Reklama

Reklama

Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov. (Warner Bros. CZ)

Videa (28)

Trailer 2

Recenze (3 393)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $165miliónovTržby USA $188,020,017Tržby Celosvetovo $675,120,017Tržby za predaj Blu-ray v USA $29,622,995Tržby za predaj DVD v USA $15,098,743║ veľké ambície utopené v spánkovom vákuu, veru škoda, Nolan zaspal na vavrínoch, nie že by úplne poľavil, príbeh má svoje plusy, silné momentky a vyšperkované prepojenia v ponúknutých indíciach ako hrom, kameňom úrazu sa stáva hlavne vesmírne cestovanie, ktoré na danej ploche vyznie prestrašne mdlo, bez náboju, uspávajúco, čím to smeruje len ku priamej iritujúcej konkurencii iného uspávajúceho projektu ako je 2001:Vesmíra odysea, veru Nolan chcel vzdať pochopiteľne poctu tomuto precenenému filmu ale v podstate len zvýraznil prázdnotu a slabosti spomínaného filmu a o to viac ich zvýraznil na tom svojom... a to mal jeho projekt výborný rozbeh až pokiaľ neprišlo na vesmírnu uspávanku, ktorá sa musela fakt pretrpieť aby záverečná pólhodinka mohla priniesť novú dimenziu ponímania alternatívnej reality ktorá mala v Nolanovom podaní fakt silný základ, škoda film ako celok je nekompaktne ustrelení /videl v kine: 60%/ ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Autorská vize v zajetí mainstreamu. Nolan mi připadá stejně jako hlavní postava filmu na pomezí dvou světů, z nichž si nedokáže vybrat a celou dobu balancuje na hraně. Jsou tu na jedné straně určitá očekávání cílové skupiny o srozumitelných vyprávěcích postupech vhodně modifikovaných, na straně druhé tvůrce se statusem hitmakera, který se snaží zformulovat autorskou vizi o lidském poznání a cestě až za jeho hranici. Funkčně zkombinovat a propojit tyto dva tvůrčí přístupy je z mého pohledu velmi obtížné, ne-li nemožné. Přece jen by si měl film zachovat jistou dávku mysteriozity a nevyjasněnosti, čímž se otvírá divákovi možnost vícero interpretací. Interstellar divákovi na výběr příliš nedává, paradoxně mi zde často kritizovaná doslovnost (a ani zkratkovitá pozemská část) tolik nevadila, i když redundantnost některých informací je u Nolana poněkud zarážející. Zklamání vnímám především na straně scénáře - výhrad mám celkem dost, pro příklad uvedu alespoň tři: a) až nesmyslně napasovaná Damonova zápletka na planetě Dr. Manna, která se sice stala katalyzátorem pro následující dění, ale tvůrci bezesporu mohli vymyslet elegantnější řešení; b) epizodka Caseyho Afflecka jako naštvaného bratra (podobný důvod viz bod a); c) úplný závěr - jednak strašně "happy endingový", jednak z hlediska plynutí času a relativity nelogický. Výsledný tvar filmu naplnil má očekávání tak na 75%, takže poměrně velké zklamání. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to perfektný dobrodružný sci-fi film od Christophera Nolana. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy kvôli plesniam a prašným búrkam okrem zdravotných ťažkostí radikálne ubúdajú zásoby potravín, pričom je jasné, že ľudstvo v týchto podmienkach už dlho nevydrží a tak poslednou nádejou je nájsť mu nový domov. Keďže už dlhší čas sa v našej slnečnej sústave nachádza červia diera vedúca do neznámych miest vesmíru, kde by ale mohli byť planéty vhodné pre život, posádka vesmírnej lode na čele s farmárom, ale prvotriednym bývalým pilotom urobí všetko preto, aby ľudstvo zachránili, aj keď si uvedomujú, že svoj vlastný život musia nechať za sebou. Spracovanie je na tom mimoriadne dobre, už úvodná fáza zo Zeme je perfektne zvládnutá, získali si ma postavy a vzťahy medzi nimi, netradičná vízia postupného zániku ľudstva, pri ktorej pritom vôbec neprekáža, že to nie je predstavené globálne, ale prakticky len na jednom poli a okolí, má to také príjemne civilné čaro a ešte pár zaujímavých prvkov, takže som mal skutočne skvelý pocit, že si ma to až takto získalo už v tej nie až tak dôležitej fáze. A keď sa už dej presunie do vesmíru, tak sa je očakávane tiež na čo pozerať. Síce ma trochu prekvapilo, že tentoraz sa Nolan nepokúšal o čo na prvý pohľad najoriginálnejšie prevedenie, ale zvolil skôr taký klasické pojatie, ale to rozhodne nie je zápor, práve naopak, milo ma tým potešil a zvládol to snáď najlepšie, ako vôbec mohol. Síce toho, čo mi prišlo nelogické sa tu toho nájde viac, než dosť, ale to pri filmoch s touto tématikou vôbec neriešim, hlavne, že všetky vesmírne scény sú vynikajúce, až na časť na druhej planéte, kde mi tá potreba mať záporáka za každú cenu moc nesadla je to dejovo po celý čas výborné, ani tá jedna pomerne originálna fáza určite nesklame, práveže mi to prišlo dosť zaujímavé a hlavne je tu množstvo nezabudnuteľných a veľmi emotívnych scén, ktoré mi prišli jednoducho úžasné, obzvlášť tá posledná štvrtina filmu je ich plná. Takže tu som skutočne nadšený. Veľmi spokojný som aj po stránke akcie, tá tu samozrejme určite nie je až tak dôležitá, ale až na jeden zbytočný súboj sú všetky komplikácie, ktoré sa prihodia hlavným postavám skvelé, hlavne snaha pripojiť sa k poškodenej lodi mi svojou pôsobivosťou až brala dych. Herecké obsadenie je výborné, Matthew McConaughey ma ešte nikdy ani zďaleka takto nebavil, skvelo zvládol tú svoju civilnejšiu, ale aj dobrodružnejšiu polohu, konečne môžem pochváliť aj Anne Hathaway, nikdy som ju moc nemusel, ale toto jej sadlo, k tomu tradične skvelá Jessica Chastain, nesklamú ani Michael Caine a Casey Affleck a k tomu ešte viacero zaujímavých vedľajších postáv, tu sa nedá nič vytknúť. Réžia a technická stránka sú vynikajúce, tentoraz ma Nolan skutočne potešil, vizuálna stránka je prvotriedna, tých pár nápadov mu vyšlo a dokonca tentoraz fungujú aj emócie, čo ma pri ňom veľmi milo prekvapilo. A k tomu ešte tá úžasná hudba, Hans Zimmer ma už dlhé roky vôbec nezaujímal, ale teraz konečne vytvoril skvelú hudbu. Takže Nolan konečne natočil film, vďaka ktorému si získal môj rešpekt, až na tú slabšiu časť na druhej planéte tu prakticky nemám čo vytknúť, perfektný film, ktorý budem vidieť ešte veľakrát. 90% () (méně) (více)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

INTERSTELLAR je nolanovská manýra, což můžete brát jako výtku, pokud je vám poetika tvůrce cizí, anebo naopak jako splnění snů. Hlavní je, že rodinné sci-fi drama není manýrou, která by zapojením postupů, jež se osvědčily dříve, byla ubíjející, protože se s nimi velmi důmyslně pracuje a dovádí se do zcela nového rozměru. A to doslova. Nolanova poetika se nevyznačuje architekturou, pro kterou by byly určující konvence klasického hollywoodského vyprávění, jež by byly ozvláštňovány zapojením jiných narativních modů. Jeho celovečerní počiny mají mnohem blíž ke skládačce či myšlenkové hře, pro které je určující experimentování s pravidly výstavby uměleckých děl a uskupení prvků do vzorců._____ V čem spočívá deklarovaná manýrističnost? Opětovně jde o příběh muže, který si vyčítá své selhání, jež se snaží napravit anebo se s ním alespoň vyrovnat. Zprvu co do distribuování informací vysoce nekomunikativní vyprávění se stává čím dál tím komunikativnějším, aby se v závěru zužitkovaly všechny předchozí motivy. Epilog si ale přesto ponechává určitou míru nejednoznačnosti jak v neuzavření některých linií vyprávění (obvykle v osobní rovině), tak v možnosti interpretovat část viděného jako sen, předsmrtnou představu._____ Nepřekvapí, že něco je odhaleno jako nespolehlivé, a tak jsme nuceni přehodnotit svůj náhled na dění. A vstříc nevychází ani výstavba, kdy se několikrát promění její uspořádání a zmnožují se linie i roviny, v čemž se ale dá orientovat díky stylu (odlišení prostřednictvím různé podoby prostředí, odlišné hudby, časové dilatace anebo komprese apod.). Styl je pak důležitý pro významovou stránku, protože užitím jednoho motivu v několika okázalých montážních sekvencí nabývá tento na větší komplexnosti a je dál rozvíjen._____ INTERSTELLAR zapojuje všechny zmíněné postupy, a to velmi důsledně, ale nezůstává pouze u toho. Aniž bych spoileroval, macho-masochistická podívaná je dovedena ke zdárné katarzi (a není k tomu třeba ani revenge motiv, jako tomu bylo předtím). I prostříhávání mezi několika rovinami vyprávění, mezi kterými se dá orientovat díky hrátkám s časem a kotrastní odlišnosti prostředí, se liší způsobem jejich provázání (montáže jsou zprvu umělecky - s důrazem na sebe sama, uskupování do vzorců a na významový přesah - motivované, nikoliv kompozičně, tj. s ohledem na potřeby vyprávění). Z důvodu doslovnosti často kritizovaný závěrečný akt je možné vykládat jako předsmrtnou vizi (viz monolog Mannovy postavy o rodině jako posledním, co člověk před skonem vidí)... a osobní linie vesmírné roviny vyprávění je ponechána otevřená._____ Jako určující se ale ukáže hra odvislá od toho, co je příznačné pro jednu z hlavních postav. V MEMENTU protagonista trpí ztrátou krátkodobé paměti, čemuž je uzpůsobena strukturace syžetu; v INCEPTION ve snech zasívá myšlenky jiným, až se v nich sám ztrácí. INTERSTELLAR jako výrazné postavy profiluje otce a dceru, vědce věřící, že čas jakožto veličinu lze zahrnout do rovnice řešící problémy gravitace (potažmo prostoru)._____ Vědeckému experimentu je uzpůsobeno spojení dvou rovin vyprávění (od určitého bodu je prostřiháváno mezi dvěma odlišnými časovými a prostorovými rovinami) i členění (stírá se rozdíl mezi úvodním aktem v podobě uvedení do děje a závěrečným v podobě klimaxu, protože oba jedním jsou). Navzdory veškeré manýrističnosti je Nolanův poslední (a jeho nejlepší, nutno dodat) snímek dál než jeho předchozí. Zdánlivě stupňovitá konstrukce vyprávění (s vnořenými dalšími, ale na rozdíl od Inception na sobě ne zcela závislými) se vyjeví jako konstrukce spřažená a horizontální organizace vyprávění, protínaná vertikálními liniemi, se ukáže jako jednotná. () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VÍŠ, ČAS JE RELATIVNÍ. MŮŽEŠ HO NATÁHNOUT, MŮŽEŠ HO SMRSKNOUT, ALE NEMŮŽEŠ JÍT POZPÁTKU. NEJDE TO. JEDINÉ, CO SE MŮŽE POHYBOVAT SKRZ DIMENZE JAKO ČAS, JE GRAVITACE…" /// Jestli si Ch.Nolan Temným rytířem splnil sen o velkofilmu, tak Interstellar se stal filmem nejambicióznějším. Překvapí, že vypráví tradičně, což znamená, že jediný s čím si potrápíte šedou kůru, budou dialogy plný fyziky, teorie relativity, jinejch dimenzí, binárního systému, časovejch smyček a podobnejch k životu potřebnejch informací. Nechytám se ani u keců ohledně řízení lodi, takže když začnou plkat o takovejch normálních věcech, jako je třeba láska, su nadšenej, páč mám dojem, že aspoň něčemu rozumím. Interstellar je film pro kino. (Nejlíp IMAX.) Frajeři vod cam ripů, můžou bejt zklamaní. Matthew McConaughey je neuvěřitelnej, svý si vodvedl v zajímavým intermezzu i Matt Damon. Nemůžu vynechat sarkasticky vtipnýho robota TARSe, páč mi mě připomíná. Interstellar je vesmírnej opus, kterej vizuální kouzlo míchá s emocema. Mám dojem, že se zněj stala věc návyková. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se prozkoumat černou díru (nebo bych rád mrkl na její nejpřesnější vizualizaci). 2.) Hledám návod na robota. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Galerie (241)

