Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 2

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (197)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

jednička byla fajn a dvojka není v součtu o nic horší. Refn nás opět vede kamsi do dánského podsvětí, jen se tentokrát zaměřuje na postavu Tonnyho. Ten v prvním díle zaujal, nicméně neměl tolik prostoru a tak si teď krade celý film pro sebe. Trochu mě mrzí, že se neobjevila i postava Kima Bodiny, jejíž osud by mě celkem zajímal, nicméně Mikkelsen to bohatě vynahrazuje a je výborný jako vždy...70% ()

Azrael515 

všechny recenze uživatele

Iné mulo, ešte vatšie než som čakal. No z trojky príbehov tento je najcitlivejší. Tonny sa pláca v sračkách úplne iného kalibru. Život mu nakladá pomaly ale isto. Problémy sú skor osobného charakteru než obchodného. No nebol by to Pusher ak by sa neprisunul i prúser s fetom, že. Ten situáciu iba korunuje a hrdinové východisko je rozhodne prekvapivé. ()

Reklama

oje 

všechny recenze uživatele

Opět příběh o městském gangsterovi, který tak dlouho balancuje na hraně zákona, až se smýkne a začne propadat do stále hlubších trablí. Scenáristicky velmi podobné jako předchozí díl, čili opět zajímavý pohled mezi smetánku severského podsvětí a jejich praktik, natočené s neopakovatelným závanem autenticity, kterou doprovází neustálé napětí vycházející z nevyzpytatelnosti vymytých zlodějských mozků, přesto však trošičku za prvním dílem zaostává. Nedokáže se totiž dostat do tempa a chytit rychlost, k níž by se hodila našlápnutá hudba zrychlující tep. Přesto ale pořád dobré. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pusher 2 je oproti jedničke trochu vlažnejší. Svoje plusy však nadobúda inde, teraz sa totiž hrá na rodinnú strunu a pripomína takmer až antickú drámu. Keď som si v 2/3 filmu položil otázku, kam sa za ten čas posunul Tony, zistil som, že v podstate nikde. Po dejovej stránke tu absentuje výrazný konflikt, poriadne sa film rozbehne až v záverečnej tretine, odhalí svoje motívy a dodá predošlým scénam zmysel. No v mafii je rodina veľmi relatívny pojem, ak nie vôbec iba pokrytecký žvást. Tony je stále vôl, ale niekde vnútri sa v ňom možno skrýva charakter. Nakoniec zo všetkých postáv z toho vychádza najlepšie. Znova 70%. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Pokračování úspěšného snímku zaměřeného na Tonnyho v podání neskutečného Mikkelsena, kde patriarchálně orientovaný Tonny se snaží uspět v rámci svých možností ve svém kriminálním mikro světě s těžkou závislostí na drogách. Vše eskaluje k finálnímu vzepření se osudu, otázkou je reálnost udržitelnosti. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama