Režie:
Andy MuschiettiScénář:
Christina HodsonKamera:
Henry BrahamHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Ezra Miller, Michael Keaton, Sasha Calle, Ben Affleck, Michael Shannon, Kiersey Clemons, Maribel Verdú, Ron Livingston, Jeremy Irons, Rudy Mancuso (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Ezra Miller se představí v roli Barryho Allena alias Flashe, který ve vůbec prvním samostatném filmu o superhrdinovi DC překonává hranice svých superschopností. Barry Allen použije svou superrychlost, aby změnil minulost, ale jeho pokus o záchranu rodiny vytvoří svět bez superhrdinů a donutí ho závodit o život, aby zachránil budoucnost. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (5)
Recenze (519)
Kdyby Sam Raimy a Zack Snyder měli syna a ten natočil superhrdinský film, dostali bychom Flashe. Byť to zní nesourodě a ujetě, tak to nějakým záhadným způsobem Muschietti ukočíroval a funguje to. Má to určité kvality přiznané lacinosti a otřepanosti, které střídá epika, která má koule. Asi nejkomiksovější hraný film za dlouho dobu tím, jak levné a ujeté nápady má, ale zároveň skrze dravou, hravou kreativní režii vám vznikají často obrazce připomínající komiksové panely. Největší překvapení je asi fakt, že to opravdu a čistě stojí na Barry Allenovy jako Flashovi a zbytek je jen koření. Musím i pochválit chytře zamaskovaný origin, který není vlastně origin, ale jen starší Barry mentoruje svoje mladší já a divákům tak vše přirozeně vysvětluje a ukazuje. Není to tak sourodý, soudržný a funkční jak by mohlo být. I tak jde o povedenou pecku, která má prostě grády a vizuální hravost, skrze kterou jsou mi slabší efekty vcelku u zadku. Zábavný komiksový popcorn! ()
The Flash není normální komiksový film. Není to odlehčený Spiderman, ani temný Batman, jede si to úplně svoji linii - špagetu. Tuhle vlastní linii bych nejlépe přirovnal k Billu a Tedovi na cracku, říznuté se zhuleneckými komediemi Setha Rogana, naředěné Návratem do Budoucnosti. Některé vtípky, dialogy, scény jsou tak za hranou a ujeté. Do toho znáte minulost hlavního herce a s tímto vědomím je to paradoxně možná ještě lepší. Je to místy těžce nelogické, chaotické, ale pod těmito vrstvami se jedná o naprosto skvělou, humorem nasáklou podívanou. Čekal jsem ledacos. Čekal jsem, že to bude špatné nebo trapné. Nějaká má část čekala, že to může být i dobré, ale na toto jsem připraven nebyl. (Více) ()
Chtě nechtě, celovečerní sólovka s populárním rychlonožkou ze stáje DC želbohu reprezentuje vše, co je na moderních komiksových filmech a blockbusterech celkově špatně.... Nejen v rámci filmovýho DC univerza Flash nepůsobí jako inovativní žánrový prototyp, který by měl svou originalitou a vynalézavostí jako rychlostí blesku progresivně směřovat kupředu, což bylo ostatně avizováno od samotných tvůrců nebo skalních fandů. Paradoxně totiž působí právě naopak: zpátečnicky, jako několik kroků zpátky; jako nedopečenej produkční polotovar a nechutná rychlokvaška, jejíž příprava byla přehnaně uspěchaná. Zejména pak působí jako šíleně nefunkční pseudo-crossover, který namísto kvalitního příběhu o záchraně rodiny [potažmo Barryho vztahu k matce] dává do popředí lacinou marketingovou reklamu na fan-servis a věšák na easter-eggy, který nepůsobí nijak zábavně, ale naprosto směšně, až trapně – a je mi fakt smutno z toho, že se komiksový filmy dostaly do tohoto stadia.... Zda je to příčina studia či režiséra Andyho