Reklama

Reklama

Muž z oceli

  • USA Man of Steel (více)
Trailer 6
USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)

(více)

Videa (21)

Trailer 6

Recenze (2 384)

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco avengerácké bijáky cílily na nerdy a vážní Batmani oslovovali široké publikum, které na komiksárny jinak nechodí, "Muž z oceli" představuje superhrdinský film, který zkouší jít cestou pro žánr zcela netypickou. Nový Superman je totiž pojatý jako chick flick. Vedle očekávaných záběrů, kde se fešácký hrdina promenuje nahoře bez, to naznačuje především vyprávění zaměřující se výhradně na vztahové motivy (rodina a kořeny hrdiny, ochranitelství, zodpovědnost a obětování se i vztah s Lois Lane začínající na bázi vzájemného respektu a přetvářející se do lásky). Příznačně samotná Lois Lane byla pojatá jako opravdu profesionální reportérka, takže tentokrát nemá podobu křehoučké krasavice čekající na záchranu, nýbrž coby aktivní a citově zaangažovaná postava představuje ideální identifikační figuru pro dnešní divačky. Cílení na ženské publikum pak definitivně stvrzuje zdejší podoba obvyklých blockbusterových záběrů, které mají cílovému publiku utvrdit adekvátnost jeho reakce vůči zobrazovanému dění. Zatímco v "Transformers" takto máme klučinu, který bitku velkých robotů nadšeně okomentuje výkřikem "Wow", v "Muži z oceli" příznačně najdeme řadu záběrů, kde Lois Lane a především vojanda Carrie Farris zasněně hledí na Supermana či přímo komentují jeho přitažlivost. V zásadě také vyprávění řazené nikoli chronologicky nýbrž tematicky a Snyderova estetika luxusních reklam, která každý záběr stylizuje tak, aby měl maximální emocionální dopad na diváky a aktivoval všechny jejich smysly, odpovídají zacílení na ženy, neboť komiksový příběh transformují do impresivní podívané útočící v prvé řadě na city. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Moderní velkofilm. Je zde krásně vidět spolupráce dvou nejtalentovanějších režisérů mladé generace (tedy cca čtyřicátníci) a to i přesto, že Nolan je zde jako spoluproducent a Snyder jako režisér. Komorní scény, velkolepé, chytře spontánně laděné dialogy, slovní obraty, propojení hudebního podkresu - Nolan. Vizuální atraktivita, výprava, estetika (naprostá odvázanost a svoboda) - Snyder. Dle mého názoru dokonale funkční. Opět vidím kopírování Dne Nezávislosti a Matrixu, ale tyto snímky byly natolik revoluční, že se tomu zřejmě do budoucna vyhnout nedá. Hudební motiv je kulervoucí, hlavního hrdinu chcete vidět na plátně zas a znova a po technické stránce se jedná o totální audiovizuální inferno. Mimochodem takový level destrukce jsem snad v žádném filmu ještě neviděl. Scény z Kryptonu formálně dokonalé a esteticky nadčasové. Herecky moc nemám co vytknout, protože všechno zastiňuje právě ona formální stránka a tah na bránu, kterou tenhle film má. Určitě ne dokonalý, ale v každém klíčovém aspektu vylaďěný tak akorát. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zcela překvapivě mě to bavilo, tedy především první komornější část. Druhá část byla digitální velkoakce, aby se potěšilo oko nejednoho dospívajícího človíčka, který nosí po kapsách iphony i ipady. Jenže kromě sexu a vítězství Bohemky všeho moc škodí a tak hodinový pohled na výbuchy a destrukci všeho co produkce stačila narvat před kameru začíná ke konci docela nudit. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

No, za sebe můžu říct, že jsem mile překvapen. Supermana jsem nikdy moc nemusel a Snyder mě dokázal totálně rozladit svým Sucker Punchem, který stál pěkně za houby. Ale jak to tak vidím, tak jak Snyder, tak Superman dostanou ještě šanci. Týpek v modrém trikotu s Skem, které vlastně ani není S celkem zaválel. Cavill byl pro mne zatím nejschůdnější a nejlepší volbou. Stejně jako podotkl Tom Hardy, souhlasím s tím, že Costner a Crowe, byly dobrými otci. První půlka filmu byla více psychologičtější, a druhá zase akčnější - typická rubačka. Celé to však bylo zabalené ve stylovém prostředí, a do toho hučela Zimmerova hudba. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,OTEC VŽDY VĚŘIL, ŽE JSI PŘEDURČEN PRO VELKÉ VĚCI. A AŽ TEN DEN PŘIJDE, TVÁ RAMENA TU VÁHU UNESOU…“ /// Už jste viděli ten film, ve kterým nejde vo lidi, i když se jima neustále vohání? Ne? No, vono se zase tolik nestalo. V týhle předváděčce nejmodernějších CGI technologií totiž jde jen vo toho týpka (supr…něco…) a vo ty tři, co přišli z hůry (ty vole byli tři? Nebylo jich… to je kurva jedno…). I když jsou věci, který možná za vidění stojej. Třeba tý akce! Ty krávo, kam se sere Emerich s ničením Ameriky. Tolik popílku tam měli snad naposledy při ,,dvojčatech“ (je vidět, že se dobře dívali!). A takovej Loki se svojí partou, to je skupinka břídilů! To vostatní – pokuď jste už viděli nějakýho Supermana (tenhle se asi nepočítá…) už za řeč moc nestojí. Prostě ti ostatní lidi….víte co, zapomeňte na ně. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Sháním nějakýho frajera na sejmutí mrakodrapu (týpek s Álkajdy má plnej diář). 2.) Zjistím, jestli Costner po roztačení vlků, dokáže stejnej kousek s tornádem. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ***** NAPĚTÍ * ()

Galerie (259)

Zajímavosti (86)

  • Ve filmu je možné spatřit mobilní telefony značky Nokia, konkrétně modely Lumia 920, které společnost v době vzniku snímku právě uváděla na trh. (Claude Speed)
  • Postava Whitneyho Fordmana (Robert Gerdisch) v původním komiksu nebyla, vytvořena byla až pro televizní seriál Smallville (od r. 2001). (KucC)
  • Ve filmu je často poukazováno na víru Supermana (Henry Cavill) v lid, Clark Kent je ve věku 33 let a jako Superman je považován za "spasitele Země". To vše lze vnímat - také v kontextu se scénou v kostele, kdy je na pozadí za Clarkem vitráž s výjevem Ježíše, modlícího se v Getsemanské zahradě -, jako odkazy na Ježíše Krista. (Kirman)

Související novinky

Superman: Legacy nabírá další herce

Superman: Legacy nabírá další herce

12.07.2023

Režisér James Gunn pokračuje v obsazování svého nadcházejícího snímku Superman: Legacy, v němž si hlavní role zahrají nedávno oznámení David Corenswet a Rachel Brosnahan. Ve filmu, jenž má sloužit… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Reklama

Reklama