nebo i náš Alois Nebel lépe udělané), která nebyla zrovna moc vymakaná, jinými slovy jsem nepoznal skoro ani 1, ale co je zvláštní, nemám s tím nejmenší problém, možná dokonce naopak (třeba Daniela Craiga jsem si dokázal vybavit snad jen z jednoho jediného záběru, avšak vůbec mi to nevadilo, protože by hlavní hrdina akorát tak ztratil část mých sympatií :-) ). To je však jediné, co bych animaci v tomto filmu vytkl, jinak byla super. A abych byl objektivní, s tou zranitelností hlavní postavy to taky nebylo úplně košér (přesto pořád v únosné míře vzhledem k výše jmenovanému americkému produktu). Moderní Paříž nebyla přehnaně "sci-fizovaná" a vůbec byla míra tohoto žánru v rozumné hodnotě. Spokojenost, dávám solidní 4*. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
  • Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
  • Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama