Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

movieband 

všechny recenze uživatele

Vítejte v sociálním pekle Nicolase Windinga Refna. Realistická kamera diváka vtahuje do ponurého světa dánského podsvětí vším, čím může. Kytarové rify podtrhují už tak dost tragický děj těch pár lidí, které druhý Pusher sleduje. Z toho nejvíc hlavní postavu Tonnyho (Mikkelsen), který aby namísto aby se ujal druhé šance a začal život bez průšvihů, tak se do nich noří čím dál víc. Realistický tón, který druhý Pusher nese, jde ruku v ruce s Refnovým naturalistickým filmováním, kde explicitnost nabírá na obrátkách a kde vyzývavost jde ruku v ruce s brutalitou. První Pusher byla jen temná sonda do životních tragédií lidí z okraje společnosti. Druhý Pusher je trochu rozvětvenější a zabírá z části pohled na jednu rodinu, z větší části na vztah otce a syna. Kam je člověk ochoten zajít, aby docílil svého a dokázal se zavděčit nezavděčitelnému? PS: Uživatel Cervenak to ve svém komentáři vystihl perfektně. 78% ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Refn je neskutočne prefíkaný sráč. Natočí si čokoľvek, a my mu to žerieme. Druhý Pusher je takmer ešte sprostejší, vyhulenejší a mozog sa mu nádherne rozlieva po dlážke. Madsi Mads je absolútne holohlavé pako a Chodiace ľudské hovno s tetovaním respect, životom úplne na sračky a krásnou feťáckou famíliou zdegenerovaných idiotov, zlodejov áut, pouličných bastardov a ktovie čoho ešte. Svadobný striptíz, rozdrbaný byt, fet, fet, fet, chľast, zabíjačka, fet. Až sa mi to nechce veriť, ale vyzerá to ukrutne reálne. A že si Refn takmer hneď na začiatku hodí fajnovú absolútne PORNO scénu je neskutočné. Ten chlap je génius s vymydlenou hlavou. 85% ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Dvojka sa mi páčila viac ako jednotka. Hlavne vďaka Madsovi, ktorému sa tu dokonale podarilo stvárniť totálne vyhuleného paka Tonnyho, postavu, ktorá svojim zjavom dokázala vo filme zatieniť všetko ostatné. Tonny sa po prepustení z väzenia chce začleniť do normálnej spoločnosti, len žiaľ mu chýba mozog, takže nenápadne a pomaličky jeho dobrý úmysel odíde kamsi do stratena a on sa pekne krásne vráti späť na šikmú plochu, ktorá hlavne na konci, je šikmejšia ako kedykoľvek predtým. Ani jeho kumpáni, vrátane jeho otca, mu v jeho dobrých úmysloch nepomáhajú. Preto to chcelo vymeniť nielen miesto a prácu ale hlavne všetkých kamarátov a známych, aby sa naozaj dokázal napraviť. Možno to pochopil až na konci? Neviem, v každom prípade mu na záver niečo "zapne" a on urobí niečo nečakané.... Snáď rozumnejšie ako ukradnúť pre otca Ferrari :). Škoda, že sa snímok končí tak skoro, Tonnyho životné cestičky a rôzne peripetie so zákonom a undergroundovým prostredím by som dokázal sledovať aj celý deň. Film rozhodne odporúčam široko ďaleko každému, pretože aj keď ide o drámu s thrillerovými prvkami, sú tu miesta, kde sa dá aj poriadne nasmiať, preto má ambície osloviť široké publikum, hlavne svojou univerzálnosťou, komplexnosťou a perfektným hereckým prejavom Madsa Mikkelsena. 85/100 ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničce jsou zde silnější sociální motivy (ať už jde o složitý vztah s otcem či o celkovou komplikovanou „osobní rehabilitaci“ po návratu z vězení) a charakter hlavní postavy není tak snadno čitelný jako v jedničce. Díky těmto odlišnostem se Refn dotýká mnohem více silného sociálního dramatu, kde mafiánské aktivity hrají až druhé housle. V popředí totiž není samotná touha po mamonu, ale spíš hluboká osobní potřeba po uznání ze strany nejbližší rodiny. ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Platí můj komentář k prvnímu dílu trilogie, s tím rozdílem, že tady je to všechno na ještě trochu intenzivnější výrazové rovině - jakoby poučenější a dospělejší podívaná. Hudba více dominuje a určuje tempo obrazů a herecké akce. Už je tu dost znát Refnův vizuální styl. Jsem zvědav na trojku, resp. na Drive, který se má Pusherovi blížit jak v některých dějových motivech a výběru lokací, tak ve vizualitě. Líbilo se mi, že tu spodinu neheroizuje, k čemuž má hodně podobných filmů dnes nebezepčně blízko, ale nechává všechno tam, kam to patří, tj. na úplném dně morálního hnusu. Závěrečná jízda autobusem je naštěstí jako symbol natolik nejednoznačná, že nelze režiséra obviňovat z nějakého nadržování. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno