Obsahy(1)
Hedorah, tvar měnící monstrum, které se živí kouřem a odpady, ohrožuje japonské ostrovy a je na Godzille, aby zasáhla. Po předchozích, na dětské publikum cílených dílech by se jedenáctý díl slavné godzillí série dal označit za návrat ke kořenům. Jednak je zde opravdově vyobrazena zkáza a oběti, které způsobuje toxický Hedorah, film rovněž nese závažné poselství. Jako Godzilla prvotně sloužila jako alegorie atomové bomby a jejího nebezpečí, Hedorah ukazuje na destruktivní znečišťování přírody a vybízí k ekologickému chování. (Ertai)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
7+/10 Síce to zo začiatku pokračuje v detskom trende z predošlých filmov, po čase to naberie riadne temnú atmosféru (filmu vládne šeď a smog), Japonci začnú kapať jedna radosť, po uliciach sú pohodené kostry, nejeden ostane znetvorený, či spálený... no radosť pozerať. Konečne sa Godzilla vrátila ku svojim serióznym eko-hororovým koreňom. Navyše Hedorah je po dlhej dobe fakt originálne monštrum (a trochu sa podobá na Cthulhu!), škoda len naťahovaného záveru. Veľmi ambiciózne. ()
Ekohoror s populární Godzillou, která to nemá vůbec jednoduché. Hedorah, z lidského odpadu zrozený, se zdá téměř nezničitelný, a tak musí spojit síly lidé i radioaktivní ještěrka, aby s monstrem zúčtovali. Slizké, místy nechutné, ale jako vždy zábavné. Tedy pochod a tanečky Godzilly za doprovodu dechových nástrojů silně zaváněly parodií, ovšem zbytek vše vynahradil. Nějak si nevzpomínám, že bych doteď viděl Godzillu létat.... ()
Něco jako "režie" ve filmu o Godzillovi? To není samozřejmost! Po dlouhé době životný film, který jen neplácá monstra a banality, ale opravdu nějak pracuje s tím, co má. Hondova absence rozhodně prospěla. Škoda za směšný design Hedory, který to tak trochu podrývá, a pár hodně podivných nápadů typu Godzilla letící na vlastní výpary. ()
Monster eko-agitka aneb. Kterak prasácký fekálník, šňupač smogu a požírač hnusu narazil na nasraného sběrače a likvidátora odpadu.Chyb je tam jak máku(hlavně v tempu, střihu a logice návaznosti scén)ale i přes to mě tahle hipísácká ptákovina bavila a člověk má u toho pocit, že se mu zase jednou filmaři snaží skrze zábavný monsterwrestling předat nějákou tu myšlenku(sice nešikovně a naivně ale snaží se).. Parádní zábava, pokud vám nevadí, že je to doslova tak trochu o hovně( to víte-japonci)...PS: Jako člověk s estetickým cítěním musím aspoň zde protestovat proti Godzillímu kostýmu 70.let a příliš lidským pohybům-je to zbytečná degradace a kdo to zavedl, ten by zasloužil zavést někde hluboko něco nepříjemného ;) ()
12) GODZILLA vs. SMOG MONSTER (1971) ___ORIGINAL SHOWA SERIES 1954-1974___V kontextu celé godzillovské tvorby je Bannovo pojetí přímo ojedinělým počinem. Maximálně temné, pochmurné a místy až hororové (to když Japonci, zabití výfuky oxidu siřičitého, se rozpadají na kostry), se silným proekologickým apelem. Vskutku příjemná a mnou vítaná změna oproti infantilnímu večerníčkovskému pojetí Ishiro Hondy a Juna Fukudy zejména. Ústředním monstrem je zde tzv. Hedorah, stvoření vzešlé z odpadků a znečištění, monstrum živící se toxickými zplodinami z fabrik a inhalující ucházející kouř z továrních komínů. Souboje s Godzillou jsou příjemně nekompromisní (např. vzájemné vypíchávání očí), na konci to Banno rozjede ve velkém a nechá dokonce Godzillu za doprovodu písně „Save the Earth“ vytrhávat vnitřnosti z těla Hedoraha. Zajímavý je disharmonický, místy až psychedelický soundtrack, který filmu dodává šmrncovní atmosféru. Škoda, že bafuňáři TOHO comp. se zalekli takového nekompromisního pojetí a Banno zůstal jen u jednoho filmu. ()
Galerie (81)
Photo © Toho Company
Zajímavosti (21)
- Japonský herec Kenpachiro Satsuma během natáčení prodělal operaci slepého střeva, a to doslova. Apendektomii mu doktoři dělali ještě v obleku Hedoraha. (Terva)
- Ačkoliv oficiálně to (pochopitelně) nebylo nikdy potvrzeno, panuje důvodné přesvědčení, že tvar očí Hedorah byl vymodelován podle ženského přirození. (Israha)
- Dabovaná verze pro USA byla roku 1978 zanesena do knihy s názvem "Padesát nejhorších filmů všech dob". (Terva)
Reklama