Režie:
Zack SnyderScénář:
David S. GoyerKamera:
Amir MokriHudba:
Hans ZimmerHrají:
Henry Cavill, Amy Adams, Russell Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Michael Shannon, Dylan Sprayberry, Antje Traue, Harry Lennix, Christopher Meloni (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)
(více)Videa (21)
Recenze (2 384)
║Rozpočet $225miliónov║Tržby USA $291,045,518║Tržby Celosvetovo $668,045,518▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $67,905,132║ Tržby za predaj DVD v USA $43,393,356║ __MONUMENTÁLNE!!!__ Nový Superman vyráža dych, ide si svojou vlastnou cestou v bravúrnej réžii Zack-a Snyder-a, príbeh naplno rešpektuje desaťročiami vytváranú mytológiu a dokonca ju krásne obohacuje, planéta Krypton hneď na úvod svojím prevedením ohúri svojou veľkoleposťou. Ako je zvykom u Snydera vizuálne a samotné vyprávačské poňatie je opäť ozdobou filmu a týmto počinom len potvrdzuje jeho výsostné postavanie medzi elitnými režisérmi tých najveľkolepejších projektov posledných rokov ako sú Nolan, Whedon, J.J. Abrams či Cameron. Herecké obsadenie tu funguje lepšie než som si mohol priať, príbeh je neskutočne emotívne nabitý, takže niekoľko krát som sa nubránil slzám, film ma úplne dostal. /videl v kine 3D verziu: 100%/ __/videl v kine 2D verziu: 100%/__ ale odporúčam viac 3D je to o kus epickejšie __moja recenzia ()
"Toto nepustím do tlače. Mohli to byť halucinácie." Spoilery. Vymakaný úvod do DC univerza, ktorému veľmi veľa (ak nie najviac) pomáhajú nie ani tak triky a akčné scény, ale herci. Costner s Croweom sú vynikajúci mentori a spôsob, akým tvorcovia vrátili do hry Supermanovho biologického otca, je nečakaný a krásny. Vôbec, scenár obsahuje kopec originálnych, osviežujúcich riešení a nápadov (prebúdzanie superschopností v škole, Clark putujúci po svete a hľadajúci sám seba a predovšetkým charizmatický Costner presvedčujúci Supermana - ! -, aby nepomáhal ľuďom a radšej ich nechal zomierať, inak by sa prevalila jeho pravá totožnosť a to by navždy zmenilo jeho život). Vydarila sa i Supermanova pozemská mama, titulný zloduch v podaní charizmatického Shannona a poteší Fishburne ako šéfredaktor. Každý, kto bude čakať niečo na spôsob zábavného J.J. Jamesona zo Spider-Manov, bude kruto sklamaný, ale mne sa práveže páčilo, že to poňal civilne. Záporne hodnotím Amy Adams, ktorá sa do úlohy Lois Lane nehodí a je nesympatická, miestami slabšiu úroveň CGI (horiaci Clark na vybuchujúcej ropnej plošine) a veľkolepé finále, ktoré je ale paradoxne zrejme až príliš veľkolepé; všetkých tých efektov a bitiek proste na vás už po dvoch hodinách bude veľa a nie aby ste sledovali ďalších 20 minút toho istého, len EŠTE mohutnejšieho. Mnohí v dobe premiéry kritizovali práve záver, kedy pri akčnej scéne ľahne popolom množstvo výškových budov a teda v nich umrú stovky, možno tisíce ľudí. Tvorcom treba uznať, ako rafinovane sa k tomu v nasledujúcom diele Batman vs. Superman postavili: urobili z toho hlavnú zápletku. "Svet je priveľký, mama." - "Tak ho zmenši." 2Kino Považan NMnV 2013 ()
Patřím sice mezi nejbystřejší lidi na světě a blízkém okolí, ale až dodnes mi nebylo divné, že si můj syn pohazuje s autobusem, očima porcuje mrakodrapy a občas se letí někam proletět v modré pláštěnce. Po zhlédnutí nového Supermana asi budu muset přehodnotit svůj postoj a zkusím z něj nenápadně vytáhnout nějaké nové informace o Kryptonu. Tento snímek mi totiž nepřinesl nějaké zvláštní novoty o týpkovi, který se již několik desítek let obzvlášť vychytrale maskuje dioptrickými brýlemi, ale zábavu jsem nepostrádal ani na chvíli a to digitální běsnění vypadalo velmi přitažlivě i na čtyřpalcovém monitoru přehrávače. Mít nějaký přebytečný nekřesťanský peníz, tak bych jeho vložení do pokladny kina tentokrát patrně nepokládal za neúčelně vynaložený prostředek. ()
Scénář je jako ne první blockbuster poslední doby založený na vysušení nolanovských prvků o všechnu skutečnou hloubku a hodnotu, aby už sloužily pouze jako atrakce. Uchopení co do stavby mě nebavilo až iritovalo - první hodinu jde o koláž nenavazujících scén pokoušejících se o promluvy a chytře skládané flashbacky, kterou drží pohromadě jen naše znalosti z dřívějších supermanovských filmů. Shyamalanovské lapsy v logice (ať se na orbitě bojuje jakkoliv dlouho a kdekoliv, trosky padají výhradně před Kentovic farmu etc.) sice občas vyvstávají na povrch, ale to v rámci žánru ani tak nevadí. Když se vrátím na začátek k oné "atrakci", tak musím Snyderovi uznat, že v tomto ohledu Muž z oceli svým způsobem nezklamal. Problém nastává až ke konci, kdy už je bayovsky monotónní a finální duel, během nějž musí nutně zemřít několik desítek až stovek tisíc lidí, ale nakonec se rozhodne nad tříčlennou rodinnou, už je jen nadbytečným epilogem vysávajícím z konce i ten náznak emocí (a opět naprosto zbytečně prodlužuje film přes dvě hodiny). Přes všechny výhrady musím uznat, že ty 3 a 1/2 hvězdy jsem měl zpočátku (a stále mám) tendenci zaokrouhlit nahoru, protože coby třeskutý blockbuster to nepochybně má jistý drive. I z pohledu prázdné akce bych ale krom oné ztráty zájmu ke konci vytknul ještě pro Snydera typické nekonečné opakování (ve stylu padající Lois, jež je zachráněna asi pětkrát za film), neexistující romanci a vůbec emocionální účast. Na druhou stranu, strachovat se o nezranitelného hrdinu, to je oříšek a vím, že Snyder není vypravěč dost schopný na to, aby si s tím poradil, takže jsem to ani neočekával. Především ale chybí nadhled, to je zcela zásadní! Zkrátka když doma necháte mozek, ale pro jistotu i míchu a celou nervovou soustavu, pak se s tím dá docela přežít. Asi záleží na tom, jestli ve vás Snyder najde to malé dítě, které rádo blikající světýlka, protože ničím jiným ten film není. Na tom není nic špatného, ale ze mě to vyšumělo hrozně rychle. Proč to produkoval Nolan, nebo spíš proč se o tom tolik mluví, nevím, není to poznat a jen to vyvolává zbytečné nároky, které tenhle film nedokáže splnit a ani se o to (snad?) nepokouší. Samozřejmě se snaží o pouťovou hlubokomyslnost a jak jsem uváděl, bere se smrtelně vážně, ale to dneska dělá každý blockbuster, takže už mě to moc neohromuje, spíš nudí. PS: Zaručeně nejzbytečnější 3D sezóny... opravdu. Rád ohledně tohohle přeháním, ale ten film není ve 3D! PPS: Likvidátor originality ve filmové hudbě Hans Zimmer mě opět štve. Jeho hudba zní jako vždy zaměnitelně a "jako cokoliv", přesto film skvěle doplňuje. Podobnou instantní spokojenost/nespokojenost vzbuzuje celý film. Kdybych zaokrouhlil nahoru, byl bych na Snydera naštvaný. Takhle nemusím. 65 % ()
NODOPRDELE. Jak úžasný, že zrovna Snyder dostal na starost moji neoblíbenou komiksovou postavičku, tj. toho "největšího superhrdinu všech dob". Prcat recenze a procenta, ať co si kdo kde co chce říká, pro mě z toho vylezl naprosto dokonalý gradující těžkotonážní blockbuster - tak jednoduchý, přitom epický do té míry, že si pořád ještě přijdu bez dechu, s otevřenou hubou, přibitej do sedačky pod plátnem, zdrcen tou nelítostnou kombinací velikosti, nadlidské brutální síly a rychlosti, padajících mrakodrapů, zoomů, totální destrukce... Snyder byl vždycky audiovizuální génius, co uměl kápnout na tu správnou hloubku, a tentokrát naštěstí nedoplatil na plochou a úplně cheesy story. Dokázal si tu prosadit výborný obsazení (Shannon!), vzít všechen svůj dosavadní skill, prvky všech možných žánrů včetně komedie, romance a hororu, a dát dohromady toto: nejlepší (a opět "alternative") komiksový velkofilm od -ano- 4 roky starých WATCHMEN. Dojmů bych měl další tunu, stejně tak oblíbených kasovních trháků posledních let, co bych ve srovnání s tímhle roztrhal, ale nechci to dál natahovat. Top 2013, hetero Superman je na světě, here we go... ()
Reklama