Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Ben Affleck si teď musí určitě pokládat tu samou otázku jako (a nejen) já: proč vůbec ztrácel deset let čas s herectvím (to může s čistým svědomím přenechat svému bratrovi) a něvěnoval se od počátku rovnou scénáristice, příp. režii - obé mu jde značně lépe. Ve svém režijním debutu předkládá totiž divákovi velmi zajímavou otázku s množstvím nejednoznačných odpovědí: měl by člověk vůbec lpět na dodržování zákonů i vlastních zásad ve společnosti, kde na ně nikdo další nehledí? A přinese mu to v noci klidný spánek...? ()
„Chceš sa porozprávať?“ – „Už si nie je čo povedať.“ Silný film, ani sa mi o ňom nechce písať, lebo to bude znieť sucho. Vynikajúce herecké výkony, vynikajúca dospelá réžia Bena Afflecka, vynikajúca ošarpaná atmosféra štvrte, kde „každý trocha stratil sám seba“ a v prvom rade vynikajúci scenár. Všetko má zmysel, svoje miesto a logiku, postavy konajú ako ľudia, ktorí nie sú dokonalými filmovými postavami, ale „všednými ľuďmi z mojej tvojej ulice“. Každý robí chyby, dobrí sú odvážni, len keď na zlých mieria zbraňou, inak sa ich boja. Motivácie zlých mrazia dobrými, no strašne do reality prevedenými, úmyslami. Činy/rozhodnutia všetkých týchto ľudí sa miesia v daždi a nezostáva miesto pre plač ani nárek, lebo v tomto zvláštnom svete je to zbytočné. Aspoň o čosi rozumnejšie som sa to snažil opísať vo svojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/drama/381-zbohom-baby-ioo- ()
Zdejší vysoké hodnocení celkem chápu, nicméně co už příliš nedokážu pochopit, je, jakým způsobem se Affleck coby režisér prezentuje jako znalec (nejen bostonských) poměrů dělnické třídy - několika pseudodokumentárními záběry a pár čísly toho určitě nedocílí. Když už má potřebu točit o takto závažných tématech, kterým zločiny na dětech bezesporu jsou, tak by měl film jako celek pojmout úplně jiným způsobem a nejen nám na konci cpát (svůj) morální postoj skrze hlavní postavu. Na zadek mě dokáže posadit spousta věcí, ale rozhodně mezi ně nebude patřit to, čeho je divák svědkem v závěru (dětí se zpackaným životem jsou miliony). Naštěstí je tu vynikající herecké obsazení, jež mnohé zachraňuje. ()
Ten příběh vypadá jako klasika. Jeden zločin, který životy všech zúčastněných nejenom změní, ale od základů převrátí. A to za pomoci neustále se zaplétajícího scénáře, který je ale vyprávěn tak šikovně, že se při žádném zvratu nezačnete kroutit, co že jsme to právě viděli. A když už se náhodou něco podobného téměř stane, jako při klíčové akci v lomu, voiceover hlavní postavy vás hned ubezpečí, že v tom určitě nejste sami. Nejvíc mě ale překvapuje, jak rychle si mě příběh získal tak, že i přes jistou anonymitu a řadovost postavy Patricka jsem se o něj po pár minutách bál a všechna zásadní rozhodnutí s ním prožíval. Affleckova režisérská jistota je tak nejen pro žánr netušeným příslibem. ()
Zpočátku se film zdál jako obyčejná kriminálka bez většího přesahu, jenže pak se projevil Affleckův talent (v tomto případě myslím Bena Afflecka) a smysl pro autentické ztvárnění (nejspíše) skvělé knižní předlohy nebo původního scénáře. Taky věděl, koho si do role vybrat, protože jeho bratr je podle mě lepší herec než on sám. Jakmile tedy sehnal celkem sympatické obsazení, mohl se do toho Ben pěkně po Fincherovsku pustit, což taky udělal a dokázal zápletku zpracovat tak povedně, že jsem si v duchu přemítal ,,co bych jen udělal já?" A ačkoli to zjevně nemusí sednout každému, na mě když má nějaký snímek takový dopad, tak jsem spokojen a rozpolcen zároveň, což se mi u filmů podobného ražení velice líbí...85% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- "Gone Baby Gone" je najobľúbenejší román Bena Afflecka. (ladko)
- Dá se říct, že druhou hlavní roli ve filmu má bostonské předměstí Dorchester, kde bratři Affleckovi vyrůstali. Znají ho tím pádem velmi dobře. (Pumiiix)
- Hoci veľká časť dialógov je doslovne prebratá z knihy, Ben Affleck povedal, že ak by román poriadne neorezal, film by trval sedem hodín. (Arsenal83)
Reklama