Reklama

Reklama

Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 278)

mysicka 

všechny recenze uživatele

výborný příběh, ve kterém nešlo ani tak o únos malé holčičky jako spíš o to, že definovat dobro a zlo nelze černobíle.. a o tom, že nejzávažnější rozhodnutí musíme nakonec udělat vždycky sami za sebe a žít s tím musíme zase jenom my.. a já se připojuju k hromadné žádosti, aby ben zůstal už jenom za kamerou..:) ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Ve svém životě máme jen pramálo příležitostí ovlivnit naše bytí. To zda přijdeme na svět či nikoliv, jak, kdy, kde. Ve většině případů o něm rozhodují jiní. A tato rozhodnutí nás ve výsledku formují a dělají tím čím doopravdy jsme. Naše rodina, naše město, naše čtvrť. Tělo kolem duše. Města obklopující toto tělo. V dospělosti, když už máme tu pomyslnou moc ve svých rukách a snažíme se alespoň částečně vymanit ze zajetých kolejí unikáme před ostatními lidmi až na okraj velkých měst. Kde jinde než právě zde se dá dojít opravdového klidu? Ale co když se jednoho dne z vašeho domu ztratí to nejcennější co můžete ve svém životě mít, vaše dítě. Tím čím je tento film opravdu výjimečný je styl vyprávění, zachycující obyčejný úsek několika životů, jenž jsou protnuty událostí v podobě únosu malé dívky. Zachycují příběh, který by se mohl odehrát prakticky kdekoliv. Menší nevýhodou je pomalejší rozjezd, který má za úkol seznámit diváka s postavami, jejich motivacemi a ukázat postup vyšetřování, který je dalekosáhlejší než případy, které dokáží vyřešit kriminalisté v CSI na poli jednoho seriálového dílu. Když už snímek dospěje do fáze, kdy s divák myslí, že už jej nemůže nic překvapit přichází závěrečná pointa - v podobě velmi silného a nepředvídatelného zakončení, kdy je hlavní hrdina postaven před amorální dilema, neboť ať už se rozhodne tak či onak pokaždé to bude špatně. S následnou reakcí jeho partnerky můžeme nesouhlasit ale v jádru jí naprosto rozumíme, protože náš život se skládá z chybných kroků za něž býváme častokrát odměněni ale v samotném výsledku na nich nezáleží. 9/10 ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ben Affleck překvapuje svým debutem velmi příjemně. Jemné drama o zapeklité situaci okolo únosu dívky je příjemným snímkem, který poukazuje na morálku a čestnost, o které sami jistě budete přemýšlet. Není totiž jednoduché rozhodnout se tak, jak říká zákon, když srdce říká něco jiného. Bylo překvapivě zajímavé zamyslet se nad smyslem filmu, který poukazuje na problémy v sociální vrstvě Ameriky stejně jako na slavné "sliby chyby". Casey Affleck je příjemný, i když něco mu k dokonalosti chybí. Kritizovat kohokoliv z dvojce Morgan Freeman a Ed Harris by byl hřích. Překvapilo mě, jak je film příjemně natočen. Pravdou je, že netlačí na pilu, ale trpělivý divák si odnese jistě požitek ze zajímavého snímku, který obsahuje nejeden zvrat. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

„Chceš sa porozprávať?“ – „Už si nie je čo povedať.“ Silný film, ani sa mi o ňom nechce písať, lebo to bude znieť sucho. Vynikajúce herecké výkony, vynikajúca dospelá réžia Bena Afflecka, vynikajúca ošarpaná atmosféra štvrte, kde „každý trocha stratil sám seba“ a v prvom rade vynikajúci scenár. Všetko má zmysel, svoje miesto a logiku, postavy konajú ako ľudia, ktorí nie sú dokonalými filmovými postavami, ale „všednými ľuďmi z mojej tvojej ulice“. Každý robí chyby, dobrí sú odvážni, len keď na zlých mieria zbraňou, inak sa ich boja. Motivácie zlých mrazia dobrými, no strašne do reality prevedenými, úmyslami. Činy/rozhodnutia všetkých týchto ľudí sa miesia v daždi a nezostáva miesto pre plač ani nárek, lebo v tomto zvláštnom svete je to zbytočné. Aspoň o čosi rozumnejšie som sa to snažil opísať vo svojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/drama/381-zbohom-baby-ioo- ()

