Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Havárie v atomové elektrárně nedaleko Frankfurtu vyvolá v místních obyvatelích paniku. Nad elektrárnou se utvoří obrovský radioaktivní mrak, který se řítí na město Schlitz. Všichni obyvatelé bezprostředního okolí elektrárny jsou okamžitě ozářeni a 38,000 lidí během krátké doby umírá. Ti šťastní, kteří bydlí trochu dále, se snaží před radioaktivitou uniknout. Mezi jinými se o útěk pokouší i šestnáctiletá Hannah a její přítel Elmar. Elmarovi se podaří uniknout v poslední chvíli, ale Hannah se zdrží a je kontaminována. Jejich hluboká láska je však i nadále drží pohromadě: Almar umístí Hannah do sanatoria, líbají se, objímají, milují…Almar brzy zjišťuje, že je taky kontaminován. Ačkoliv se jejich situace zdá být beznadějná, jejich láska jim pomáhá překonat všechna úskalí. Možná, že nebudou žít navždy, ale budou bojovat za každý kousíček naděje a štěstí – a nakonec zjistí, že krátký život naplněný opravdovou láskou, může znamenat hodně… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (72)

laik_60 

všechny recenze uživatele

celkom to tí nemci zvládli. Ľahký katastrofický filmík s plynulým scenárom, okatými prsnatými nemkami, až na pár patetických kúskov, a technických blbôstok .... sa to dalo pozerať. Film určite podporuje Merkelovej tendencie odstávky všetkých "atomwerke" s cieľom prejsť na druhotné zdroje, nech nás to stojí čokoľvek, hlavná vec, že nie naše životy. ()

duklak2 

všechny recenze uživatele

Radiace, nebo Mrak. Vždyť je úplně jedno, jak se film jmenuje. Důležité je, že se povedl. Od Němců je to překvapivě dobrý film. Tento národ jsem si vždycky spojoval hlavně s dobrým fotbalem a velmi trapnými komediemi typu „prcičky“. Ten zmatek na začátku filmu je velmi dobře udělán a diváka vtahuje do děje. Digitálních triků je poskrovnu. Vše působí velmi reálně, až máte pocit, že mrak, který vidítě z okna, je ten z filmu. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Taková snaha o moderní film a la Vlákna pro teenagery, kde místo jaderné války je "jenom" jaderná havárie jedné elektrárny (a překvapivě zrovna jaderné). S tím bych problém asi ani neměl, kdyby to bylo povedené, proč ne, ale tohle bylo prostě strašně stupidně napsané i natočené. Snaží se to o co největší realističnost a přitom se tu všichni chovají přehnaně a naprosto pitomě, snad za každé situace, nehledě na to, že by při takové situaci panika určitě nastala a lidi by byli zmatení z toho, jak jednat a jak si zachránit život. Všechna ta snaha jde pak prostě do háje, když ona furt leze ven a neustále se někam přesouvá, ačkoli kdyby zůstala u domu, mohl by ji její kluk vzít s sebou autem i s bráchou, její bratr je totální dement, který si bůhvíproč myslí, že je všechno v pohodě a přitom to není žádné hodně malé děcko (a hlavně je neskutečně, ale neskutečně otravný), počínání jejího kluka je sice o poznání chytřejší, ale jak se přesunul z dopravní zácpy na nádraží se prostě nedozvíme a když radioaktivní mrak dorazí do města, člověk už vůbec nechápe, proč do něj ta holka hnedka vběhne, místo toho, aby se snažila na nádraží najít místo, kde by mohla zůstat v bezpečí a mimo to nejhorší... nebo aspoň nějaký jiný dům. A pak z toho je romanťárna, kde se všem strašně rychle mění emoce a chvíli ti dva spolu strašně jsou, pak zase ne, pak zase jo, chvíli je to strašně o chuti žít, pak se to snaží o těžkou depku a tyhle protichůdné emoce se tu střídají tak strašně často, až to není ani kapku uvěřitelné. Jako by ani Schnitzler nevěděl, jestli chce být hlavně temný a varovat před nebezpečím jaderných elektráren (které je ale krátkozraké a v závěrečném titulku pěkně přehnané), nebo jestli to chtěl zakončit carpe diem a mám pocit, že do konce filmu na to sám ani nepřišel. Prostě to nefunguje, fakt ne. A jak moc je nelogická celá situace ohledně postupu nemoci z ozáření sice nevím, když tomu nerozumím, ale nemám problém věřit tomu, že i tam jsou nelogičnosti - ostatně, hrozně bych chtěl vidět školu, ve které při spuštění alarmu (byť jen při obyčejném požárním cvičení!) mohl učitel jen tak říct, ať to ignorují a že to můžou přece řešit až za 20 minut (!!), protože teď píší test a to je důležitější než cokoli jiného... Ale tak aspoň se to snaží a ve scénách, kdy jde do tuhého, to dokáže být celkem napínavé. 2* ()

Mantis odpad!

všechny recenze uživatele

Filmová stránka není na odpad, ale věcná je na to mnohem hůře. Nejsem odborník na havarijní připravenost, ale některé věci jsou ve filmu postavené na hlavu. Krátký výčet: 1) Evakuace není bezprostřední opatření v případě jaderné havárie, přesto k němu orgány vyzívají. Standardní postup je ukrytí a jodová profylaxe. 2. Hlášení v televizi oznamuje, že v okruhu 5 km nikdo nepřežil což vzhledem k ochrannému pásmu okolo JE znamená že umřela jen obsluha JE (no možná i nějaký náhodný návštěvník). 3) Dle hlášení by měla být uzavřena "kruhová oblast", ale během testu větru (kdy se šátek chvěje jak v solidním průvanu a vzdálené obilí se sotva vlní) je demonstrován význačný směr šíření mraku, a tak by se dalo očekávat, že zasažená oblast bude ve tvaru plamene. 4) Odstavení dalších 18 reaktorů není adekvátní reakcí. Takový zásah by spíše destabilizovala dodávku elektřiny. 5) V provizorním oddělení pro kontaminované (tvůrci mají trochu problém s rozlišením termínu ozáření a kontaminace , ale to by asi člověk chtěl moc) se dějí hrozivé věci (neroztřídění pacienti, průchoďák). 6) Projevy nemoci z ozáření pozorované na hlavní představitelce neodpovídají skutečnému sledu (ten by měl být: Zvracení, padání vlasů a oslabený imunitní systém). 7) Podobně, tvrzení o ozáření hlavního přestavitele (který dle záběrů byl evakuován a nekoupal se ve spadu) jakož i projevy jsou zcela absurdní (erythema je příznak zevního ozáření a byla by spíše na nechráněném obličeji než na hrudníku. Pokud by dostal větší dávku, tak by se mu vedlo obdobně (ne li ještě hůře). Další raději neuvádím, už tak je to dlouhé. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Protivně debilní film, s mizerně vystavěným dějem, stupidními postavami a pokleslou zápletkou. Při sledování mě iritovala téměř naprostá absence jakékoli logiky v jednání postav a celkový punc filmařského diletantismu, kterým je tato podívaná prodchnuta. Film je těžké zařadit i žánrově - navzdory názvu snímku je zde katastrofický element spíše upozaděn a film postupně sklouzává do povrchního melodramatu variujícího ohraná filmařská klišé o lidech, kteří navzdory blížící se smrti neztrácejí radost ze života. Tenhle film je prostě jen blbé béčko, které nestojí vůbec za pozornost. Přijde mi mimochodem zajímavé, že takový film vůbec v Německu mohl vzniknout, ale kdo ví - možná už tehdy v německé společnosti kulminovaly obavy z jaderné energie, které o 5 let později po jaderné havárii v japonské Fukušimě vyvrcholily v rozhodnutí německé koaliční vlády zavřít do roku 2022 všech tamějších 17 jaderných elektráren. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Mezi 47. a 48. minutou můžeme zahlédnout český vůz Škoda Fabia. (Skarface)
  • Založeno na velmi úspěšném románu od spisovatelky Gudrun Pausewang. (Valsadora)

Reklama

Reklama