Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrná béčková blbina, která má štěstí, že rychle odsýpá (prakticky pořád se něco děje) a přitom baví, takže se člověk skoro ani nestačí zamyslet nad tím, jak je neoriginální. Neil Marshall si bere z mnoha slavných (a lepších) filmů něco, hází to do hrnce a kuchtí tenhle postapokalyptický guláš. Bašta to není špatná, ale jak říkám - sníst si ji jděte sami. Mozek zatím nechte někde, kde mu bude lépe. Nejlepší scény: Přepadení v "opuštěném" městě, hostina, proslov Malcolma McDowella (ten chlap je vážně ďábel) a samozřejmě celá závěrečná scéna s bentley, která je tak přepísknutá, až je skvělá. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Béčková šílenost, při které jakoby se filmový svět vrátil zpět v čase. Říkal jsem si, že se staré dobré béčkové filmy už netočí, ale po Johnu Rambovi teď přišla další chuťovka, co ukojila můj apetit. Jsou tu vidět ústupky době, takže místo drsňáka v hlavní roli máme velice pohlednou drsňačku. Nic proti tomu nemám. Rhona Mitra mi tam sedla a ocenil jsem i detailní záběr na její zadeček. Postapokalyptičtí pankáči byli také skvělí a nejradši jsem z nich měl tu potetovanou kanibalku s mlsným jazýčkem. Ze začátku jsem měl s tím filmem trochu problém, ale právě opékací punková show mě dostala do kolen. Pak přišlo ohromné WTF v podobě rytířského klanu Malcolma McDowella, ale tam mě pro změnu bavilo jak ti moderní mariňáci likvidují ty středověké blbečky svými military chvaty. No a finální honička alá Mad Max byla fakt téměř dokonalá. Byla na ní vidět ta spousta peněz co stála, exploze měly grády a hlavní hajzl s tim porno otrokem to nádherně koupili. Ať žije Neil Marshall a britská béčková kinematografie. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Chudák zajíček, takhle to schytat velkorážním kanónem a zrovna teď před Velikonocemi.. Špetka 28 dní a Braveheart, vyndavací Oko 1 Amazonky Rhony, Sex Pistols se sklony ke kanibalismu, hodně Mad Maxe, 2008 Bentley Continental GT Speed a M.McDowell, co se odebral dopít si své malako na hrad ve skotské vysočině. A právě někde tady se začal film lámat z dovedně natočeného undergroundového akčňáku do jakési přeplácané středověké inscenace bez náznaku invence a originality. Neil Marshall je zkrátka pejsek, co chtěl s kočičkou Mitrou upéct dort a já byl ten černý pes, co jim ho sežral a nebylo mu z něj pak dvakrát dobře. A přitom ze začátku tak dobře chutnal.. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall je proste borec. Najprv svetu predviedol, že najlepšie súčasné horory vznikajú na britských ostrovoch a teraz zo zasvinených ulíc postapokalyptického Glasgowa ukazuje zadok hollywoodskemu poňatiu akčných a sci-fi filmov a prdí mu rovno do tváre. Doomsday je nelogická, nesúdržná a nepríčetná, ale zároveň aj neopísateľne zábavná smršť všetkého (naozaj VŠETKÉHO), čo ste kedy chceli (a možno aj nechceli) vidieť v béčkovom filme. Nemá to hlavu ani pätu, nemá to súdnosť, niet v tom štipky originality, ale má to nadhľad, kolosálne porcie brutality a v jednotlivých segmentoch je to štýlové a remeselne dokonale zvládnuté - od rytierov vynárajúcich sa zo záplav slnečného svetla v poetickom fantasy lesíku až po "bruckheimerovsky" nasvietené kovové záblesky počas šialenej záverečnej naháňačky. Skoro som mal z toho dojem, že Marshall kričí do sveta: "Dajte mi natočiť akýkoľvek žáner, zvládnem ho!" Už dávno som nevidel film, z ktorého by tak tryskalo nadšenie tvorcov pre vec. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall se etabloval jako seriózní žánrový tvůrce, na jehož filmy s kladnými kritikami a důmyslnou reklamní strategií se v houfu chodí. SOUDNÝ DEN je ale zjevně vysněná záležitost, ve které se setkává MAD MAX s ÚTĚKEM Z NEW YORKU (ne náhodou jsou dvě postavy pojmenováni podle jmen příjmení režisérů výše zmíněných sérií - Carpenterovi a Hillovi)._____ Dokonalé guilty pleasure, kterému bych nezazlíval, že nemá vlastní styl a jednotlivé scény jsou variace či parodie na dříve viděné, protože o vyjednání mezi jednotlivými styly, resp. estetikou tady JDE především. Závěrečná famózní honička je tak střetem reklamní (od objevení auta do vyjetí ze zámku), videoherní (začátek honičky), videoklipové (nástup hudby a střih dle toho) a filmové._____ SOUDNÝ DEN je béćko, jež jako kdyby vypadlo z 80. let, ale je to béčko uvědomělé a důmyslnější, než se na první pohled zdá: co na tom, že je to tak žánrově nevyhraněné, špatně sestříhané, eklektické a vyšinuté, když celý film je podáván (do záv. honičky) optikou vědce, ke kterému postavy filmu putují, aby se dozvěděly, že je "tak trochu magor". Ano, mnohé akční scény jsou nepřehledné, ale co takhle si chvíli nevšímat rušivého střihu a obdivovat kompoziční nápaditost a podvratnost celého projektu? Známka punku a jeden z nejlepších filmů roku. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Za námětem k vytvoření bojové scény, při níž se výsadková jednotka Eden Sinclairové (Rhona Mitra) pohybuje směrem ke Glasgowu, infikovanému a nepřátelskými jednotkami obsazenému území Skotska, v zákrytu obrněného transportéru APC, stojí takřka identická scéna z filmu Vetřelci (1986). Vzájemně podobné jsou si i dialogy. (Conspi)
  • Alexander Siddig, který ztvárnil roli premiéra Johna Hatchera, je skutečným synovcem Malcolma McDowella, představitele Kana, vůdce přeživších Skotů v troskách středověkého hradu. (Conspi)
  • Jméno britského filmového premiéra Johna Hatchera (Alexander Siddig) bylo vytvořeno kombinací dvou skutečných zastánců této funkce Johna Majora a Margaret Thatcherové. (Conspi)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama