Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Chcete vidět něco nového? Něco se zvláštní kamerou a animací? Podívejte se na Renesanci. Škoda, že se filmu nevyhnulo pár hluchých míst a částečná nepřehlednost a zmatenost postav pro diváka. Ale i přez to hlavní stránka filmu a to výtvarné zpracování, vysoko vyčnívá a zaujme nejedno divácké oko.70% ()
Tradičně nalinkovanou story o svéhlavém policajtovi, tajemné ženě a zlé korporaci drží v diváckém zájmu svižné vyprávění a skvostné výtvarné provedení, které pokukuje po dávných dobách noiru. Od nejvyššího hodnocení odrazuje předvídatelnost děje (i když ten poslední výstřel je relativně nečekaný) a schematické charaktery (byť díky hlasům velmi sympatické). Celkově ale velmi pohlcující atmosférická záležitost. 4 a ½. ()
Po vizuální stránce je to naprostý skvost, který se ve mnoha případech vyrovná filmu Sin City. Ačkoliv chvílemi překvapí hrou stínů a barev. Je zajímavé sledovat, jak se autoři poprali s budoucností a pak s městem, kde se celý příběh odehrává, tedy v Paříži. Příde mi to sice trochu objektivní, ale proč by ne. Sice mi tam chybělo trochu více akce, jelikož průběh vcelku zajímavého příběhu je volný a nikam se nežene a tak chvílemi nutí diváka se nudit, ale věřím tomu, že se tento film mezi ostatními rozhodně bude vyjímat. ()
Vizuální styl ukradený Sin City, svět podezřele podobný tomu z Blade Runnera, příběh kompromisem mezi detektivkou, love story a akčním scifi. Když se to splácá dohromady, vypadne z toho sice slušná, ale nepříliš dotaženě působící záležitost. Typický eurobiják. 7/10 PS: největší slabinou je dozajista příběh, škoda, dalo se to uhníst nějak smysluplněji ()
Zpočátku jsem z té kontrastní černobílé animace měla docela obavy, ale nakonec vše vypadalo a hýbalo se mnohem lépe, než bych čekala, akorát hlavní hrdina chodil a běhal, jako kdyby měl mezi půlkami zapomenutého robertka. Kupodivu až na výjimky nebyl problém rozeznávat jednoho ksichta od druhého. Přesto se nemohu zbavit pocitu, že podbarvit občas nějaký detail jiným odstínem, bylo by to vizuálně přitažlivější. Příběh a jeho postavy by s trochou péče v klidu obstály i v hraném filmu, ale takhle to bylo možná o něco zajímavější a zapamatovatelnější. Milé překvapení - nepřipadala jsem si při sledování jako mrňavý fakan, čumící na roztomilé obrázky s humorně odlehčenými scénami, všechno bylo krásně temně dospělé. 74% ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
![Renesance - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/233/233089_b7b34e.jpg)
Zajímavosti (11)
- Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)
- Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
Reklama