Režie:
Zack SnyderScénář:
David S. GoyerKamera:
Amir MokriHudba:
Hans ZimmerHrají:
Henry Cavill, Amy Adams, Russell Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Michael Shannon, Dylan Sprayberry, Antje Traue, Harry Lennix, Christopher Meloni (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)
(více)Videa (21)
Recenze (2 384)
Man of Steel definuje Dokonalost! Superman dostal film, který si zasloužil ! Vrcholné efekty zobrazené ve filmu jsou pastva pro oči a rájem pro Evila, obdivuhodné fantastické fighty, při kterých mi padala čelist. Ovšem i Man of steel má své mouchy, hlavní hrdinka mi nebyla příliš sympatická ve srovnání s jinými Blockbustery viz. Transformers a celkově bych ocenil i kvalitnější herecké obsazení,ale to jsou drobnosti, je to Super ! 90% ()
Na Supermana jsem nikdy nebyla, pláště, červený kalhotky a modrý trikot... no není to můj šálek čaje. Takže jsem do toho šla, nic nečekala, ani vlastně nic nedostala – jen pěknýho chlapa, co se chová jako spasitel. Efekty mě neomráčily, příběh také ne, ale svým způsobem se na to dalo koukat (poslouchat moc ne, někdy ty řeči zní lépe na papíře) a člověka sem tam nějaká ta scéna opravdu zaujala. Nevím proč, ale ze všeho nejvíc mě těšil Kevin Costner. Asi stárnu. Slabší 3*. ()
Byť na Manhattane viacej mrakodrapov, trvá to tri hodiny. Megafilm, ktorý do diváckeho nadšenia a údivu prebíja, prehlušuje a zadymuje všetky svoje nedostatky. Poetický i epický, chvíľu komorne citlivý, inokedy fetišisticky deštrukčný kolos, ktorý ide proti sebe, keď predigitalizovaným mrakodrapovým finále zabíja dovtedy tak dôkladne budovaný krehký realistický feeling osudového stretu dvoch svetov. Ale dá sa nemať rád film, v ktorom sú otcami hlavného hrdinu Russell Crowe a Kevin Costner? K tomu sympaťák Cavil a voči ľudskej rase silne nadradení a mocní záporáci na čele s Michaelom Shannonom, ich perfektné kostýmy, gigerovsky-vaginálne interiéry vesmírnych ľodí a hudobná rozbuška Hansa Zimmera, po ktorej sa vám bude zaspávať ako po piatich redbuloch. Osobne ma potešila tiež snaživo prepracovaná mytológia Kryptonu, a rozčarovanie nad nevhodne obsadenou Lois Lane vyžehlila newcomerka Antje Traue v sexy helme. ()
Subjektivně: takhle otupělý jsem z kina odcházel naposledy po Sucker Punchi a to musím dodat, že Muž z oceli je výrazně lépe zrežírovaným filmem. Pokud si održím odstup od z mého pohledu čistě debilizující digitální smršti padajících mrakodrapů a vybuchujících molekul nicoty, pak musím vyzdvihnout následující: Goyerovu snahu propracovat kryptonskou linii i mytologii Supermana. Obrovský podíl na určité působivost filmu má Russell Crowe a Michael Shannon, jejichž postavy jsou rozhrané i rozepsané mnohem lépe než zbytek filmu (casting Shannona byl prozíravý). Podobné péče a propracovanosti se nedostalo postavě Clarka Kenta, kterou hraje Cavill se zádumčivostí modela, kterému ukradli všechny košile. Snaha posunout Supermana / Kenta do roviny jedné nerozlučné bytosti, uzavřeného a osamělého mimozemšťana se tříští na jeho výkonu i na tom, že na rozdíl od rebootu Batmana tu chybí vývoj postavy, nějaká patrná vnitřní přeměna / dilema. Muž z oceli a jeho flashbacky do dětství jsou čistě generické a co do obsahu / významu vlastně příliš nevybočují z donnerovské linie (jen postrádají nadsázku), Cavill se promračí rozbouřeným mořem a pajzly do nevyhnutelné situace, kdy jako Bůh překonává rychlost zvuku a s padouchy boří města. Duel se Zodem tvoří překvapivě velkou část filmu a pokud tuhle trikovou extravaganzu nekoupíte hned na začátku, doslova vás utluče lokomotivami a tunami železobetonu. Náznak nadhledu přichází pozdě a Supermanova vážnost je monotónně setrvalá, aniž by však působila jakkoli temně a problematicky. Jednoduše monolitický a produkčně dobře ošetřený blockbuster, se kterým jsem si užil jen minimum zábavy. ()
Zatímco avengerácké bijáky cílily na nerdy a vážní Batmani oslovovali široké publikum, které na komiksárny jinak nechodí, "Muž z oceli" představuje superhrdinský film, který zkouší jít cestou pro žánr zcela netypickou. Nový Superman je totiž pojatý jako chick flick. Vedle očekávaných záběrů, kde se fešácký hrdina promenuje nahoře bez, to naznačuje především vyprávění zaměřující se výhradně na vztahové motivy (rodina a kořeny hrdiny, ochranitelství, zodpovědnost a obětování se i vztah s Lois Lane začínající na bázi vzájemného respektu a přetvářející se do lásky). Příznačně samotná Lois Lane byla pojatá jako opravdu profesionální reportérka, takže tentokrát nemá podobu křehoučké krasavice čekající na záchranu, nýbrž coby aktivní a citově zaangažovaná postava představuje ideální identifikační figuru pro dnešní divačky. Cílení na ženské publikum pak definitivně stvrzuje zdejší podoba obvyklých blockbusterových záběrů, které mají cílovému publiku utvrdit adekvátnost jeho reakce vůči zobrazovanému dění. Zatímco v "Transformers" takto máme klučinu, který bitku velkých robotů nadšeně okomentuje výkřikem "Wow", v "Muži z oceli" příznačně najdeme řadu záběrů, kde Lois Lane a především vojanda Carrie Farris zasněně hledí na Supermana či přímo komentují jeho přitažlivost. V zásadě také vyprávění řazené nikoli chronologicky nýbrž tematicky a Snyderova estetika luxusních reklam, která každý záběr stylizuje tak, aby měl maximální emocionální dopad na diváky a aktivoval všechny jejich smysly, odpovídají zacílení na ženy, neboť komiksový příběh transformují do impresivní podívané útočící v prvé řadě na city. ()
Galerie (259)
Zajímavosti (86)
- V závěrečném souboji se na okamžik objeví dvě cisterny s logem Lexcorp, společnosti Lexe Luthora, jednoho ze Supermanových (Henry Cavill) klasických protivníků. Logo se objevuje také na mrakodrapu v Metropolis. (Trener83)
- Ještě před oficiální premiérou režisér Zack Snyder prozradil, že na satelitu, který Zod (Michael Shannon) ve filmu zničí, je logo Wayne Enterprises, což je předzvěst toho, že se Superman (Henry Cavill) v některém z příštích filmů setká s Batmanem. (karlik4801)
- Ve filmu je často poukazováno na víru Supermana (Henry Cavill) v lid, Clark Kent je ve věku 33 let a jako Superman je považován za "spasitele Země". To vše lze vnímat - také v kontextu se scénou v kostele, kdy je na pozadí za Clarkem vitráž s výjevem Ježíše, modlícího se v Getsemanské zahradě -, jako odkazy na Ježíše Krista. (Kirman)
Reklama