Režie:
Francisco Javier GutiérrezKamera:
Sharone MeirHudba:
Matthew MargesonHrají:
Matilda Anna Ingrid Lutz, Zach Roerig, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Lizzie Brocheré, Laura Wiggins, Bonnie Morgan, Patrick Walker (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Kruhy se odehrávají třináct let po událostech předchozího dílu. Příběh o vraždícím filmu je považován jen za hororovou historku, přesto studentku Julii zneklidní změna chování jejího přítele Holta, který prý toto video viděl. Přes jeho varování se na něj zvědavá dívka podívá. Nepochopitelný sestřih zdánlivě nesouvisejících scén korunuje telefonát, ve kterém jí neznámý hlas oznámí, že přesně za týden zemře. Protože ji v tu chvíli začnou různé děsivé události provázet doslova na každém kroku, nebere Julia varování rozhodně na lehkou váhu. Brzy jí také dojde, že jedinou naději na přežití jí může dát pochopení videa, kterým Samara, dívka ze studny, vyslala světu zašifrovaný vzkaz. Pátrání po Samařině děsivém osudu zavede Julii na cestu, kde je její život ve stejném ohrožení, jako kdyby na smrt odevzdaně čekala doma. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (326)
"Lézt či nelézt mezi lidi? Kdo dal odpad, ať se stydí." Chudák Samara. Kdyby zůstala jen u vylejzání ze studny z elektronkové televize našich babiček, zdejší hororžrouti by držkovali, že je to moc fádní a bez invence . Ale když se chudinka vlasatá čůza snaží jít s dobou a kreativně leze ze všeho, co je placatý a modře zabliká, omlátíte jí o hlavu "mobil s pětipalcovým displejem" (©-bad-mad-wolf-), asi aby to týrání měla komplet :-). Místo abyste ocenili její snahu aspoň třemi hvězdami, jako např. já se svojí vlasatou hororožroutkou, která na mě před rokem taky vylezla, ovšem nikoli ze studny, ale z kašny (konkrétně z Velblouda u nás v Plzni). Takže chudince knězem týrané a zdejšími uživateli dehonestované Samaře k Vánocům pošlu šampon proti lupům a do malé krabičky, převázané černou mašlí, přiložím starý ovladač od VHS přehrávače (nikoli po mé babičce, ale po mně), tento milý komentář od JASON_X a mou vlastní rdousicí štólu, ukořistěnou "slepému, padlému a zabijáckému knězi Vinckovi". ()
Zdá sa mi, že námet Kruhu už jednoducho nemá čo poskytnúť (alebo to tvorcovia nevedia správne poňať). Všetko staré čo sme už v sérii videli ma očariť nevedelo a všetko nové čo sa filmári pokúsili zakomponovať (profesor, kňaz, rebirth) nemalo absolútne žiadnu hodnotu. Vyšetrovanie bolo síce aspoň ako tako znesiteľné, ale strach z filmu by myslím nepocítil ani žánrový neznalec. ()
To je tak, když jste producent a máte chuť trošku znásilnit originální předlohu. Vždyť před lety to už jednou Váš kolega udělal a byl z toho poměrně úspěch, tak proč by nebyl znova? Takže stačí vymyslet trošku jiný průběh VHSky, trošku horší herce, trošku slabšího režiséra a výsledek je na světě. Levnější plagiát, který má jediný štěstí v tom, že se příběh snaží vyprávět trošku jinak a přináší do příběhu pár zajímavých detailů. Jako celek ale samozřejmě totální zbytečnost. ()
Kruhy pod očima, letokruhy, kruhy v obilí. To máte jedno. Kruhy jako kruhy. Hlavní pointou je, že jak číslo sedm dokázalo v minulosti politikům zruinovat jejich kariéru, osudová sedmička, čili sedm dní, čili týden, dává divákovi prokletého videa též pramalou naději, že se ode dne zhlédnutí dožije osmého dne. Dá se proti tomu podniknout jediné, a sice sedmkrát v týdnu souložit, jste-li fikaní, video zkopírovat a přeposlat je "náhradníkovi", nejlépe z řad politiků. Nechcípnete, budete z toho venku, ošklivý politik náhle zmizí ze scény a médií, tím pádem jste ulevili nejen sobě, ale i na chvíli jste z naší země udělali zase jednou zemský ráj to na pohled. Pokud se chcete na tohle cvičení s kruhy dívat, doporučuji dopolední čas. Tenhle film zrovna není energetickým nápojem, večer, případně pozdě v noci se u něj dá spolehlivě usnout. A to se v něm straší nepřetržitě, ale neúčinně. F. Javier Gutierrez neuměl udržet diváckou pozornost po celou dobu stopáže. Málo mordů, navíc krátce po úvodu se děj filmu přesune do zapadákova, kde se bude intenzivně pátrat po původu osudu Samary, pochvičky z prokletého videa, ocitneme se u kostela, zavítáme mezi hroby, navštívíme slepce. Film náhle ztratí dobře nastavené tempo z úvodu. Casting by si zasluhoval hodit za Samarou do studny a zavalit balvanem, zajímavě odpudivý byl jen Vincent D´Onofrio, který jaksi nakynul po každodenní párty u Hamburger Hill. V podstatě není koho chválit. Z filmu se postupně stane monotonní záležitost, která vyústí v nenápadité finále, dost uhozené finále, co nemá dlouhého trvání. Neználci prvních dvou dílů nepochytí určité souvislosti, současně jim ale báchorka o vraždící videokazetě jen těžko zrychlí tep. Dá se ovšem ocenit zajímavý kontrast mezi archaickou technologií videopřehrávačů a dívkou lezoucí ze "čtyřkáčkové" televize. Jenže Samara dostala jen minimální prostor projevit své vražedné choutky. Tři scénáristy, kteří ji takto odlifrovali, by měla rozsápat a pak povolat režiséra, který umí děsit ve skutečném významu tohoto slova, ne v tom výsměšném. I tak film není na odpis. Je zde několik pasáží, které jsou vydařené. Kdyby si film s nimi více vyhrál, dotáhl by to možná na lepší než jen nevyrovnaný a vesměs průměrný opus. 6/10 ()
Nudná a šablónovitá sračka bez kúsku originality, či snahy o nejaké novátorstvo. Režisér Gutiérrez šlape na autopilote a je to poznať. Znepokojivú atmosféru jedničky vystriedali lacné lakačky a silné, dospelé obsadenie prvého dielu nahradil nevýrazný cast teenagerov. Príbeh sa jakž-takž snaží rozšíriť mytológiu série, avšak je tak chabý, že v závere je divákovi prakticky šumafuk ako to všetko dopadne. Jediný pamätihodný element bolo plné kino khmérských pubertálnych stredoškolákov v Phnom Penh, ktorí krikom otriasali celou sálou vždy, keď Samara čo i len vystrčila hlavu zo studne. ()
Galerie (63)
Photo © Paramount Pictures
![Kruhy - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/501/161501503_7fdfc7.jpg)
Reklama