Reklama

Reklama

V Saúdské Arábii dojde k teroristickému útoku, při kterém zemřou desítky zaměstnanců ropné společnosti. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým, vedený energickým agentem Ronaldem Fleurym. Na vyšetření celé události mají pouze pět dní. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným teroristům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tato teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (618)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nesdílím v našich končinách uměle vytvářený kult kolem Petera Berga. Považuji ho za solidního rutinéra, který si rozumí s technickou stránkou a umí dát filmu tempo nikoli však již vtáhnout do dění. Ovšem jméno producenta budí pozornost. Posuďte sami - Michael Mann. To již slibuje mnohé, že? Království není akčním filmem a již vůbec není filmem "hamburgerovsky americkým", tedy v rámci mezí jak jen potencionální blockbuster může být. Neříká tak, ani tak. Člověk lehce uvěří, že to jak se věcí dějí v tomto díle, tak tak nějak by asi probíhaly i ve skutečnosti pokud by tým FBI skutečně asistoval při vyšetřování v arabské zemi. Naštěstí se to nezvrtlo ve velkorozpočtovou epizodu CSI s naivními domorodci a neomylnými, skvělými američany. Vše od politických kliček přes rozdělení pravomocí až po rozdíl kultur, je zde zpracováno celkem realisticky. Přesto má Království jeden zcela zásadní problém. Nejsou jím však herci, kteří jsou výteční a obvzláště ti arabští v čele s Ashrafem Barhomem v roli Faríse Al Gházího. Ten problém je násilně a zcela zbytečně naroubovaná závěrečná akční vsuvka. Nechápejte mě špatně ona je vynikající, syrová a strhující... Jenomže pouze sama o sobě. Působí jako patnáctiminutový sestřih toho nejlepšího z Black Hawk Down, jen prostě zcela ničí vyznění celého snímku a zapadá do něj jako... No prostě vůbec. Což je škoda, protože dobrá je, pouze měla být ve filmu zcela jiného ražení. Alespoň, že poslední dvě věty Království dojem napraví a příjemně předešlé dění "vypointují". ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Saudská Arábie, největší světový producent ropy. Spojené státy americké, největší světový spotřebitel ropy. Dvě země, které bez sebe nemohou existovat. V dobrém i ve zlém. K tématu „ropa a její důležitost pro moderní civilizaci“ lze přistupovat mnoha různými způsoby. Peter Berg dává hned úvodními titulky, maximálně zestručněnou historií vztahu dvou výše zmíněných zemí, najevo, kterou cestou se bude ubírat jeho snímek. Zcela opačnou než Syriana. Ta rovněž „pulzovala“ dialogy, ale občas mi takříkajíc utekla nit, u Království nic podobného nehrozí. Přes veškerou tvůrčí snahu o zakomponování nějaké trvanlivější myšlenky (vše nádherně shrnují poslední dvě věty) jde především o královsky přímočarou zábavu. V Arábii dojde k jistým krvavým, terorismem šmrncnutým událostem, pročež Jamie Foxx z vlastní iniciativy sestaví vyšetřovací minitým a odlétá zjistit, kdo to celé spáchal. Úplně jednoduché, bod A (exploze), bod C (odhalení viníka), krátká zastávka v bodu B (samotné vyšetřování) – nic dalšího, žádné vedlejší dějové linie, žádné flashbacky a nechronologické vyprávění. Měl jsem obavy z umělého natahování, ze spousty dialogové vaty vyplňující dobu mezi počáteční a finální akcí… zcela zbytečně. Film je od začátku do konce prudce zábavný. Částečně zásluhou Bergovy klipoidní režie, částečně zásluhou talentovaných herců (Chris Cooper by své charisma mohl prodávat na černém trhu). Scénář, lehce protkán černým humorem, nedává moc prostoru „povinným“ dialogům na témata láska, rodina, přátelství a těch pár funguje, resp. nevadí. Vše peláší vpřed rychlostí loveného zajíce. Ani jsem se nenadál a již tak dusnou atmosféru začaly prosycovat desítky, stovky, tisíce kulek. Syrová finální