Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 2

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (197)

klerik 

všechny recenze uživatele

70% Mads Mikkelsen ukazuje svoje umenie mlčanlivého hrania a je skvelý. Film pôsobí reálne a omnoho hlbšie než iné filmy o teplákových gangstroch. Predsa mi však vadilo, že príbeh bol príliš lineárny. Predošlý film mal lepšie zvládnuté vnútorné napätie medzi postavami. Tu je to skôr o rodinných vzťahoch, než o konkrétnej zápletke... ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Nedomrlý extrakt z podsvětí těžící z konceptu prvního Pushera. Neschopný gangsta Tonny posere všechno, co se dá. Film se točí kolem jeho neúspěchů a nedotažené drsnosti a přitom zapomíná ná "big picture", tedy vykreslení okolností, odboček, vedlejších zápletek a postav. Cítím, že filmu křivdím, ale na mě působil dost nezajímavě, nevyváženě a nudně. Představuje cosi na půl cesty mezi Pusherem a Pusherem 3, kteří mají aspoň pár jasných bodů, v nichž vynikají... 4/10 ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Druhý Pusher vyniká větší pasivitou – Mikkelsenův Tonny byl už v jedničce ve vleku událostí i "vzorů". To se mu stává v příběhu prodchnutém jistým zvrhlým feťáckým "oidipovstvím" osudné. Mads je úchvatný, zavřený do sebe a směřující k závěrečnému tragickému gestu čistoty uprostřed svinstva. Tragickému proto, že je to gesto nevedoucí nikam – únik neexistuje. V tomto smyslu radikálnější a uzavřenější než jednička, která jakoby před beznadějí přeci jen trochu uhýbala. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Refn v pokračování překvapuje rozdílným pojetím v podobě studie Mikkelsenovy postavy Tonnyho, která byla v prvním díle vedlejší. Troufám si říct, že dvojka je nejsilnější z celé trilogie právě díky polidštění charakteru Madsovy postavy, s níž se můžeme sami svým způsobem ztotožnit a závěr je solidní katarzí a zadostiučiněním. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Refn je neskutočne prefíkaný sráč. Natočí si čokoľvek, a my mu to žerieme. Druhý Pusher je takmer ešte sprostejší, vyhulenejší a mozog sa mu nádherne rozlieva po dlážke. Madsi Mads je absolútne holohlavé pako a Chodiace ľudské hovno s tetovaním respect, životom úplne na sračky a krásnou feťáckou famíliou zdegenerovaných idiotov, zlodejov áut, pouličných bastardov a ktovie čoho ešte. Svadobný striptíz, rozdrbaný byt, fet, fet, fet, chľast, zabíjačka, fet. Až sa mi to nechce veriť, ale vyzerá to ukrutne reálne. A že si Refn takmer hneď na začiatku hodí fajnovú absolútne PORNO scénu je neskutočné. Ten chlap je génius s vymydlenou hlavou. 85% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)
  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)

Reklama

Reklama