Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 532)
Andělé a démoni jsou hodně podobní na Šifru mistra leonarda, ale aspoň to něco málo odlišné, je dělá lepším a záživnějším filmem. Atmosféra je zde temnější a více vtahující, ovšem stále platí, že napětí a příjemné thrillerové chvění střídají nudné náboženské kydy a divácký zážitek je tak doslova jízdou po sinusoidě. Největším problémem je ještě před nevyrovnaností a pofiderní zápletkou béčková a samoúčelná koncepce, kdy Tom Hanks, jakožto chodící učebnice dějepisu, samozřejmě po boku se sličnou pomocnicí, řeší neřešitelné zpravidla díky tomu, že i při minimu vstupních informací se stoprocentně orientuje a klíčové informace mu crvnkají rovnou do nosu... Přesto mě však překvapilo, kolik z toho Howard dokázal vymáčknout, aniž by mě nudil, či znechutil. 6/10 ()
Opravdu dobrý film mého oblíbence Rona Howarda. Jistě, je to velkofilm pro masy, ale je to film, u kterého se více než dvě hodiny rozhodně nenudíte. Dostanete se dokonalými záběry kamery do zákulisí Vatikánu a katolické církve v období konkláve, řešíte s Tomem Hanksem coby profesorem Langdonem význam tajemných symbolů společensví ILUMINATI, budete sledovat Ewana McGregora na herecké cestě od Velké ryby k Velkému Rybáři:), podíváte se do historických chrámů Věčného Města Říma, k tomu jako bonus exkurze světem mikročástic a antihmoty ve švýcarském CERNu,... Napětí se dá krájet jako ve správném thrilleru (mimochodem: víc než předchozí Howardovu Šifru mistra Leonarda mi to připomnělo slavný Fincherův thriller Sedm) a závěr - ten Vás rozhodně překvapí. A hudba - báječný Hans Zimmer: http://www.youtube.com/watch?v=XntNDh4VwWY . ()
Zaokrouhluju nahoru, páč to hravě překonává Lovce pokladů 2 i Šifru. I když ubylo těžkých what-the-hell vyfuckování s divákem, příběh je pořád tupoučkým pobíháním mezi paranoidními teoriemi, symboly, šiframi a převrácenými historickými fakty, přičemž jeho kompletní průběh i konec odtuší i nečtenáři už ve chvíli, kdy se mluví o čtyřech zastávkách a potřebě vyměnit přesně o půlnoci baterku. Pajdavost celého iluminátského plánu naštěstí obhájí závěrečné odhalení, díky digitálním památkářským orgiím to celé působí poměrně velkolepě a Howard protentokrát víc tlačí na tempo. Takže snesitelné. ()
Je to stejně jako s knižními předlohami - Andělé a démoni jsou lepší než Da Vinciho kód. Díky Howardovi, který celý film natočil jako zběsilý závod s časem, díky Zimmerovi, jehož hudba byla skoro i vidět, jak byla výrazná, díky zajímavé vatikánské zápletce, sympatickému Hanksovi... Ale jo, čtyři hvězdy jsou adekvátní. ()
Howard má řemeslo v malíku jako málokdo. Svým způsobem jej obdivuju za to, jak dokázal z tak prostého scénáře (knižní předlohu jsem si raději nechal ujít) vytřískat stylovou honičku za různými symboly, sochami, obrazy a šílenými konspiračními teoriemi, která i přes neustálé žvanění nenudí ani minutu. Oproti Šifře navíc absentují bláboly vzbuzující nevoli ve Vatikánu, čímž sice ubylo marketingově výhodné kontroverze, ale aspoň se film vystříhal vyložené debility. Ne snad, že by z toho divák sednul na prdel – na to je Brown pořád až moc levný pohádkář, ale jako thriller, jehož cíl je protentokráte spíš bavit nežli tupě poučovat, funguje překvapivě slušně. Zvláště herci jsou lahůdkoví a už jen kvůli tomu charismatu Hankse, Skarsgarda a Mueller-Stahla a fantastickým Zimmerovým chorálům si to někdy rád pustím znova. PS: Být ženská, tak z pohledu na Ewana McGregora v kině bez milosti vlhnu, kolárek ještě nikdy nebyl na plátně tak sexy. ;-) 3 a ½. PPS (pro Karla): Ano, je to lepší než Šifra. :) ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Jelikož vatikánští představitelé považují snímek za urážku svého náboženství, nedostali se filmaři do žádné z církevních památek. Bazilika svatého Petra, Sixtinská kaple, náměstí Svatého Petra, Piazza Navona nebo interiéry Pantheonu tak vznikly ve studiích Sony Pictures v Los Angeles. (Olík)
- Vo filme sme za jeden večer mohli vidieť, že počas konkláve sa niekoľkokrát dymilo z komína, čiže niekoľkokrát prebehla voľba pápeža. Pri skutočnom konkláve však kardináli volia len dvakrát za deň - raz doobeda a raz podvečer. Zbytok času venujú modlitbám a dohadovaním sa o voľbe toho správneho kandidáta. V realite by teda prebehlo už len jedno hlasovanie (podvečerné) v daný deň. (ambrobene)
- Jedná sa už o tretí spoločný snímok, ktorý režíroval Ron Howard a zahral si v ňom Tom Hanks (Robert Langdon). Predtým sa tak stalo vo filmoch Apollo 13 (1995) a Da Vinciho kód (2006). (ČSFD)
Reklama