Režie:
Pierre MorelKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Maggie Grace, Leland Orser, Jon Gries, David Warshofsky, Holly Valance, Katie Cassidy, Xander Berkeley, Olivier Rabourdin, Gérard Watkins (více)Obsahy(3)
Bývalý špión Bryan (Liam Neeson) povolí své sedmnáctileté dceři Kim (Maggie Grace) výlet do Paříže pouze pod podmínkou, že se mu bude pravidelně hlásit. