Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 2

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (176)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

V mých očích rozhodně nejlepší díl celé trilogie. Díl se tentokrát točí kolem postavy, která mi byla neskutečně sympatická již v prvním díle. Zlatko Buric si mě dokázal získat a já mu celý snímek držel palce. A pokud koukáte na film, kde vystupuje postava, jejíž osud vám není lhostejný, tak se u něj bavíte podstatně jinak. Taktéž shledávám nejkvalitnějším děj. Tentokrát zde nejde o život nějakému podřadnému lemplovi, protože udělal nějakou píčovinu. Tentokrát sledujete osud zkušeného drogového veterána a jeho konfrontaci s ambiciózním mládím. Možná právě to bylo na celém dílu tak kouzelné. Divák tentokrát nenahlédne pouze lehce pod pokličku zločineckému byznysu v Dánsku. Poklička zůstane celý díl dole a divák sleduje po celou stopáž syrový portrét společnosti. Dovolím si pochválit i to, co jsem v předchozích dílech pochválit opomenul, ačkoli to tam bylo stejně dobré. Řeč je o originálních úvodních titulcích a vynikajícímu soundtracku. Třeba takový zvukový doprovod boje hlavního hrdiny s absťákem, byla pastva pro uši. Potěšil i občasný humor a dovedu odpustit i souhru mnoha náhod, které byly velmi silným hnacím motorem při vývoji děje do tak skvělé podoby. Film se mi skvěle trefil do nálady a filmový orgasmus přece nemohu hodnotit jinak než maximálně. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Je docela chmurný, když dojdete do klubovýho kina vedle plakátu "Pusher - celá trilogie!", který taky musel někdo udělat, vytisknout a tak, abyste v tom kině pak byli sami. Alespoň byl čas mezi filmy na pokec s barmanem, který měl na starosti jenom zahřát se a mě. Ten mi povídal, že když dávali Pushera minule, byl tam nějaký 40+ Dán, který se mu svěřil, že si přišel skrze ty filmy zavzpomínat na tu starou, špinavou, nebezpečnou, ale něčím ve své ošklivosti okouzlující a nespoutanou Kodaň, která se za těch 20 let zgentrifikovala natolik, že ztratila veškeré zbytky své duše. A říkám si, není to taková příhodná metafora na Refna obecně? Režiséra, který si vytvořil jméno skrze syrové pouliční filmy o nenapravitelných grázlech, hraných nebezpečnými naturščiky, aby se transformoval v navoněného povrchního pata-umělce simulujícího kontroverzi a hloubku? ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Posledný diel trilógie sa nikam neponáhľa a emócie drží prekvapivo na uzde. A o to väčšou ranou vo finále zarazí posledný kliniec do diváckej “rozkoše” z odhalovania dánskeho podsvetia. Bez znalosti predošlých dielov, v ktorých vedľajšia postava Mila zaujala, ale nenakŕmila zvedavosť, by to nebolo ono. S ich znalosťou sa naopak jedná o vyvrcholenie temnejšie a intenzívnejšie, než divák očakáva. Refn tu zachádza do existencionálnych rozmerov, žánrovú gangsterku povyšuje na čierny obraz skrytých tieňov súčasnej spoločnosti. Dokreslovanie postupného eskalovania psychického vymknutia sa hlavnej postavy zvukovými ruchmi a ponurými hudobnými tónmi je presne ten druh režijnej invencie, ktorý si u autorských tvorcov vážim najviac. Chcem do jednej miestnosti zavrieť hladného Hannibala Lectera a sfetovaného Mila! ()

okkac 

všechny recenze uživatele

A do třetice tentokrát příběh, kde je hlavní postavou Srb Milo. Škoda, že jeho kolega, milý a holohlavý Radovan, kterému ale nědělá potíž udělat si domácí lidskou zabíjačku s pověšením, zaříznutím, vykrvácením a vykucháním, se objeví až úplně na konci. Všechny tři filmy jsou kvalitativně hodně vyrovnané, ale tenhle mne asi bavil nejvíce. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Další obchod s drogami nevyšel, opět chybí hromada peněz, které je třeba vrátit a zase se hlavnímu hrdinovi lepí smůla na paty. Tentokrát si za to však milý Milo může sám. Zdroj průserů tedy nespočívá v promyšleném působení vnějších okolností, ale v jeho nevyrovnaném a neobratném charakteru. Navíc Milo není žádný frajer ani charismatický zabiják - leckdo v tom může spatřovat větší realismus (což je pravda), ale já se díky tomu nemám ve filmu, čeho chytnout. Nudná expozice trvala prakticky 80% filmu, vše samoúčelně směřuje pouze k jediné scéně, a to extrémně brutální a nechutné likvidaci dvou nebožtíků. Líbí se mi, že k vykreslení problémů plynoucích z nelegálního obchodu užil Refn jiných prostředků než akce, jenže prázdné dialogy ohledně oslavy narozenin nepůsobí příliš záživně... 5/10 ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama