Reklama

Reklama

International

  • USA The International (více)
Trailer 1

Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (443)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Kdeže ty loňské sněhy jsou aneb Tom Tykwer v novém efektním kábátě, ale od rákosníků. Tento německý renesanční umělec je, jak vidíte, v tomto obleku neuvěřitelně přrozený. Ze stran můžete zpozorovat mírné oděrky, které byly způsobeny několika výstřely ze zbraně značky UZI (Model 45). Avšak ani tato impozantní událost, která se odhrála v Galerii elity národa, nemůže zabránit vniknutí tohoto umělce a jeho kabátu do našeho nového katalogu Jaro-Zima, který dostanete od naší krásné hostesky Naomi Watts, jejíž účes byl, mimochodem, vytvořen naším předním stylistou. Berlínským větrem. Tom už odchází z mola, ale proboha, co se to děje.....on padá!! Uklouzl po kabátě...moment, teď se snaží vstát...zase se válí ve sračkách. Dámy a pánové, to vypadá na červénou kartu od Armina Muellera - Stahla! Ano, potvrzeno! Tykwer jde z mola, vystřídán Clivem Owenem. Ale divácí pískají. Prý už tenhle model viděli na jiných přehlídkách!! Nevídané!! Clive odchází mrzutě pryč. Divácí vstávají, kam to jdou? Ó ano, naproti je Parfumérie, tam se prý cítí o moc líp... ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Nejlepší politický thriller poslední dekády. Bez debat. ______ Napíšu k tomu ještě samostatný delší text, nicméně abych alespoň trochu ospravedlnil to svoje nadšení tady, tak stručně (spoilerům se asi nevyhnu): International je podle mě jedinečný v tom, jakým způsobem líčí sociopolitickou realitu po pádu Lehman Brothers, a to hned z několika důvodů. Bankéři tu jsou hlavní padouši, nad kterými nemá moc ani Interpol, který by je teoreticky měl stíhat a vyšetřovat - naopak, často takové vyšetřování znesnadňuje. Ukazuje se, že systém není samoregulační, že zkrátka není možné se spoléhat na jakékoli fungující instituce. Film velmi zajímavým způsobem mate použitím dvojohniskového narativu, protože na začátku by to i podle plakátu mohlo vypadat, že Clive Owen se během toho vyšetřování dá s Naomi Watts dohromady a bude to klasický konflikt práce vs. láska, ale k žádné romanci nikdy nedojde. Ty dvě linie (soukromá a pracovní) totiž obě zosobňuje postava agenta Salingera, který se potýká s černým putníkem z minulého případu, kdy už se tehdy pokoušel jednat na vlastní pěst a neuposlechnul příkazů shora. Tentokrát jde ještě dál a definitivně vystupuje mimo systém, aby svoji misi dotáhnul do úspěšného konce - a chvíli to skutečně trochu vypadá, že se tu dočkáme hollywoodsky naivního finále, kdy jedinec rozvrátí zkažený systém a dosáhne nápravy - ale právě na konci film zužitkovává ty dvě nestandardně vedené linie (osobní zájem x práce) k notně nejednoznačnému závěru. Salinger určitého úspěchu ve své misi dosahuje a možná, že je to pro něj v tu chvíli i osobní satisfakce, ale nic tím vlastně ve finále neřeší, ničemu nedokáže zabránit (viz montáž novinových článků v závěru). International je skvělý v tom, že oproti jiným podobným filmům (jako třeba Všichni prezidentovi muži) nevytváří růžovou vizi společnosti, kde jsou zlé korporace potrestány heroickými činy statečných a morálně čistých jedinců, ale je naopak dost alarmující zprávou o bezvýchodnosti současné situace. ()

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Clive Owen běží o život... Jenže tenhle James Bond ve službách Interpolu si na demaskování bankovního sektoru vybral ten nejhorší timing. (jít v době ekonomické krize na film o prohnilých bankeřích?) Ten nejsměšnější scénář. A nádherné budovy po celém světě. Talentovaný režisér Tykwer jaksi mimochodem dává najevo, že ho krásy Guggenheimova muzea, istanbulského bazaru nebo italských scenérií zajímají mnohem víc než jakési bizarní konspirace bílých límečků a vojenských junt. Není nouze o absurditu, akční scény jakoby vypadly z jiných filmů a žánrů, dialogy působí jako vystřiženy z amatérského fanzinu Toma Clancyho a vizuální laskominy pro studenty architektury jsou vzápětí devalvovány jednostrunným herectvím Clivea Owena. Skoro to působí, jakoby k původně serioznímu dramatu přifrčel producent a přikázal to předělat na jednoduchý bambitkový akčňák. Vznikl z toho rozkacený, místy nechtěně komický snímek, ve kterém vlastně chybí koncizní expozice, krize i katarze, zato navíc je tam ten deus ex machina na konci. :) Rozporný celek, jehož části jsou neslučitelné. Ale velmi pozoruhodným způsobem. Takže pokud chcete v kině koulet očima, International je ideální adept. P.S. Teď mě napadlo, jestli to Tykwer nepodtaktoval úmyslně, protože ve filmu nepřebývají žádné plnohodnotné charaktery ani jejich podhoubí, žádné flashbacky o raných freudovských konfliktech, Clive s Naomi působí v lokacích jako dekorace a ona bezútěšnost a nesmyslnost vzpoury idealisty proti korporacím působí jako kontrapunkt vůči obvyklému one hero saves the world. (viděno v originále se simultánním dabingem) 50% ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Tohle je Tykwerův první modrák, přesto je to film celkem chytlavý (alespoň v první polovině) a jednou dokonce i zábavný a to během akční přestřelky v galérce, která je přerušena vyzvánějícím mobilem s hlasem temného Yody. The International je takovým mixem thrilleru pojednávající o hrozbě konspirací bankovních institucí a jejich skutečných zájmů, které zrovna nepředstavují hlavní prvek, jejímž jsou peníze. Díky charismatickému a dostatečně odhodlanému Owenovi se na to dobře kouká, ale jak se děj filmu postupně vyvíjí, jeho kvalita naopak pozvolna klesá a konec je tuplem neuspokojivý (až si člověk říká, že ani autor scénáře sám nevěděl, jak to celé zakončit nebo to přinejmenším značně odbyl). Naomi Watts je tu opravdu zbytečná a vynechání její postavy by ničemu vůbec neuškodilo, spíše naopak. Decentní a pěkně natočený thriller, který však výraznější dojem neudělá a to z toho důvodu, že diváka nedokáže dostatečně strhnout na svou pro-tikorporační/bankovní jízdu. (6/10) ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Nádherné záběry všeho možného, bez jakkoliv zajimavého scénáře. Dost mě překvapuje že se do toho dali ukecat jak Clive Owen tak Naomi Watts, protože takovýhle hloupý a překombinovaný film si je prostě nezaslouží. Nebýt herců, Tykwerova smyslu pro úchvatné záběry a netradiční hudby, válel by se INTERNATIONAL v kalných vodách mezinárodního odpadu. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Film je inspirován skutečnými událostmi bankovního skándálu BCCI, který se odehrával mezi 80. a 90. léty. (TomikZlesa)
  • Výbuch automobilů v traileru je upravený výbuch z filmu Ghost Rider. Ve filmu se nevyskytuje. (Chrustyn)
  • Přestřelka uvnitř newyorského Guggenheimova muzea byla natočena ve starém opuštěném skladišti. Budování interiéru zabralo 4 měsíce a byly použity originální plány muzea. (TomikZlesa)

Související novinky

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

16.11.2012

Ještě minulý týden jsme o Hardym psali jako o jednom z kandidátů na roli jódlujícího pána džungle v novém filmu potterovského Davida Yatese. Už to není pravda, roli nakonec dostal urostlý Viking z… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno