Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 532)
Scénář: David Koepp, Akiva Goldsman .. Pařížské pátrání mi bylo mnohem bližší. Tahle Římsko-Vatikánská pátrací linka byla s každou další (vyšetřovací) hodinou stereotypnější, byť občas přeskočil mezi stovkami slovních výměn a naivních-přesně časovaných objevů nějaký ten poutavější moment bičovaný především výtečnou hudbou Hans Zimmera. To vše se navíc hrne v příjemně vysokém tempu. Řemeslo mají tvůrci, jakožto postavy, v ruce a herci jim naštěstí škodu nedělají. Tom Hanks je již (bez paruky) normálně zastřižený, ale ani tak moc života filmu bohužel nedodává. Tak se snaží alespoň kolegyňka Ayelet Zurer a výborný Ewan McGregor. Celkově pro mě ne tak zajímavé jako Da Vinci Code; navíc ve finále s naštváním za smířlivá gesta k církvi. ()
KOMENTÁŘ MŮŽE BÝT CHÁPÁN JAKO SPOILER!!! Vyčítat Danielu Brownovi to, že neumí napsat knihu tak, aby nemusel kopírovat pointy z jeho předchozích knih, je stejně bezpředmětné, nefér a hloupé, jako vyčítat Stellanovi, že nám nezazpíval pár hitovek od ABBY. Andělé a démoni se mi líbili hodně, i když jsem už v necelé půlce filmu věděl, kdo je hlavní „bad guy“. To bych ale rozhodně nebral jako mínus, protože jak už jsem zmínil, je to chyba autora. Chtěl bych vyzdvihnout především zajímavé lokace, soundtrack geniálního Hanse Zimmera (ten chlap už dlouho nedostal Oscara, takže mu fandím při příštím předávání těchto plešounů) a mého oblíbence, Ewana McGregora, který byl jednoduše skvělý. Plný počet si zatím nechávám pro druhé zhlédnutí, ale už teď to ode mě má čisté 4 *. Přiznávám, že hodně velkou část má na tom právě geniální hudba od geniálního skladatele. Vzdávám ti hold, Hansi!!! Po druhém zhlédnutí na DVD: Tak to necháme na těch čtyřech. Ale kdybych měl hodnotit jen Zimmerovu hudbu, tak by to bylo nekompromisních pět! ()
"Celý Vatikán bude pohlcen světlem." Volba Papeže mě vždy nechávala naprosto chladným. Já si věřím v co chci a kdy chci a církev k tomu rozhodně nepotřebuju. Patrně proto mi bylo jedno, jestli Ilumináti antihmotují Vatikán nebo jestli profesor Langdon někam doběhne včas. Jen jsem si občas zakroutil hlavou nad tím, jak musí být hrozně složité prohledat stát o rozloze 0,44 km². Abych však jen nehaněl, tak mě to hledání symbolů docela vtáhlo do hry, zaujal mě klid dobře placeného zabijáka a rozhodně mě pobavil parašutista Camerlengo. Ale jestli bude na světě o pár církevních potentátů míň, tak to je mi skutečně jedno. ()
Více akce a násilí, zajímavé .... ovšem nedostačující, zpracování Angels & Demons mi přišlo spíše jako Cestománie po Římu, občas nucené, hloupé, předvídatelné a naivní, .. ale přesto dobrý Thriller, který má zase něco do sebe. Hudbu měl na starost opět vynikající Hans Zimmer a Ayelet Zurer byla opravdu elegantně sexy. Od příběhu jsem čekal mnohem více tajemna a zamotanosti. Záběry byly i zde opravdu dobré a atmosféra na diváka jen dýchala. 60 % ()
Je až neuvěřitelné, že dokázal Ron Howard natočit tak namyšlený a složitě se tvářící film podle tak jednoduché a nenáročné knihy. Na knize Andělé a démoni se mi líbilo, že byla natolik plná nesmyslů, že ji snad nikdo nemohl brát vážně (rozumějte nikdo, kdo zároveň někdy nakouknul do učebnice dějepisu pro první třídu), ale přesto byla zábavná a četla se velmi dobře... kéž by byl tak stravitelný i film. Ten je dlouhý, nudný a sžírá se ve vlastní dokonalosti. Zároveň je ale také neuvěřitelně hloupý, až je to k smíchu. Tom Hanks běhá po prázdných památkách, kdy zrovna náhodou ty, který potřebuje navštívit, jsou v rekonstrukci a bez personálu, bez turistů a dokonce i bez jakéhokoli zabezpečení, aby ho nikdo nerušil... Vedle něj neustále kluše spanilá děva, která ale není naprosto k ničemu dobrá a za dvě hodiny se Robert Langdon neuráčí vysvětlit, proč ji s sebou vlastně tahá, když mezi nimi zároveň není žádné jiskření nebo náznak budoucího vztahu, což by z ní dělalo "alespoň" zkrášlení scén. Není ani to. V Šifře to bylo alespoň poprvé, tady tohle už působí jako špatný vtip. Andělé a démoni jsou zoufale špatné pozlátko pro nenáročné diváky, kteří budou mít po jeho zhlédnutí pocit, že jsou teď historicky i kinematograficky vzdělaní... Je to samozřejmě velký omyl, nicméně aspoň někomu udělá film radost. PS: Hans Zimmer se tentokrát ani netváří, že by vymyslel něco nového. Prostě v soundtracku Šifry zdůraznil chorály... Opět mu to projde, protože to zní dobře, ale tentokrát už si toho ředění snad musí všimnout každý... PPS: Je pro mě neuvěřitelné, že Ron Howard, který natočil kousky jako Aplollo 13, Čistá duše nebo Frost/Nixon, dokázal vytvořit i takovouto slátaninu. ()
Galerie (74)
Photo © Columbia Pictures
![Andělé a démoni - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/154/154751_cfca2a.jpg)
Zajímavosti (41)
- Spoločnosti sa rozhodli film natáčať v "ekologickom duchu". Miesta natáčania sa vyberali podľa toho, ako ďaleko sa nachádzali a koľko pohonných hmôt by sa spotrebovalo cestou. Kulisy sa prevážali v kamiónoch, aby sa nemuseli stavať nové a všetky rekvizity použité vo filme sú uskladnené pre ďalšie použitie alebo ich darovali na charitu. (Greenpeacak)
Reklama