Režie:
Justin ChadwickScénář:
Peter MorganKamera:
Kieran McGuiganHudba:
Paul CantelonHrají:
Natalie Portman, Scarlett Johansson, Eric Bana, Jim Sturgess, Kristin Scott Thomas, Mark Rylance, Ana Torrent, Juno Temple, Eddie Redmayne, Andrew Garfield (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh vypráví o Anně a Marii Boleynových, které bojují o přízeň krále Jindřicha VIII. Dívky jsou svým ambiciózním otcem a intrikánským strýcem zapleteny do vysoké hry o moc. Pokud se stane jedna z nich královou milenkou, dostane se rodina Boleynových do přízně samotného krále. Pomocí intrik vmanipulují mladičkou Marii do vztahu se vznětlivým a přelétavým Jindřichem. Panovník se však naivní a oddané milenky brzy nabaží a obrátí svou pozornost k její starší sestře Anně. Ta ho svou inteligencí a šarmem okouzlí natolik, že se kvůli ní nezalekne náboženské reformy a ani založení nové anglikánské církve. Zamilovaná Marie se však nevzdává a mezi sestrami propukne boj o lásku a moc. Anna nakonec zvítězí nejen nad svou sestrou, ale i nad samotnou Kateřinou Aragonskou a stane se královnou Anglie, aniž by v tu chvíli tušila, jak krátká bude její vláda. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (500)
Zábavné, rýchle a nenudiace. Ale prívlastok „hviezdne obsadený historický film“ je falošný. Ide skôr o ďalšiu „modernú“ historickú frašku (Kráľovná Alžbeta: Zlatý vek), ktorá pre urýchlenie tempa skáče z udalosti k udalosti a na príbeh a postavy sa sústredí až na druhom mieste. Intrigy, lásku, zradu a manipuláciu podáva Justin Chadwick skôr formou Veľmi nebezpečných známostí než serióznych historických drám. Kráľova priazeň vyznieva seriózne a je naozaj pôsobivá iba v tých pár okamihoch, kedy je pred kamerou Ana Torrent (kráľovná Katarína). ()
„Ako sa udržíte na koni bez muža?“ – „Stehnami.“ Vyzerá to pekne (výprava, kostýmy, rekvizity) a ani príbeh nie je najhorší (čo je ochotné dievča urobiť pre kráľa a kde sa končí ochota a začína prostitúcia?). Ale celé je to nudné a nevýrazné, postavy nie sú také dobré, ako ich herecké predstaviteľky a nepresvedčivé mužské výkony (tradične nezáživný Austrálčan Bana) tomu tiež dvakrát nepomáhajú. Tam, kde sa končí Kráľova priazeň, začína oveľa lepší historický politický triler a to Kráľovná Alžbeta s Geoffreym Rushom. P.S. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch sa na plátne (po Zaklínačovi koní) stretáva Scarlett Johansson s Kristin Scott Thomas (a znova vo vzťahu dcéra matka). ()
Film, který má na půl televizní režii, ale kvězdné obsazení. Co hvězdné, rovnou superhvězdné. Dvě nejžádanější herečky součastnosti, obě dvě jsou sice krásné, ale tady jsem ani pro jednu slabost nenašel a Eric Bana, který je dobrým hercem, ale pro takovou roli mu chybí prostě šarm, kouzlu a charisma. Takže o nějakém výpravném velkofilmů nemůže být ani řeč. Vlastně Chadwick je další "zabiják" projektů a herců, protože tohle si určitě za rámeček nikdo z hlavní trojice nedá. Ze začátku mi to přišlo jako sladká limonáda, ale změnilo se to v ostrou pálenku, která občas fakt kopala. Emoce jsou cítit i v tom největším zákoutí a Natalie i Scarletta intrikují co to dá, ale když má přijít něco velkýho, prostá režie to shodí dolů mezi ostatní harampádí. __ Na dopoledne slušný, ale jako historický velkofilm? Ani za tisíc let! Tři s odřenýma ušima. ()
Velmi povedené vztahové drama, které nám popisuje trnitý osud sester Boleynových. Náboženské i politické situaci "tudorovské" Anglie se věnuje jen okrajově a vypichuje jen ty rysy doby, které mají na příběh sester výrazný vliv. Ze začátku je to ten rodinný, kdy se Annu otec a strýc snaží dostat do královi postele pro získání jeho náklonnosti a zvýšení společenského postavení. Později je to vliv pobytu u královského dvora, který množstvím intrik a zrad v kombinaci se sesterskou rivalitu nahlodá jejich vzájemné pouto. Situaci si ovšem komplikuje i sama Anna, po té co se vrací z francouzského exilu s nejvyššími ambicemi - stát se královnou. Všechny postavy jsou velmi uvěřitelné díky kvalitním hereckým výkonům, přičemž dominuje ten Nataliin. Anna totiž prochází několika zásadními změnami, od křehké, naivní a citlivé dívky, přes cílevědomou manipulátorku, která si jde za pomocí intrik a na úkor sestry za svým cílem, po oddanou, ale nešťastnou manželku, která se jen zoufale snaží vyhovět králově touze - dát mu syna..aby nakonec pocítila na vlastní kůži, že králova přízeň je vrtkavá... ()
Herecké výkony jsou velice zajímavé, především pak ten Natalie Portman, která přehrává jak panenkovou Scarlett, tak mužného Banu. Jinak je ale Králova přízeň překvapivě strohá historická báchorka s neuvěřitelně brutálním střihem, který přeskakuje na historický film nevídaně. Nechybí tradiční trademark v daném žánru - několik poetických záběrů na obilí vlnící se ve větru. Kamera je krásná, výtečná práce se světlem, jinak je ale tento snímek ač na první pohled atraktivním lookem působící vcelku nezajímavou freskou. Chtělo to zkušenějšího režiséra. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (41)
- Natalie Portman (Anna) a Scarlett Johansson (Mary) uviedli, že ich kostýmy boli životne dôležité pre rozpoznanie ich charakteru. Ich šaty im dodávali dobré držanie tela a farby pomáhali reprezentovať ich osobnosť. Annine výrazné a jednoduché farby ukazujú, že chce dosiahnuť svoj hlavný cieľ. Jemnejší a oveľa komplikovanejší dizajn šiat Mary ukazuje, že je skromnejší človek a snaží sa byť sama sebou. (Arsenal83)
- V milostnom liste, ktorý si Mary (Scarlett Johansson) od kráľa (Eric Bana) číta, stojí: "Moje srdce a ja sa odovzdávame do tvojich rúk." Toto je skutočný citát zo skutočného listu, ale list bol adresovaný Anne (Natalie Portman), nie Mary. (Arsenal83)
- Film zobrazuje otce Boleyna jako milujícího a starostlivého člověka. Ve skutečnosti byl ale znám jako zcela bezcitná osoba. (novoten)
Reklama