Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (353)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Výbornej Tommy Lee Jones a Charlize Theron. Ale u Charlize je to spíš zase klasika. Ta by si pro film snad nechala i zlomit nebo amputovat nohu, jenom aby šokovala. Takže klasika. Příběh už zase taková klasika není, i když ta podstata je stále dost aktuální. Hlavně teda v Americe. Ale posrali si to sami. Je divný si uvědomit, že Amerika je vlastně pořád s někym ve válce, ale když to tak chtěj mít a myslej si, že tím ochráněj svět, tak ať s tím pokračujou. Možná to nějakej smysl má, ale ty filmy už začínaj bejt pomalu otravnější a otravnější. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Typický Haggis. Formálně strohý, syrový a dějově velmi minimalistický. Poměrně citlivé téma o dozvucích války na středním východě je podáno poměrně zajímavě, nicméně jistým klišé se vyhnout lze jen velmi těžko. Vše je postaveno v podstatě jen výhradně na hereckých výkonech hlavních představitelů, přičemž utahaný Lee Jones působí v drtivé většině scén skvěle, Theron se rovněz neztratí. Není zde takový emocionální dopad jakým Haggis ohromil v jeho předešlých filmech (ať už z pozice scénáristy, či režiséra), ale zajímavý film to je a za vidění určitě stojí. Bavit se nebudete, ale rozhodně vám to dá docela zajímavý pohled na válečný konflikt, který se udál nez zase tak dávno. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Paul Haggis .. Zvláštní detektivní reflexe války v Iráku. Paul Haggis dobře pointuje, jak dílčí části, tak celý příběh, ale jistým klišé se prostě nevyhne. Alespoň to není tak nepravděpodobně vykonstruované jako v Crash. Celý film se drží v přízemní, šedivé, civilní atmosféře, bez výrazných výkyvů nahoru či dolů a je především stavěný na hercích, protože mnoho pasáží je dějově dost chudých. Tommy Lee Jones hraje postaršího, věčně bez úsměvu zamyšleného, vyšetřovatele skvěle. Sekundující Charlize Theron je taktéž výborná, ostatní větší jména (Brolin, Franco) jsou spíše do počtu, už jen zanedbatelnou délkou jejich scén. Haggis by se měl držet radši těchto niterně amerických témat.. 75%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Takovýhle filmy svět potřebuje aneb halóóóóó mozku je někdo doma ? Přestaň se flákat a pojď se mnou popřemýšlet o válce, o mladých lidech v ní, o armádě, o diskrimanci žen na pracovišti, o současné Americe. Neboj se mozku, nebude to bolet , já jsem totiž film, který tyto témata k zamyšlení umí podat poutavě, nebudeš v tom sám vážený mozku s tebou v tom budou lítat skvělý a charismatický Tommy Lee Jones a neméně skvělá a charismatická Charlize Theron. No a tak se jednoho dne stalo, že i můj mozek ukončil na chvíli svou dlouhodobou dovolenou a přemýšlel, kladl si otázky, hledal odpovědi, trošku se děsil toho, kam to všechno jednou může zajít, ale byl hrozně rád, že našel zaměstnavatele jako je Paul Haggis. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Váš syn se nevrátil na základnu…“. ,,Já ho najdu!“ …. A tak T.L.Jones pátrá a hledá. Nemá to jednoduché, protože mu nemá kdo pomoci. Jen Ch. Theron je jeho nadějí, ovšem i ta by bez jeho rad byla ,,nahraná“, a film by mohl trvat třeba dva dny, a stejně by nikdo nic nevypátral. Poradí jednou, dvakrát, …., pokaždé. A tak postupně zjišťují, že armáda je schopna čehokoliv, berou se v ní drogy a válka každého psychicky poznamená. Pokud jde o armádu – věřím všemu. Postava T.L.Jonese je však pro mne ,,glorifikována“ a celé pátrání, včetně veškerých zjištěních, slušně řečeno divné. Nic na tom nezmění ani fakt, že se podobný příběh skutečně stal. Ale třeba vás to donutí přečíst si ten pravý příběh z údolí Elah, o skutečném souboji Davida s Goliášem. Z citového hlediska mne víc chytlo drama Odsouzeni k boji. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)

Reklama

Reklama