Reklama

Reklama

Hodinářova svatební cesta korálovým mořem

Komedie / Hudební
Československo, 1979, 78 min

Režie:

Tomáš Svoboda

Kamera:

Jan Čuřík

Hudba:

Petr Hapka

Hrají:

Laďka Kozderková, Luděk Sobota, Karel Augusta, Petr Svojtka, Ivan Vyskočil, Milan Lasica, Július Satinský, Zdeněk Dítě, Míla Myslíková, Marie Rosůlková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Bláznivá hudební komedie staví na absurdních nápadech, parodickém humoru a mnoha různě převrácených odkazů na slavné předlohy... Výsledek je však velice neobratný, složený z izolovaných skečů, které jsou jen volně provázány. I herecké ztvárnění sklouzává k přepjaté karikatuře, k laciným šklebům. Snaha bavit za každou cenu se nakonec obrací proti tvůrcům. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Když už se nějaký československý film dostal na Otrlce, musí to být fakt něco. A taky že je, protože taková kravina se fakt jen tak nevidí. Má to takový ten strašně absurdní humor, na hranici geniality a trapnosti, který já rád když funguje, ale tady to bylo tak 50 na 50. Zatímco ale v první polovině bylo ztřeštěných nápadů dost, druhá polovina jen kopírovala viděné a některé scény zbytečně natahovala (honění harmonia, vypuštěná Vltava, boj nevěst o sele). Zase ale závěrečná svatba byla bizarní dost, to jo. A taky zaujme herecké obsazení. Celkově to je hodně ujeté, ale funkční tak na 50%. 3* ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

30% - Těžko hodnotitelný bizarní pokus o crazy komedii. Poprvé jsem film viděl někdy kolem roku 1981, kdy šel v televizi. A moc jsem ho nepochopil. Název jsem zapomněl a v paměti mi zůstalo jen pár utržků - vypuštěná Vltava, ujíždějící harmonium a cameo Leoše Jirsáka, který tou dobou měl v televizi vlastní pravidelnou talk show „Federální kriminální ústředna pátrá“. Pak jsem ho viděl až po letech a naposledy jsem se na něj podíval včera na internetu. Co k tomu říct? Film „Pane, vy jste vdova!“ považuji za ukázku toho, že crazy komedie může mít hlavu a patu. Tady je to téměř naopak. Spousta gagů není špatných, obzvlášť ty, které vycházejí z doslovné interpretace některých úsloví. Ale co třeba v Trháku působilo jako super vtip (před hájovnou stojí zaražený pilot, paní poštmistrová se nemůže odtrhnout od okna), tady to působí nehomogenně a jaksi zbytečně. Film sice cosi jako dějovou linku obsahuje a v jejím rámci se snaží držet konzistentně, ale ta je (jistě úmyslně) dosti rozvolněná, takže umožňuje umístit do filmu právě zmiňované gagy. Jenže ty jsou umisťovány jakoby bez ladu a skladu. Výsledek působí podobným dojmem jako slavný dort pejska a kočičky. Spousta ingrediencí, která každá sama o sobě by nebyla špatná, smíchána dohromady vytvoří těžko poživatelnou kaši. Ačkoliv při včerejším shlédnutí mi to zase nepřišlo tak hrozné, přesto budu hodnotit jako „podprůměr, nutná jistá dávka tolerance“. Na druhou stranu je tento film mnohem zábavnější a koukatelnější než další film režiséra Tomáše Svobody „Blázni, vodníci a podvodníci“. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Humorná estráda plná skečů, parodií, odkazů na vše související ke své době či českého vlastenectví, písniček a melodií všeho druhu. To vše jak vystřižené ze silvestrovské televizní zábavy. Hodně to připomíná podobný snímek ´Trhák´, který však vznikl o něco později. Že by se tu Svěrák při psaní scénáře inspiroval? Mnohé odkazy dnešním mladým divákům už málo co řeknou, takže je dokáží ocenit jen pamětníci této omšelé doby. Vše srší skvělými nápady, ale na celovečerní film je to místy značně křečovité a jakoby nucené. Tady je názorně vidět ten propastný rozdíl mezi televizní a filmovou zábavou. A proto se snad možná Svěrák pustil do svého ´Trháku´, aby vše napravil a uvedl takovýto pokus na pravou míru. Každopádně každý nápad se cení a jak se říká: ´Chybami se člověk učí´. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

