Reklama

Reklama

V Sierra Leone zuří občanská válka o nadvládu nad diamantovými poli. Její obětí se stane i rodina rybáře Solomona. Při přepadení vesnice rebely z revoluční armády se jeho ženě a dětem podaří uprchnout, on je však zajat a skončí jako otrok v diamantovém nalezišti. Když objeví velký růžový diamant, pokusí se ho ukrýt, je však přistižen brutálním kapitánem Poisonem. Dřív než ho stihne Poison zabít, je naleziště napadeno vládními vojáky a oba muži skončí ve vězení. Je tu vězněn i protřelý pašerák Danny Archer, který zaslechne Poisona, jak Solomonovi vyhrožuje. Po propuštění se pokusí od Solomona diamant získat. Ten však všechny nabídky odmítá. Snaží se najít rodinu. Netuší, že jeho dvanáctiletý syn Dio byl rebely odvlečen a po tvrdém vymývání mozku vycvičen na dětského vojáka. Archer se seznámí s americkou novinářkou Maddy Bowenovou, která chce psát o obchodu s nelegálními diamanty. Dostanou se spolu do sporu kvůli jeho cynickým názorům, potom do města vtrhnou rebelové. Danny se dohodne s Maddy, že jí poskytne informace o pašování diamantů, když ona pomůže Solomonovi najít rodinu. Během cesty za diamantem se Danny pod vlivem Maddy i Solomona mění a nakonec slíbí, že nejen pomůže novinářce odhalit pozadí krvavého obchodu s diamanty, ale také najít a zachránit uneseného chlapce. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 089)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Áno, ten film má určité nedostatky - celý príbeh je v podstate klišé, tempo v druhej polovici občas pokrivkáva a aj zopár jalovostí sa v dialógoch stihne vyskytnúť. ALE: Takýto epický príbeh, ktorý rovnako dobre funguje v akčnej i v myšlienkovej rovine, navyše podľa pôvodného scenára, je v súčasnom Hollywoode taká vzácnosť, že je to v podstate najlepší americký film minimálne uplynulého roka. Leo je skvelý (a konečne vyzerá ako dospelý chlap, takže mu to bourneovské strieľanie čiernych rebelov naozaj veríte) a Djimon snáď ešte lepší. Pre mňa ako priaznivca veľkých, tradične komponovaných dobrodružných drám najlepšia americká produkcia od Kráľovstva nebeského a Posledného samuraja. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Celkem obstojný blockbuster o současné Africe optikou amerického mainstreamového diváka. Hollywood je tu však ve výsledku cítit mnohem více než ta Afrika. Stejný problém jako třeba u Kazatele Kalašnikova. Ten americký pohled na svět má skutečně svá dogmatická specifika. Takový Američan se musí angažovat stůj co stůj, ale nesmí to zajít dál než před obrazovkou televize, nebo do místního kina. A pak ten jejich patos, naštěstí ale nevlály vlajky s hvězdami a pruhy, jen hrála emotivní hudba a dynamika střihu občas postupně poklesávala. A podíl scénáristova pozitivistického myšlení na polidštění hlavního hrdiny? Maximální. A cožpak teprve ty jejich happy endy, a ta záliba v krásných lidech... Koho by však napadlo, že v americkém filmu o poměrech v centrální a jižní Africe lze zaslechnout tuhle zřejmě zcela univerzální premisu: ,,Mysleli jsme si, že bojujeme proti komunismu, ale bylo to jen o to, kdo co dostane, chápeš?." Jako by mluvčí popisoval situaci roku 1989 u nás, že? Hodně slabé 4 **** ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

