Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 532)
Andělé a démoni jsou hodně podobní na Šifru mistra leonarda, ale aspoň to něco málo odlišné, je dělá lepším a záživnějším filmem. Atmosféra je zde temnější a více vtahující, ovšem stále platí, že napětí a příjemné thrillerové chvění střídají nudné náboženské kydy a divácký zážitek je tak doslova jízdou po sinusoidě. Největším problémem je ještě před nevyrovnaností a pofiderní zápletkou béčková a samoúčelná koncepce, kdy Tom Hanks, jakožto chodící učebnice dějepisu, samozřejmě po boku se sličnou pomocnicí, řeší neřešitelné zpravidla díky tomu, že i při minimu vstupních informací se stoprocentně orientuje a klíčové informace mu crvnkají rovnou do nosu... Přesto mě však překvapilo, kolik z toho Howard dokázal vymáčknout, aniž by mě nudil, či znechutil. 6/10 ()
Pokračovanie bolo na spadnutie ešte pred vypustením dvojky do kín a nebudem predstierať, že som sa netešil. Očistený od znalosti knižnej predlohy ale jasám aj po tomto spojení Howardovej réžie a Hanksovej, kvalitne odvedenej práci. Je síce jasné, že Howard nikdy nebude blockbusterovým režisérom, i keď tržby tomu nenasvedčujú, ale jeho skutočná sila tkvie s jednoduchých, komorných snímkoch, určených pre užšiu škálu diváckeho spektra. Keď tomu ale poriadne prikúri, dostane kvalitný námet, tak dokáže, že s ním treba rátať aj na plátnach kín, a to nielen v klubových predstaveniach. Príbeh je opäť opradený záhadami, skvelo nadväzujúcimi šiframi, symbolmi a podobnými hlavolamami, na ktoré sme zvyknutí od čias Indyho. Ja to stále žeriem, a aj keď je atmosféra naozaj temná a mysteriózna, Hanksov profesor Langdon si neodpustí párkrát vypustiť skvelú hlášku, ktorá pripomenie, že má ísť o veľmi dobre osolený popcorňák. Takže šup ho sem s ďalším sfilmovaným Brownovým príbehom, ale medzitým, by Ron mohol znova odbehnúť natočiť nejakú chuťovku. 80%. ()
Když vám film připadá zábavný akorát ve chvílích, kdy se naplno ozvou noty Hanse Zimmera, je něco špatně. O to víc, když se neozývají zase tak často a zbytek je jen přehlídka stupidních dialogů, které sice mlátí diváka po hlavě nejrůznějšími slovíčky, k jejichž přeložení potřebujete výkladový slovník, ale dvakrát velký smysl přesto nedávají. Znuděný Hanks dvě hodiny a něco běhá po nejrůznějších památkách, u každé z nich udělá vyjevený kukuč a nastartuje přednášku, kvůli jejíž zdlouhavosti umřou další lidé. Což vám ale bude stejně jedno, protože během první půl hodiny upadnete do stádia TOTÁLNÍ znuděnosti, kdy se lze vážně jen drbat na hlavě a kroutit hlavou nad tím, jak je možné, že Howard v jeden rok natočí famózní Duel Frost/Nixon a v závěsu za ním takovouhle prokřesťanskou (omluvnou?) agitku, v níž sice běhají dobří herci a celé to kočírují zkušení hollywoodští bardi, ale přesto je výsledkem vizuálně nuzná detektivka, jejíž IQ nemá daleko k houpacímu koni. Langdonovo hledání Galileovy knihy je pro mě ale neotřesitelné "guilty pleasure". Tolik imbecility jsem totiž hodně dlouho neviděl. A ten naducaný honorář měli dát radši McGregorovi. Ten aspoň nejel na neutrál. 5/10 ()
Po prvej hodine už repetitívne, divák stráca záujem sledovať detektívnu linku, nech je akokoľvek dynamická. Chcelo by to viacej nápadov. Ale veľa zachraňuje pôsobivé finále. A určite lepšia práca s hercami (a ich účesmi) než v The Da Vinci Code. Najviac ma na tejto ságe fascinuje, s akou vážnou tvárou, prvotriednym filmárskym tímom, solídnymi hercami a kontroverznými témami nedokáže byť niečím viac než iba prostoduchým blockbusterom pre masy. Tie masy, ktoré si ani neuvedomujú, že 50% ich zážitku má na svedomí nejaký Hans Zimmer. ()
Je to stejně jako s knižními předlohami - Andělé a démoni jsou lepší než Da Vinciho kód. Díky Howardovi, který celý film natočil jako zběsilý závod s časem, díky Zimmerovi, jehož hudba byla skoro i vidět, jak byla výrazná, díky zajímavé vatikánské zápletce, sympatickému Hanksovi... Ale jo, čtyři hvězdy jsou adekvátní. ()
Galerie (74)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (41)
- Na začiatku filmu sa pri urýchľovaní častíc v CERN-e pred vetou "Accelerating the beam" ("Urýchľovanie") mihne medzi vedcami slovenská vlajka. (DJW)
- Leonardo DiCaprio odmítl roli Patricka McKenny (Ewan McGregor). (HellFire)
- Spoločnosti sa rozhodli film natáčať v "ekologickom duchu". Miesta natáčania sa vyberali podľa toho, ako ďaleko sa nachádzali a koľko pohonných hmôt by sa spotrebovalo cestou. Kulisy sa prevážali v kamiónoch, aby sa nemuseli stavať nové a všetky rekvizity použité vo filme sú uskladnené pre ďalšie použitie alebo ich darovali na charitu. (Greenpeacak)
Reklama