"Láska bez nábytku je jako pták bez křídel." "Chce, abych udal skladatele." Při úvodních titulkách poznáte už po třech vteřinách, že autorem doprovodné etudky je Švankmajer. Do toho zní muzika jak z nějaké komedie Marie Poledňákové, takže máte pocit, že Hapka buď něco nepochopil, nebo mu něco neřekli. Ve skutečnosti toto bizarní a nefunkční spojení dobře ilustruje rozporuplnou kvalitu celého díla, které je jinak po mnoha stránkách cennou kuriozitou. Hlavní vadou této "hudební komedie" je právě to, že je hudební. I když zpívající Laďka Kozderková je s řeznickou sekerou kromobyčejně sexy, dramatické podkresy ze Smetany a jiných klasiků super a ten popíkový pseudokrysař Felix Slováček snažící se na kůlech pod Karlovým mostem přivábit "jachtu" ze dvora do řeky konec konců taky není k zahození. I některá ta "camea" soudobých populárních zpěváků (Urbánková, Pilarová etc. etc., dokonce i Mišík a mihne se i legendární Ivo Pešák) by zde měla své místo. Estrádní vsuvky ale celý film doslova ničí, strašlivá a nekonečná sekvence skupiny Plavci na kolotoči posílá do kopru jeho úvodní část a estrádní závěr (při němž úplně mizí Luděk Sobota aka Ctirad) pohřbívá celý film. Teprve po vyškrtání těchto sraček (aniž by nutně muselo být na hudební element rezignováno - koneckonců "věc", o niž trojici demiurgů jde, možná opravdu nemůže končit jinak než muzikálem) bychom se mohli bavit o tom, jestli je předvedená dada absurditka nějak zdařilá čili nic. Ze začátku budí rozpaky téměř všechno: Film prakticky nemá začátek, slovními hříčkami a kulturními asociacemi hýří doslova za každou cenu, z tria dramatických demiurgů Svojtka - Vyskočil ml. - Augusta se tato posice dá obecně věřit asi jen Svojtkovi. Na ostatní dva je třeba si v tom teprve zvyknout, ale nutno jim přiznat, že to stojí za to. Výborným protihráčem je šedá eminence "tvorby" - nápověda Lasica (a možná přijde i Satinský). Luděk Sobota jako Ctirad úplně v pohodě, přestože je to tak trochu variace na jeho kultovního Koudelku. Z epizodních postav je famózní úřednice Květy Fialové. Ve dvojí roli (ovšem beze slov) se zde naposledy objevuje přední novovlnařský neherec Jan Vostřčil, přičemž je milé, že v posledním svém výstupu si zadiriguje, čímž se symbolicky vrací na (a před!) začátek své podivuhodné filmové kariéry - a možná mu tak autoři chtěli vyjádřit poctu. Ve filmu je mimo jiné vypuštěna a znovu napuštěna Vltava a sehrán ragbyový zápas družiček s živým seletem místo šišky. Vesměs důkazy, že to autoři s tím teatrálním (sic) tvořením skutečnosti myslí vážně. Harmoniová honička je vrcholný zážitek. Přesto, že film v celku i ve svých jednotlivých momentech působí dojmem, že umělecké záměry tvůrců dosti převyšují jejich talent, dal bych s radostí čtyři hvězdy. Nebýt Plavců a finální estrády. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Pořád jsem si říkala, že mi ta hudba připomíná Krakonoše a lyžníky a pak jsem si v úvodních titulkách přečetla, že ji má na svědomí Petr Hapka. Tedy ten samý skladatel jako u Lyžníků. Laďce Kozderkové to jako řeznici moc slušelo. Ovšem, producírovat se po Staromáku se sekerou v ruce ja na svěrací kazajku. On vlastně celý tenhle film je na svěrací kazajku. Je bláznivý, spíchnutý horkou jehlou v křeči. Rádoby vtipné hlášky a scénky vyšly úplně naprázdno. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Pri natáčaní filmu sa Luděk Sobota (Ctirad) zamiloval do svojej budúcej manželky Adriany, ktorá práve študovala na filmovej škole a bola v Barrandove na praxi ako klapka. (Raccoon.city)
  • Ve scéně, kdy Karel Augusta v prodejně hudebnin v Kutné Hoře navštíví paní Blažkovou (Míla Myslíková), drží ona v ruce single „Zelená Vlna Hvězdy / Švadlenka Madlenka“, který nazpíval Luděk Sobota, přičemž Luděk Sobota v tomto filmu hraje jejího syna Ctirada. (Ganglion)

Reklama

Reklama