akční scéna zabírá dobrých dvacet minut. Na otázky po logice některých jevů v ní není místo. Dle tradice akčního filmu ona, ne nějaké politikaření, vyřeší veškeré problémy. Alespoň dočasně… . Čím dál oblíbenější epileptická kamera, navozující dokumentární styl, mi nevadila nijak markantně, ač jsem její epileptičnost vnímal více (čili byla rušivější) než ve filmech Paula Greengrasse, k němuž bývá Berg mnohými přirovnáván (a akčňáky Tonyho Scotta má zjevně také nakoukané). Nevím, jaký byl cíl Království, jestli chtělo o něčem a o čem přesně vypovídat, nést nějaké konkrétní výpovědi a odpovědi, upřímně – moc mi na tom nesejde. Sebegeniálnější hollywoodský film bude pořád jenom hollywoodským filmem, i když třeba otevřeně apelujícím na lidi u koryta, tedy u moci. To oni, ne filmy, mají moc změnit svět. Z pohledu diváka lačného ne celkem hloupé akce nedokážu tomuhle chutnému kebabu takřka nic vytknout. Snad jenom, že utekl příliš rychle a nezanechal na mé psychice žádný dlouhodobější efekt. Prostě zábava. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, Lateef, k212, Vitason, Martyr, Ulrich, SeanLSD, Slavomír ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Film, který vás vtáhne do děje během první vteřiny a nepustí vás až do té poslední. Království je skvělým snímkem, který nám ukazuje, že ne každý muslim je fanatik s bombou na sobě, i když i na tohle tady dojde. Poslední půlhodina je skvělou ukázkou naprosto zvládnuté akce a poslední věta mě dostala. Nemusím váhat ani na chvíli, plný počet je zde namístě. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Skvělý úvod á la MTV, zajímavé "detektivní" pasáže, skvělá akce (moje nehty by ne-mohly vyprávět), ale celé to nějak nedrží pohromadě. Film příjemně odsejpá, ale když skončí (člověk má pocit, že po třičtvrtě hodině), máte najednou pocit úplného prádzna. Nedokáže to nijak vtáhnout, ničím oslnit, je to prostě jen zajímavý. Největší problém je ale v samotném vyznění filmu - sou ty arabové svině, nebo lidi? Scénář chvilku tvrdí jedno a chvilku druhé, celkové vyznění je ale nejasné. A konec je takovej divnej... ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém může být každé další slovo nebo každý následující čin podnětem k hrůzostrašné válce, startuje a zároveň finišuje třeskutě nabušenou akcí. Bergova kamera ještě nedosahuje kvalit Greegrassovy vibrotechniky (nevtáhnula mě tolik do děje), nicméně slušným dojmem přispívá k autentičnosti příběhu a zvyšuje efektivitu akčních scén. Úvodní titulková scéna během tří minut vizuálně nápaditě zmapuje vztahy Ameriky a muslimského světa a pak všude kolem bzučí kulky, vybuchují bomby, lidé se míjejí nedůvěřivými pohledy, padají opatrné věty, ve kterých se napětí snad stává hmotným. Závěrečnou dvacetiminutovku otevírá silniční karambol, mající takovou razanci a údernost, že i panu Bayovi naskočila husí kůže, a následná přestřelka patří žánrově k tomu nejlepšímu vůbec. Ony dvě vyzdvihované poslední fráze filmu jen potvrzují monstrozitu obou světů, přičemž ani jeden nehodlá před tím druhým uhnout, byť jen o hobití stopu. Jamie Foxx je parádní, stejně tak mě zaujal Ashraf Barhom. K dokonalosti chybí absence několika klasických výjevů a ještě lepší vtažení do děje. 70 miliónů dolarů(rozpočet)/80 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Galerie (28)

Zajímavosti (25)

  • Do kin doručen jako „Sand Trap.“ (HellFire)

Související novinky

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Foxx se šťourá v rasových vraždách

Foxx se šťourá v rasových vraždách

30.10.2007

Jamie Foxx se ožehavých témat neleká. Po vyšetřování bombových útoků na Blízkém Východě se opět spojí se scenáristou Království Mattem Carnahanem, aby se tentokrát popasoval s rasovými problémy.… (více)

Reklama

Reklama