Zajímavosti (89)

  • Scénář je založen na teoriích astrofyzika, teoretického a gravitačního fyzika Kipa Thorna o překonávání rozsáhlých vzdáleností při mezihvězdném cestování. Na výpočtech stejného fyzika byla založena také vizualizace černé díry Gargantua. Na výsledné grafické simulaci pracoval tým 30 lidí jeden rok a v době, kdy byl film natočen, se jednalo o nejpřesnější vizualizaci černé díry. Diváci získali realistický obraz toho, jak má taková černá díra vypadat, a Thorne získal cenná výzkumná data. Thorn diskutoval během své kariéry některé své nápady také se známým astrofyzikem Stephenem Hawkingem. (Nyan)
  • Binární systém, kam se vypráví posádka vedená Cooperem (Matthew McConaughey), se skládá z neutronové hvězdy Pantagruel a černé díry Gargantua. Jejich názvy jsou převzaty z pětidílného cyklu satirických románů z 16. století od Françoise Rabelaise, ve kterém se líčí život a skutky královské rodiny obrů – Gargantuy a jeho syna Pantagruela. Gargantua se vyznačoval svým obžerstvím. (Aelita)
  • Lodě Ranger, Endurance a Lander byly miniatury vytvořené společností New Deal Studios. (HellFire)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

18.08.2023

Snad to ani není třeba psát, ale pokud jste ještě v kině náhodou nebyli na nejnovějším snímku Christophera Nolana (Počátek) Oppenheimer, rozhodně vyrazte. Včera bylo pozdě. Film, který nadchnul… (více)

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

19.07.2023

Režisér Christopher Nolan si za ty roky v Hollywoodu vypěstoval pověst tvůrce, který má pevnou vizi, přesně ví, čeho a jak dosáhnout, a málokdy se co se kvality týče splete. Navíc se mu několik let… (více)

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

25.03.2023

Trend bobtnajících filmových stopáží pokračuje i letos a po 169minutovém Johnu Wickovi 4 se diváci pomalu ale jistě můžou začít připravovat i na další vydatné kousky. Čerstvě totiž byly odhaleny… (více)

Reklama

Reklama