Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
Systém policajnej práce je skorumpovaný a slúži záujmom mocných. Králi ulice divákov presviedčajú, že nie systém, ale konkrétni mamonári a ich sluhovia v polícii sú tí odpudzujúci a zlí. Zároveň ponúka riešenie. Spočíva v ráznom odťatí zhnitých častí systému, aby - síce naďalej krivoľako, ale predsa len o kúsok spravodlivejšie ten istý systém mohol fungovať ďalej. Základom sú čestní a nekompromisní jednotlivci. Ich prototyp predstavuje vysoko mravný policajt v podaní Keanu Reevesa. S dokonale tvrdnúcim výrazom nenávisti v tvári stále nekompromisnejšie odstraňuje z povrchu zemského predstaviteľov zločineckých komplotov. Poznámka: Alkoholová presiaknutosť hrdinov dnes už zďaleka nepredstavuje taký problém ako kedysi. To je, popri spomenutom základnom predpoklade filmu - obhajobe existujúceho stavu - nenápadná propaganda alkoholovej lobby, ktorá v reklame aj vo filmoch poráža na hlavu lobby cigaretovú. Vďaka tomu nejedným pohárikom potúžený chlap či žena môže stále konať vysoko hrdinské akčné činy. ()
Thriller u něhož se dobře spí? Nikoliv. Akčňárna u které se perfektně bavíte? Bohužel ne. Zajímavý nápad? To ano. K tomu sympatický Keanu Reeves a několik výborných přestřelek a nestandartních postupů nejen hlavního hrdiny. Nemohu říct, že bych po zhlédnutí byl nadšený a nějak zvlášť spokojený, proto hodnotím 3*, které však mají svoji nesmazatelnou váhu. ()
David Ayer pochopil, že jako autor scénářů se vyšťavil už při Training day, tudíž mu dobře poradila prozřetelnost podat si ruku s klasikem neo-noiru Jamesem Ellroyem. Výsledek sice není nikterak ohromující, tradiční děj o polepšeném policajtovi-hajzlovi nepřinese nic nového, formálně režisér taky nikterak neválí, ale atmosféra okrajových čtvrtí L.A. z toho doslova kape a živelnost, s jakou se filmem prohání Keanu Reeves je neskutečná. Zaťatý, nasraný výraz umanutého buldoka mu parádně sedne a divák společně s ním dělá nekompromisní zářezy do pažby, kterých je opravdu nemálo. Nejlepší Ayerův film, ale počtvrté už mu ty negry, zkorumpované poldy a temné drsňáky nesežeru. ()
K filmu jsem přicházel s domněnkou, že akorát shlédnu Training day, kde hlavní hrdinové jsou běloši. Když jsem od něj odcházel, měl jsem dojem, že Street Kings je Training day s dobrým scénářem, mnohem lepším režisérem a herci. Brutální snímek o špíně života, v které se hlavní hrdina brodí a sám jí tvoří, mne naprosto uhranul. ()
Keanu Reeves coby oprstýnkovanej policejní drsňak Tommy Ludlow, co ráno po zazvonění budíku hnedle kontroluje pistoli, aby mohl dopadnout (lépe zastřelit) další grázly, co se prohání po losangeleských ulicích. David Ayer, sic jde ruku v ruce s moderními trendy, mu nabízí jen velmi tradiční děj o morálce v policejním světě a mě už zrovna nebavilo poslouchat tuhle lehce obehranou písničku. Těžkotonážní policejní buldoci se s ničím nepářou, přičemž nekompromisní Reeves je nejvýraznějším architektem nočních jatek. A sic to není žádný svatoušek, má tu smůlu, že stojí na špatném konci spletitého korupčního provazu. Tvůrci nabídnou několik skvostných akčních scén, žádné berličky a kravinky, prostě jen vystřílený zásobník a zkrvavený grázl padající k zemi. Ano, je pravda, že mě David Ayer před třemi lety neuspokojil svými Harsh Times, kde se rovněž snažil být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale v tomhle případě po druhém zhlédnutí nakonec čtvrtou hvězdu střelím. Už jen proto, jak tvůrci tyhle špinavé ulice znají, má to specifickou atmosféru, má to „osobní kouzlo“. Ale samozřejmě Michael Mann je Michael Mann!! ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Náklady na výrobu byly zhruba 20 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Postava Grace (Martha Higareda) pôvodne nemala byť sestrička, ale reportérka. (Real Tom Hardy)
Reklama