It Will Cost You Everything. Z řady angažovaných mainstreamových filmů, které se v posledních letech tak hojně vyrojily a které se zabývaly otázkou JAR, je Krvavý diamant jedním z nejlepších (Slzy slunce jsou na můj vkus až moc pravicové a hloupé, Nepohodlný je velice inteligentní, ale dramaturgicky problematický apod.). Krvavý diamant je film, který je neustále v pohybu společně s vlastními hrdiny příběhu a pokud se náhodou zastaví, slouží tato chvíle k oddechu a k vyřčení sice nijak objevných, na druhou stranu ale pravdivých tezí o dané problematice._____ Stejně jako jiný film z nedávné doby, jenž pojednával o "krvavých penězích", Spojenec Spikea Lee, i Krvavý diamant je "pašerácký" film - kdo by to byl od Edwarda Zwicka kdy řekl? ("Kdo jste, pašerák?" - A vy žurnalistka?") Unikátní je zde ale způsob narace, tedy vyprávění příběhu, kdy jsou nám na věc prezentovány tři vyhraněné pohledy, reprezentující i jednotlivé prvky vypravění: ryze dokumentaristický-zachycující, představovaný upozaděnou novinářkou Jennifer Connelyové, emoce zapojující v minimalistickém podání Djimona Honsou a poté oportunistický, jemuž jde výhradně o posouvání (příběhu) dopředu, konečně chlapského Leonarda Di Capria. Závěrečný patos je tak opodstatněn změnou fokalizátoru příběhu._____ Krvavý diamant je pro mě osobně jeden z nejlepších filmů tohoto roku, možná i vůbec nejlepší biják Edwarda Zwicka, který pulsuje vlastním životem, je neuvěřitelně vitální a v akčních scénách neokoukaně fyzický. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Lidé sedí na ulici, někteří se sotva hýbou, všude odpadky, otravující hmyz, zápach se line rychlostí světla, bezpráví čeká na každém kroku. Tak to je Afrika. Vedle toho ale nabízí i štědře zajímavou možnost si přivydělat. Edward Zwick natáčí filmy s vážnějším poselstvím (přesto dle hollywoodské šablony), které jsou pro mě emocionálně zajímavé jen průběhem jejich sledování, v ten daný moment, ale po nějaké chvíli, respektive hned po jejich skončení, ve mně nic nevyvolávají, nepřemýšlím nad nimi. Pro tentokrát se pokusil o jakýsi myšlenkový přesah o situaci na zbídačeném a vykořisťovaném kontinentě, ale stejně skončil jen výkřikem, jelikož autoři v čele právě s režisérem onen výpovědní přesah poněkud lacině nabalili na standardní akční dobrodružství, které ničím nepřekvapí. Buch bác, útěk, buch, trocha filosofické rozpravy, útěk, buch bác, morální apel, bác bác, romantická nitka atp. Aneb chci na něco upozornit, ale dělám to klasickou, hollywoodsky ověřenou, prošlapanou pěšinkou. Jen ať se mi hlavně zlaťáky hromadí. Dobře si vybavuji ty titulky u výkonu Toma Cruise ve Zwickově předešlém filmu: „Oscarová role!“ Samotný výsledek byl fajn, ale nic moc na pokyvování hlavou. To DiCaprio celý film suverénně táhne (bravurní scéna s uloveným paviánem), navíc má skvěle sekundujícího parťáka Djimona Hounsoua (pro oba oscarové nominace) v roli rybáře, kterému se zhroutil celý život. I závěr by se pod rukama jiného herce roztříštil v trapnou momentku, DiCaprio však odchází se vztyčenou hlavou. K tomu mírně schematická Jennifer Connelly, která mimo jiné i zabrouká na romantickou strunu, aby dámy v kině nemusely neustále odklánět zrak, když si tvůrci zamanou trošku naturalismu v podobě sekání končetin. Zvuková i střihová (místy až dokumentární prostřihy) stránka jsou bez debat vynikající, autentické kulisy dodávají další plusové body atmosféře. Zwick má navíc čich na znamenité kameramany. Akční sekvence jsou pak ukázkou dokonalé filmařiny, zejména ony dvě již několikrát zmiňované. V jiném případě bych šel na vyšší hodnocení, ale Zwick mě opět přesvědčil o tom, že mu jde především o ty zlaťáky. Měl by se držet zejména akce, která mu jde bezchybně a neplést se do věcí, pro které není vhodným vypravěčem. Přesto jde o jeho nejpůsobivější film!! A to je samo o sobě slušná poklona!! Lepší ***, horší ****. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Krvavé diamanty v Siera Leone jsou vděčným a velmi poutavým tématem. Bylo jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne natočit pořádný film o tomto tématu a jsem rád, že se toho chopil zrovna Edward Zwick. Jeho Poslední samuraj byl postaven nejen na Tomu Cruisovi, ale také na nádherné kameře a výpravě. Bohužel tento režisér má velká nevýhodu a to je pravděpodobně jeho nedostatečná odvaha při stříhání snímku. Každý jeho film se vyznačuje velkou délkou a často zbytečně. To je i problém Krvavého diamantu. Při výběru herců měl šťastnou ruku a trojúhelník DiCaprio-Hounsou-Connelly je opravdu úžasné spojení dvou mladých a kvalitních herců s krásnou a úžasnou Jenniffer Connelly. Příběh se drží nejdříve DiCapria a Hounsou, kteří se nakonec potkají a od toho okamžiku existuje jen jedna dějová linie. Ve filmu je dostatek akce, kvalitně natočené a střižené. Hudebně je film příjemný, ale ne úchvatný. Celková délka skoro 140 minut je zbytečně hodně a film se snaží poučovat. Škoda, že Edward Zwick tentokrát raději nezapomněl na pár svých postupů a neobětoval myšlenky řečené hlavními postavami ve prospěch akce a rychlého spádu děje. Pro příště se snad polepší, zhustí příběh a dostane 5*. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (23)

  • Všechna letadla a vrtulníky ve filmu jsou z ruské produkce, některé z nich upravené armádou Sierra Leone. (don corleone)
  • Občanská válka v Sierra Leone skončila v roce 2002. Z rebelské frakce R.U.F., která je ve filmu, se stala politická strana. Její vůdcové byli odsouzeni v roce 2009 za válečné zločiny. (Nick321)
  • Počítačová hra „Far Cry 2“ byla inspirována tímto filmem. (Nick321)

Související novinky

Tři nejlepší hrané filmy o Africe

Tři nejlepší hrané filmy o Africe

01.12.2019

Afrika byla dlouho poměrně málo využívaným místem pro děj hraných filmů. Až v posledních přibližně 15 letech vzrostl zájem filmařů o témata spojená především s turbulentními politickými změnami a… (více)

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

04.03.2009

Edward Zwick je prostě smolař. Točí kvalitní filmy, které mají zároveň i značný divácký potenciál, ale přesto z různých důvodů (většinou mizerná propagace) nakonec propadnou. Krvavý diamant… (více)

Bond účastníkem Zwickova odboje

Bond účastníkem Zwickova odboje

18.05.2007

Když Daniel Craig podepisoval smlouvu na chlastání martini s vodkou a projíždění se v Aston Martinu, možná se obával, aby mu (stejně jako jeho předchůdcům) role agenta 007 nepřischla navěky. Zdá se… (více)

Všichni chtějí Lea

Všichni chtějí Lea

08.05.2007

Doby, kdy každá dospívající dívka měla nad postelí plakát Jacka a Rose na přídi Titanicu, už jsou pryč, ale zájem o Leonarda DiCapria neopadá. Právě naopak. Každý producent a režisér, který v… (více)

Reklama

Reklama