Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Belén Rueda, Fernando Cayo, Geraldine Chaplin, Mabel Rivera, Edgar Vivar, Roger Príncep, Andrés Gertrúdix, Montserrat Carulla, Óscar CasasVOD (1)
Obsahy(2)
Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (968)
Zdejší komentáře ve mně vzbuzovaly menší obavy, že to bude jen další žánrová vykrádačka, která nepřinese nic nového a budu se u ní nudit. To byl ovšem omyl, protože takhle atmosférický/napínavý film jsem už dlouho neviděl a mrazivých momentů zde bylo vcelku požehnaně. Hlavní hrdinka byla zahrána dobře a dlouho měla i moje sympatie, i když s přibývajícím časem menší a menší. Problém mám však se závěrem, protože takhle silně neuspokojivou pointu jsem opravdu nečekal a moje zklamání z ní mě donutilo jít s hodnocením mezi 3/4*. Ale protože se Sirotčinci podařilo, abych cítil něco, co alespoň vzdáleně připomínalo strach, dávám slabší 4* (ano, zřejmě jsem hororový amatér, páni odborníci :-) ). ()
Kam to ta dnešní doba dospěla, když se duchařský seance dělají pomocí mikrofónů, vysílaček, kamer a monitorů? Ale asi už to tak je, že se o strašidelných událostech dřívějších dob nejen povídá, ale jsou i natočené, změřené, vyřešené... hledejte v tom něco tajemného. Hudba byla trochu překřičená, zvlášť na začátku, ten bych ráda viděla komornější. Španělština je pěkný jazyk. Geraldine Chaplin je hororová rekvizita par excellence. ()
Duchařské příběhy jsou po ŠESTÉM SMYSLU čím dál tím fádnější, stavící na ve většině připadech odhadnutelné pointě a zbytečně komplikovaném, větvícím se ději. Přitom přimost pohádkových vyprávění na dobrou noc nemusí vždy sloužit k tomu, aby nás blechy štípaly celou noc, ale abychom ji probděli a báli se, že nás ty blechy sežerou celé._____ Trochu mě sice mrzí, že ve variaci na petero-panovské vyprávění se značně morbidní a černohumorně zábavnou pointou není využita spodní podvratná linka o "bující sexualitě", ale když se prostřednictvím toho komentuje únikovost horrorově-pohádkového žánru, proč ne?_____ Výrazně lepší a chytřejší, s lépe zvládnutými "třecími plochami" (žánrovými) než FAUNŮV LABYRINT. To proto, že se stylistická předvídatelnost (aneb jak jízdami kamer, svícením a užitím hudby a posílením zvukových efektů docílit patřičného efektu na divákovi učebnicovou metodou) užívá k vyřčení toho, že horror a pohádka jedno jest jsou, když oba žánry mají terapeutický účinek na diváka. 90% ()
Bayona má rozhodně talent a hlavně díky němu (a výborné Belén Rueda) má Sirotčinec výbornou duchařskou atmosféru. Jenže jen vypiplaná technická stránka nestačí. K čemu jsou mrazivé spiritistické seance, utržené čelisti a vydařené lekačky, když je pod tím vším tuctový příběh vykradený snad ze všeho od východu po západ. Napoprvé to funguje dobře, obávám se ale, že tím to taky hasne. ()
Výborně natočené drama s opravdu místy velmi mrazivou atmosférou. Musím se přiznat, že v určitých chvílích sem skutečně ani nedýchal. Skvěle zahraná role Laury v podání Belén Ruedy. Z filmu je znát rukopis práce Guilerma Del Tora a pokud se Vám líbil Faunův Labyrint, tak i zde nemůžete šlápnout vedle. 90% ()
Galerie (47)
Zajímavosti (21)
- Jeden ze sirotků se jmenuje Guillermo (Óscar Lara), což je jasný odkaz na producenta Guillerma del Tora. (HellFire)
- Španělská filmová akademie vybrala film jako španělského kandidáta na Oscara za nejlepší zahraniční film roku 2007, ale nakonec se do nejužšího výběru finálních pěti nominovaných filmů v této kategorii nedostal. (HellFire)
- Ačkoli není uveden v titulcích, Guillermo del Toro hraje lékaře na pohotovosti, který se stará o Lauru (Belén Rueda) poté, co si poranila nohu. (veronikajel)
Reklama