Muschiettiho je mi záhadou, ale když už sem tam sporadicky dojde na serióznost či emocionální hloubku, Flash se jí marně snaží obhájit naprosto dementní hrou na city v podobě výměny konzervy s rajčatama [ne, nedělám si srandu]. Hřebíčkem do rakve týhle naspeedovaný jízdy skrze digibordel do krematoria zapomnění [protože jinak se to nazvat ani nedá, a o zapamatovatelný film tuplem nejde] je echt nezajímavá akce, která až přehnaně lpí na naprosto odporným CGI [kvůli kterýmu hlavní postavy působí jako gumoví panáci z céčkovýho animáku]. Což se samozřejmě pojí s absolutně nekoherentním a zkratkovitým příběhem, vedoucí odnikud nikam, poněvadž finální katarze = nula.... Rádoby cool [ale ve skutečnosti naprosto lacinými] lákadly jsou zde pak comeback legendárního Michaela Keatona v roli Batmana či Michaela Shannona jakožto generála Zoda [nejde o nic víc či míň než o laciný tahák nostalgie], dvojrole Ezry Millera [jež je dost otravná, jelikož ten týpek fakt nemá žádný charisma], cestování časem alá Back to the Future z Wishe, a v neposlední řadě pak nesmyslný a absolutně zbytečně využitý koncept multiversa [který je zde doslova vysvětlen receptem na špagety] – přičemž všechny tyhle taháky jsou zde jen jako přikrášlený pozlátko, který však z hlediska vyprávění reálně nemají žádný ospravedlnění či opodstatnění [a kupodivu mě upřímně děsí, kam otěže DC nyní povede můj miláček James Gunn].... to vše [zcela legitimně] degraduje Flashe na fakt podprůměrný blockbuster, který si pozornost věrnýho komiksovýho fanouška doopravdy nezaslouží. To už si radši běžte někam zaběhat. ()
Úvodní desítky minut mě ještě docela bavily, ovšem pak přišel masivní chaotický bordel, růžky ve velkém vystrčila nefunkční dramaturgie, nefunkční chemie mezi postavami, nefunkční množství zápletek. Úvodní expozici s explodující nemocnicí a vzduchem svištícími nemluvňaty nahrazuje linie, jak se Flash snaží zabránit vraždě své matky, tvůrci nás mezitím zásobují přepáleně humornou stylizací, přičemž atmosféra absentuje, do toho skočí dvě verze batmanovského comebacku a v závěru na širé pláni dětinská bitva vesmírných obrů (jestli si to dobře vybavuju, protože jsem už podřimoval). K tomu je tu množství (nijak zvlášť zajímavých) postav, řada zápletek nemá uspokojivé vyústění a celé je to navíc bolestivě digitální, přeplácané a otravné, trikově až ostudné. Nejen od DC Comics si dám zase na čas pauzu. ()
Film, který si nakonec neukousl až tak velké sousto, jak jsem se obával, a není jen čekáním na Batmany a všechna možná camea. Je to opravdu dobrý, především zábavný Flashův příběh. Nic hlubokého, nic, na co bych dlouho vzpomínal, ale o to asi ani nešlo. Škoda "jen", že je ten film vlastně k ničemu a že si ho už před premiérou řadou různých rozhodnutí zařízlo samo studio. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (47)
- Všechny scény, kde se na scéně objeví oba dva Barry Allenové, byly natočeny pomocí Ezry Millera a Eda Wadea. Všechny tyto scény následně Ezra Miller předělal pomocí 140 kamer, aby byly zachyceny všechny pohyby Ezry. (VojtechAllen)
- Z filmu byly vystřiženo cameo Lyndy Carter, která ztvárnila Wonder Woman ve stejnojmeném seriálu. Herečka se také na okamžik mihla v závěru Wonder Woman 1984 z roku 2020. (fiLLthe3DD)
- Jedná se o druhý DCEU snímek, který napsala scenáristka Christina Hodson. Tím prvním byl snímek Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020). (wesi96)
Reklama