Galerie (37)

Zajímavosti (27)

  • Režisér Ben Affleck na otázku, zda studio nemělo námitky vůči obsazení jeho bratra Caseyho do hlavní role Patricka Kenzieho, odpověděl: "Samozřejmě jsem čekal, že nějaké budou, protože tady funguje ta klasická hlava 22, kdy tu práci nedostanete, protože jste nedokázal, že na ni máte, což nedokážete, dokud ji nedostanete. Naštěstí jsem měl u Disneyho takového anděla strážného, Eda Cooka, který koupil scénář a řekl, že mi coby režisérovi důvěřuje. Netuším proč, já taky ještě jako režisér nic nedokázal. Každopádně jsem rád, že to vyšlo. Ona měla původně být postava Patricka Kenzieho o něco starší, ke čtyřicítce, takže jsem o Caseym pochopitelně vůbec neuvažoval. Ale i když jsem hledal vhodného herce v takovém věku, pořád mi ještě něco nesedělo ve scénáři. A pak mi došlo, že by Kenzieho morální dilemata fungovala mnohem líp, kdyby byl mladší a svým způsobem naivnější a zranitelnější. A v tu chvíli mě napadl jeden mmladý herec, kterého dobře znám, který by do toho určitě šel, který je z Bostonu a o kterém vím, že má herecky mnohem větší potenciál, než jaký zatím mohl uplatnit... Spousta lidí si určitě myslí, že je za tím nepotismus, že jsem prostě dal hlavní roli bráchovi a šmytec. Ale ujišťuju vás, že jsem měl příliš stažený zadek na to, abych svůj první film ohrozil hloupým nepotismem. Opravdu, upřímně jsem věřil, že je Casey náš člověk, a byl jsem připravený argumentovat tím, že právě vyhrál veliký konkurz na Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem. A taky to nakonec podle mého názoru dokázal. Po Jessem a Baby už snad nikdo nemůže zpochybňovat, že je moc dobrý herec." (NIRO)
  • Dennis Lehane, autor knihy podle níž byl stejnojmenný film Gone, Baby, Gone natočen, vycházel z vlastních zkušeností, kdy několik let jako terapeut pracoval se zneužívanými dětmi. Ostatně tyto zážitky se promítly i v jeho románu Tajemná řeka. (Rodriguez)
  • Režisér Ben Affleck původně uvažoval o tom, že by se chopil i hlavní role Patricka Kenzieho (Casey Affleck): "Zajistil jsem si práva na knížku a plán byl takový, že s Aaronem Stockardem napíšeme scénář, pak najdeme režiséra, který ho natočí, a já v tom budu hrát. Ale postupem času jsem se do toho čím dál tím víc pokládal. Nejdřív jsem měl pocit, že se nám ten scénář moc nepovedl, pak že jsme odvedli přijatelnou práci, pak že se nám to docela vydařilo, pak že bych to mohl režírovat, a že když budu režírovat, neměl bych v tom hrát, protože prostě nemám na to, abych zvládl obojí najednou." (NIRO)

Související novinky

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (více)

Jak to vypadá s novým Batmanem?

Jak to vypadá s novým Batmanem?

03.01.2017

Studio Warner Bros. nesmírně touží po netopýří sólovce od Bena Afflecka. Představitel Batmana a režisér Gone, Baby, Gone, Města nebo oscarového Arga se uvolil, že ji natočí, soustavně ale tvrdí, že… (více)

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

20.08.2016

Kdyby se vybíraly nejlepší filmy z padesátých let, jen těžko by mezi nimi chyběl Svědek obžaloby. Soudní drama Billyho Wildera vychází z povídky (a následné divadelní hry) od Agathy Christie, získalo… (více)

Reklama

Reklama