Reklama

Reklama

Cimrman v říši hudby

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Původní partitura byla v žalostném stavu: noty nedbale znamenány, linky porušené, papír samá šmouha. Věnoval jsem rekonstrukci tu největší péči: šmouhy jsem vygumoval, linky podle pravítka obtáhl, bříška čtvrťových not začernil, k osminkám a šestnáctkám přidělal ocásky. Myslím, že dnešní podoba díla obstojí i před nejpřísnějšími měřítky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (156)

Morien 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že si vůbec nepamatuju, jestli jsem kdy dala DJC nižší hodnocení než čtyři hvězdičky, ale u Říše hudby jsem ani na moment nepochybovala o tom, že víc než tři si to rozhodně nezaslouží. Také jsem u toho málem usnula, což se mi obvykle nestává, filmy založené na slově mě naopak probouzejí a nabuzují. Ne však nyní. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Já za to nemůžu, ale mě to prostě nebavilo. Já měl v paměti, že některá Cimrmanova hra mě vůbec nebavila a teď už vím, že to je tato. Ani ten seminář mě nijak nenadchl a našlo se jen málo vtipů, co mě pobavily. U některých herců jde vidět, že už jsou staří a třeba takovej Vondruška je dost trapnej. Né chtěně trapnej, ale nechtěně, bohužel. Akorát nevím proč, v hlavě furt mám "to jste divný chodec, že vám chybí bodec." Vtipné bylo asi jen vysvětlování schématu zvukotěsné kabiny, když vypustí "... k uchu 13", chch. Samotná opera pak už je silné kafe nudy, bez dobrých melodií a humoru pomálu. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, byl to jeden ze slabších počinů DJC, ale pořád se u něho divák může slušně pobavit, nebo alespoň u mě tomu tak bylo. Tentokrát se mi líbila více přednáška než samotná hra, ikdyž je fakt, že ty výstupy pana Vondrušky byly někdy na hraně. Opera sice až tak vtipná nebyla, ale ty písničky v podání Smoljaka, Svěráka, Hraběty a Bruknera se mi moc líbily a jako vlastence zahřály u srdíčka ;-) "Chýtré hlavičky, zláté ručičky, tó jsou čeští, tó jsou čeští inženýři..." ()

mosem 

všechny recenze uživatele

I když bych při srovnání tohoto kusu s jinými zábavnými kusy naší filmové scény mohl dát bez rozpaků pět hvězd, skončil jsem nakonec u čtyř - prostě proto, že jsem Cimrmany srovnával s tím nejnáročnějším - tedy opět s Cimrmany. A tady jsem musel uznat, že humor byl předkládán formou "smějte se", zatímco u jiných představení se předpokládá, že divák je dostatečně inteligentní, aby to pochopil sám. Ale možná je to jen můj pocit, a vyjádření čtyřmi hvězdami není spravedlivé...ale co je to spravedlnost v hodnocení? Kdybych měl samostatně hodnotit první a druhou část, tak ta první (přednáška) by u mne byla za 3 a druhá (opera) za 5 hvězd. Takže jsem zase na 4. ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Páni začínajú tým, že je to osvetový večer. V ich podaní je osveta to správne slovo a v ktorejkoľvek hre. Pohladenie pre dušu. Výstupy hercov založené na najmenších detailoch. Som rada, že som túto hru videla medzi poslednými a už som sa len tešila z jednotlivých výstupov. Pre mňa to bolo maximálne uspokojenie, vôbec nie ich slabší počin. Pristúpila som na ich hru. „Učí se dobře, jen v počtech trochu pokulhává. (Hudba). To byl asi reparát.“ „Třetí věta symfonické básně Kovář Jursa, ta je pozoruhodná tím, že se nedochovala“. „Norský badatel Skansen ve své knize: Kam se poděla třetí věta...“ Vyvrcholenie prednášky, prečo má Dr. Hraběta na uchu číslo 13, musí oblažiť dušu každého projektanta kabín. Úspěch českého inženýra v Čechách – je perfektná paródia! „Kdybyste na to laskavě mrkl, mělo to výrábět cukr“. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (14)

  • Původně mělo představení 2 části, ve kterých se přednášelo. 1. skoro shodná s tou současnou. Ve 2. byly ještě přednášky o „Kabině pro začínající houslisty“ (v současnosti v 1. půli), dále přednáška „Poezie pro mlynářské děti“ (vypuštěna na začátku 90. let) a „Osud mamutí opery Panama“ (vypuštěno kolem v roce 2006). Po té následovala opera. (mnaucz)
  • V starých programech k této hře bylo připsáno slovo režiséra. Znělo: „Prosím diváky v první řadě, aby během představení nedávali nohy na jeviště.“ (mnaucz)
  • Přídavky, které můžeme vidět na záznamu, si dodnes diváci můžou během představení vytleskat. Snad jen s rozdílem, že Árie Plukovníka Colonela se hraje s orchestrem a je tam ještě přídavek s inženýrem Wagnerem a krátký projev Zdeňka Svěráka. (mnaucz)

Reklama

Reklama