Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

tombac 

všechny recenze uživatele

Marshall uhňácal dohromady těsto z imbecilních situací a dialogů, nestydatých vykrádaček, pankáčských magorů, oplechovaných primitivů s palcáty a oštěpy, přimíchal krvavě masitou hmotu, ochutil bizarním humorem, nářezovým vizuálem, nablýskaným britským fárem a zadkem Rhony Mitry, zbrkle nasekal na malé kousky a upekl dobrotu, z které jedni hlasitě zvrací a druzí se po ní s úsměvem oblizují. Bezpochyby se u toho smíchy řezal do kolen a určitě se potměšile řeže z vyděšených reakcí početné suity diváků doteď. Tohle snad není možný, tohle nelze brát vážně, tohle je učiněný maglajz. Ale v pozitivním zábavném slově smyslu. Brzy huráá na druhou projekci. :) ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Docela mě baví představa zmatených producentů, když se při interním promítání po 45 minutách filmu dočista změnil žánr, aby postapokalyptickou nudu s pár brutálními záběry, dementními pankáči, zoufalými vysvětlovačkami nahradil neskutečně hravý LOTRoidně nasáklý nářez, ve kterém je učebnice logiky něco jako satanova bible pro křesťany. V ten moment se museli všichni zákonitě chytat za hlavy, ale mě tím Marshall překvapivě dostal. Přestal jsem se nejenom škodolibě posmívat Rhoně Mitře, jejíž cool/hot index se nikdy nedostane do té správné polohy, ale i filmu, jenž si ze sebe a ze všech okolo začal dělat regulérně srandu. Jacksonovské nájezdy, Morie s ukrytým Bentleym v kovovém kontejneru, to všechno a ještě mnohem víc dělá ze Soudného dne absolutně zábavnou kokotinu bez jediného scény dávající smysl. Závěrečná Mad Max honička je pak vcelku příjemným rozloučením za naprosto šílenou jízdou, která je po střihové stránce zcela nezvládnutá, ale má styl a je přes všechny vady (a že jich je) doopravdy zábavná. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Neil Marshall .. Čím větší lež, tím spíš projde. __ Neil Marshall si tohle „pořekadlo“ vyložil po svém, slovo lež nahradil něčím hanebnějším ve smyslu logiky a téměř natrhl prdel všem těm 28 (tý)dnům, Legendám a dalším virusoidním apokalypsám. Ze scénáře číší nespoutaná radost, z režie čpí stylovost - ovšem cestou nějaké originality a uhlazeného střihu se Neil nevydal, jen varioval mnoho známých scén, jež byly k vidění jinde (výčet není třeba - kdo má nakoukáno, užije si dvojnásob), ale gulášek je z nich naštěstí svižný ba zábavný, že válcuje i tu vestavěnou debilitu. Začátek mě nažhavil, nadprůměrně bavil, ale jakmile proběhla první šílená přestřelka a nato vrchní pankáč promluvil a zapěl, body zábavnosti a jakési té tolerance hlouposti šly prudce dolů. Naštěstí tempo děje nepovadlo, následoval žánrový veletoč, který mě svou okázalostí, jako prstenofila, nemálo potěšil a s přispěním dalších cool výjevů zdárně doprovodil až do vypečeného závěru. Herecké posty jsou slušně obsazeny, především Rhona Mitra, do své role sedí, oko vysportovanou postavičkou potěší a když v samém závěru stojí na temném náměstí, je z vypracovaného záběru jasné, kdo měl raději hrát Alici v sérii Resident Evil. ___ Doomsday je prostě slušné krvavé béčko s razným nadhledem a černým humorem, které si kladné hodnocení právem zaslouží. 65%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall se etabloval jako seriózní žánrový tvůrce, na jehož filmy s kladnými kritikami a důmyslnou reklamní strategií se v houfu chodí. SOUDNÝ DEN je ale zjevně vysněná záležitost, ve které se setkává MAD MAX s ÚTĚKEM Z NEW YORKU (ne náhodou jsou dvě postavy pojmenováni podle jmen příjmení režisérů výše zmíněných sérií - Carpenterovi a Hillovi)._____ Dokonalé guilty pleasure, kterému bych nezazlíval, že nemá vlastní styl a jednotlivé scény jsou variace či parodie na dříve viděné, protože o vyjednání mezi jednotlivými styly, resp. estetikou tady JDE především. Závěrečná famózní honička je tak střetem reklamní (od objevení auta do vyjetí ze zámku), videoherní (začátek honičky), videoklipové (nástup hudby a střih dle toho) a filmové._____ SOUDNÝ DEN je béćko, jež jako kdyby vypadlo z 80. let, ale je to béčko uvědomělé a důmyslnější, než se na první pohled zdá: co na tom, že je to tak žánrově nevyhraněné, špatně sestříhané, eklektické a vyšinuté, když celý film je podáván (do záv. honičky) optikou vědce, ke kterému postavy filmu putují, aby se dozvěděly, že je "tak trochu magor". Ano, mnohé akční scény jsou nepřehledné, ale co takhle si chvíli nevšímat rušivého střihu a obdivovat kompoziční nápaditost a podvratnost celého projektu? Známka punku a jeden z nejlepších filmů roku. ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

V Zoo je čas na žranicu!Poriadny guľáš. Od smrtiaceho vírusu cez punkerov (kanibalov) až po stredovek a rytierov. Niekedy na filme vidieť, že je braný s nadhľadom no potom sa to zvrtne a odrazu sa berie všetko veľmi vážne. Niektoré veci sú zvláštne - armáda punkerov pod velením Sola (majú autá, motorky, granáty, molotow cocktaili atď.) už niekoľko rokov bojuje proti stredovekej armáde doktora Kanea ( luky, sekery, kone...) a ono to je celé tie roky nerozhodne. Najväčšou záhadou mi je, že prečo sa vôbec všetci Tí ľudia správajú ako v stredoveku, ehm. Čo je taktiež veľmi zaujímavé - Bentley 2008 proti starým rachotinám a svetu div sa, tie staré zhrdzavené rachotiny sú tak isto rýchle, ehm. Toto je naše mesto! Kohokoľvek sem pošlú, chytíme ho! Uvaríme! A nakoniec zjeme!!!Keď si však odmyslím, že film má množstvo logických trhlín a je postavený na hlavu zámerne, tak sa na to pozerá celkom dobre. Akcia nie je vôbec zlá, kamera je v niektorých momentoch skvelá, brutalita je detailná a častá, slovná zásoba je plná vulgarizmov (čo je kurva dobre) a Rhona Mitra je strááášne sexi. . Nasrať!50% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)
  • Ve skutečnosti by bylo nemožné, aby byla Solova (Craig Conway) od těla oddělená hlava schopna vydávat ryk, jak je možné zaznamenat ve filmu, neboť k tomu jsou zapotřebí plíce. (Conspi)
  • Vozidla vylepšená ocelí, pancířem a ochranými skly byla skutečná. Navrhování zabralo 5 týdnů a jejich postavení 10 týdnů. (TomikZlesa)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama