Reklama

Reklama

Poslední člověk na Zemi není sám. Will Smith v roli toho, který přežil. Já, legenda – impozantní, akční dobrodružství plné znepokojivých záběrů vylidněného Manhattanu. Vojensky virolog Robert Neville (Smith) je nevysvětlitelným způsobem imunní vůči nezastavitelnému a nevyléčitelnému viru, který postihl obyvatele New Yorku, možná celého světa. Zmutované oběti neznámého moru se plíží ve stínech a sledují každý Nevillův pohyb. Čekají, až udělá osudnou chybu. Nevilla pohání jediný cíl – vyrobit lék z vlastní krve a čas pracuje proti němu. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 741)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Neobvykle se tvůrci poprali s pojmem velkofilm, který právě zde dostává docela na frak samotným příběhem, který je vlastně...komorním. Na velkofilm zvláštní, ale velice zajímavé. Will Smith si neskutečným způsobem užívá one-man-show a opravdu mu nemohu nic vytknout, to ani nelze. On opravdu dělá naprosto všechno, a možná, že je to taky jeho nejlepší herecký výkon vůbec. Od Já, legenda se nejspíš čekalo něco jiného než z toho nakonec vzniklo, ale já byl spokojen, opravdu hodně spokojen. Plno lidí si stěžuje na nudu nebo fakt, že se v příběhu vlastně nic moc neděje. Ale to není pravda. Je to život posledního člověka v New Yorku a on se k tomu patřičným způsobem chová. Škoda jen, že hudební stránka je trochu slabší, ale ne špatná. No a efekty relativně průměrné. Samotný příběh přesto má něco do sebe a kdyby měl trochu hlubší myšlenku, nepřemýšlel bych a okamžitě bych mu dal plný počet. Takhle je to (pouze) film, který se tváří na velko, ale přitom je komorní, tak mocně, že se plno lidí bude divit a možná právě proto bude mít relativně průměrné hodnocení. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Rok 2009: První část jako od Shyamalana (tajemno pro lidi, kteří nechtějí přemýšlet, proč ty obludy ten tenoučký paprsek světla nepřeskočí, sem tam vypjatý moment, slzy, pot, krev, ztráta blízkých, strach, funění), ale potom se na výplatní pásce záhadně objevil Michael Bay, přehlédl plac a řekl si: "Jejda, tady je ale objektů, proč je ještě nikdo nezničil výbuchem?" Do původního materiálu nastrkal pár sjednocujících prvků (golf, Shrek, drahá auta, volné silnice) a potom si udělal svůj konec. Aby se nemusel příliš namáhat dořešením nastolených témat, udělal škrt škrt bouch prásk vžů. Vznikl nám pěkný kočkopes, po kterém jsem spíš rozčarovaná než cokoliv jiného. Nicméně lehký moment děsu přece zůstává, protože, a to bych odpřísáhla i před pánem bohem motýlů, Fred se pohnul. Fred se pohnul. Jojo. Rok 2014: Tak jsem se podívala na "alternativní konec", který byl původně původní konec, ale na naléhání studia vznikl nový konec, který je známý pod názvem oficiální konec. A najednou ty moje původní výtky k nesmyslnému konci dávají úplně nový smysl, protože ono to je tak, že na jistý příběh naroubovali něco více snesitelného pro větší počet diváků, tedy megavýbuch místo vzkazu, že lidé jsou schopni citu. Pořád je to ale ovšem o několik úrovní výš než tradiční akční blockbustery, takže alespoň za to dík. Co mi ale přijde ještě zajímavější, je porovnat práci režiséra Francise Lawrence tady a v Constantinovi. Jasně, film je kolektivní dílo a stojí za ním mnohem víc autorů než jenom režisér, nemluvě o tlacích produkce a tak. Ale stejně mi přijde zajímavé, že Constantine je hotový film, který se mi ani mnohonásobným promítáním nestačil omrzet a nemám potřebu vymýšlet, co bych tam udělala jinak, zatímco Já, legenda na mě působí mnohem více jako tápající debut se slibným nápadem a kvalitním provedením (což pramení z roky prověřené knižní předlohy a dostatku peněz), ale logicky (a nemyslím tím úplně logicky logicky v tom logickém slova smyslu, ale spíš právě smyslově, vnitřně) tam do sebe úplně všechno nezapadá. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

I když v tomto filmu Will Smith předvádí kvalitní výkon, i když atmosféra vyprázdněného New Yorku oslovuje, i když stmívání přináší větší děs než v Pitch Black, přesto nejsem touhle Legendou nadšen. Pro virus, který mění lidi v zombíky, pro nepotřebné akční scény, pro nedotaženou psychologii postav. Někdy člověku film vadí i z ideologického hlediska. Já kupříkladu těžko přenáším přes srdce, že úvodní tři minuty viní z vyhynutí lidstva genové inženýrství. Zbytek filmu o tom sice až tak není, ale přesto si člověk odnese z kina lehce posílené vědomí, že tenhle obor je nebezpečný frankesteinismus par excellance. A jelikož vyhynutí šlo zdůvodnit ve scénáři i jinak, chorobou člověkem nestvořenou, je tam toto ideologické poselství vloženo záměrně za účelem boje proti genetickým manipulacím. Útok na city místo racionální argumentace. S objevením se Anny vstupuje do filmu naivní náboženská agitace, kterou film předkládá jako velikou moudrost. Ke konci se ke všemu náboženství snoubí s ekologickou propagandou. Těžko ode mě očekávat, že z toho budu skákat radostí. Ano, tam, na konci putování, za těmi dveřmi, je nejen bezpečí a naděje, ale i bůh. Bůh je s těmi, kteří používají jen obnovitelné zdroje. Kdo si myslí, že mi hráblo, ať mi zodpoví, proč, krom lidí, na úplném konci kamera zabírá kostel a větrnou elektrárnu. Slabé *** ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $150miliónovTržby USA $256,393,010Tržby Celosvetovo $585,349,010Tržby za predaj DVD v USA $128,978,025 //počet predaných kusov 7,208,166║ Takže plukovník Robert Neville(Will Smith) ako záchranca sveta pred zhubnou epidémiu vzniklou vďaka prelomovému lieku na rakovinu, nakoniec kto iný by teda mal aj objaviť na túto katastrofu protiliek ... až sa z neho raz stane legenda? A nakoniec tých zmutovaných ľudí obráti na pravú ľudskú tvár, nuž pred nedávnom tu niečo podobné bolo presnejšie prepadák s názvom Invázia a poviem že určite oproti tomuto megalomanskému hitu nezaslúžený prepadák, mal určite viac s deja než tento scenáristický počin od Akiva Goldsmana, ten akoby od Oscarovej Čistej duše zaspal na vavrínoch, jednak pred nedávnom spackal spolu s Ronom Howardom Da Vinciho Kód a teraz si skoro o nič lepšie neporadil s katastrofickou témou, kde to ako tak zachraňuje výkon Willa Smitha. Lenže ako keby toho nebolo málo a okrem scenára, si dali klapky na oči aj technici od trikov, v prvom rade ak bol ten pustý New York robení špeciálnymi trikmi tak klobúk dole ale to je tak všetko čo bolo strhujúco prevedené, také zvieratká už boli len priemernou počítačovou animáciu čo by sa ako tak dalo prekusnúť ale čím najviac ublížili filmu boli zmutovaní ľudia, a tu nastáva hlavná otázka prečo ich nehrali skutočný, veď stačilo im len oholiť hlavy a mierne zamaskovať. Jednoducho v tomto smere zničili to skryté tajomno v tmavých zákutiach budov a odhalili nehoráznu nedokonalosť v dnešných trikoch, v dobe keď technológie napredujú dokážu dôležité veci tak odfláknuť že neostáva len krútiť nad tým hlavou a pýtať sa ako je možne že na takýto polovičatý počin chodia ľudia do kina v takom hojnom počte, že by stačila len výborná reklama aby sa stal film megahitom. Trocha my je ľúto režiséra Francisa Lawrence, ktorý po vydarenom comicsovom filme Constantine musel spolupracovať na takomto filme kde budovanú atmosféru šmahom ruky zničili chlapci od trikov. "Som legenda Robert Neville a som proti všetkým!" - asi takto v skratke by sa dal zhrnúť nerovný bol proti zmutovaným ľudským ozrutám a upadajúcej mysli, ktorá nemá už nejaký ten čas si s kým pokecať, samozrejme okrem výkladných pantomín a nejakého Freda, ten to aj nechtiac schytá. /videl v kine: 60%/ ...a bol som moc sklamaný ()

choze 

všechny recenze uživatele

Hollywoodská odpověď na 28 DNÍ POTÉ. Dobrá kamera a výprava dechberoucí, pro newyorčany musí být pohled na zarostlé a liduprázdné ulice Velkého jablka obzvlášť působivý. Ale ty odporně počítačové upíry si fakt mohli odpustit (zvířata mi až tak nevadila), tam měli být jednoznačně namaskovaný lidi, aspoň já se shluků pixelů nebojím. A každopádně je to přes řadu fajn nápadů vykalkulované a cityždímající až to hezké není. Ale mezi blockbustery tahle komorní one man show zajímavě vyčuhuje. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (68)

  • Názov filmu sa objaví až v 8. minúte. (ČSFD)
  • Ve filmu se objevují tři různí psi - Abbey, Conan a Sammy. Nejvíce byla využíváná Abbey. (Witta)
  • Plevel na domech vypadá věrohodně, protože šlo o živé květiny, které byly na místo natáčení dovezeny z Floridy. (don corleone)

Související novinky

Druhé Já, legenda se hýbe kupředu

Druhé Já, legenda se hýbe kupředu

03.12.2023

Já, legenda bylo hitem, zejména na domácí půdě. Postapokalyptický snímek, v němž se Will Smith jako vědec a domnělý poslední člověk na světě snaží vypořádat s následky nákazy, jež zdecimovala lidstvo… (více)

Filmový BioShock našel režiséra

Filmový BioShock našel režiséra

26.08.2022

Netflix, BioShock a režisér Já, legenda nebo Hunger Games. Tak přesně tahle kombinace teď má fanoušky dnes již kultovní herní série přimět k tomu, aby se začali mírně těšit na filmovou adaptaci.… (více)

Já, legenda dostane pokračování

Já, legenda dostane pokračování

05.03.2022

Postapokalyptický akční snímek Já, legenda, v němž si v roce 2007 zahrál hlavní roli Will Smith (Mizerové), se oficiálně dočká dvojky. Scénář opět napíše Akiva Goldsman (Šifra mistra Leonarda, Čistá… (více)

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

Reklama

Reklama