Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šestnáctiletý Paul přijede bez pozvání navštívit své příbuzné. Poté, co nedávno přišel o otce, hledá ideální svět a vnutí se do zdánlivě dokonalé rodiny. Jeho teta Anna ho nejdřív nesnáší, pak si ho ale postupně začne získávat. Její zralá ženskost dospívajícího Paula přitahuje. Až příliš pozdě si uvědomí, že byl zatažen do její hry a teď je jí vydán na milost. Zraněné city přivedou Paula k zoufalému činu. Matthias Luthardt a jeho mladý tým odvedli na tomto původně absolventském filmu vysoce profesionální práci a vytvořili komorní psychologickou studii několika postav v situaci, která se postupně vymkne kontrole. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

Matty 

všechny recenze uživatele

Hra, u které je těžké odhadnout výsledek, ba dokonce, kdo je zrovna míčkem a kdo hráčem. Může to být „zlý“ film – výzva k nápravě společnosti podobně jako Občanská výchova (šlo od začátku o dokonale promyšlený plán?), může to být pouze pocitové představení, v němž se každý z aktérů snaží uhájit své postavení, může to být i cokoliv jiného. Tuhletu nejistotu spojenou se zvídavým šimráním v zátylku mám rád a rád si budu vytvářet teorie založené třeba na přesvědčení, že Paul zabil svou matku (proč by jinak nereagovala na telefonáty?). Jedna z (nej)chutnějších odrůd tzv. „festivalového filmu“. 80% Zajímavý komentář: Enšpígl ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Sledoval jsem tenhle film dosti znaven, proto jsem se na něj asi nedokázal pořádně soustředit. Komorní drama pro čtyři herce, které dotváří pes pojmenován po geniálním skladateli Robertu Schumannovi, neboť hudba hraje v oné rodině důležitou roli. Čekal jsem nějaký dramatičtější až tragičtější závěr, ne jen vyšumění do ztracena. Tři a půl. ()

Reklama

freddy 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný snímek, který má co nabídnout. Film si vystačil jen s několika málo lokacemi (dům, zahrada, rybník) a se čtyřmi lidmi a jedním psem. Takže se nebojím film označit za komorní drama, které má příběh, které je zajímavé, a ve kterém je nač se dívat. Navíc filmu sluší i délka filmu, která je pro komorní drama plně dostačující. Příběh rozebírat nebudu, snad řeknu jen tolik, že mne film zaujal a že dějově to byl velmi promyšlený snímek, který stojí rozhodně za zhlédnutí. A celou syrovost tohoto snímku podtrhl krutý konec. Takže za sebe dávám s čistým svědomím čtyři hvězdičky, protože méně hvězdiček si tenhle kvalitní snímek nezaslouží, ale na maximální hodnocení to z mého pohledu po prvním zhlédnutí zatím není. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Měl jsem k tomuto filmu docela nedůvěru, vzhledem k zemi jeho vzniku. Ale po zhlédnutí musím konstatovat, že jsem viděl 1 z nejlepších snímků něměcké kinematografie vůbec (a věřte mi, že německé filmové umění nemám rád). Film o zakázané lásce, hudbě, pingpongu a utrpení. Vztahy mezi 3 hlavními představiteli (otce nepočítám, měl vcelku nevýraznou roli) jsou dost komplikované, ale uvěřitelné, reálné. Co se týče konce filmu, také jsem čekal něco "tvrdšího", but on the other hand, jsem s ním "spokojen". Ale pojmenovat syna (Robert) a psa (Schumann) po hudebním skladateli je docela zvrhlost (anebo láska k hudbě, no :-)). ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Podle tohohle filmu by se mohlo vyučovat jak ořezat scénář, aby v něm nezůstalo nic zbytečného. Pak stačí jeden domek s piánem, zahradou, bazénem a pingpongovým stolem, čtyři herci a pes. Dobrý film nemusí být drahý. Z herců si největší poklonu zaslouží Sebastian Urzendowsky, jehož role opravdu není jednoduchá a on předvedl pozoruhodný výkon nejen na teenagera, ale obecně. Na režisérovi je znát, že začínal jako dokumentarista. A k jeho malému komornímu dramatu se tenhle pohled hodí. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama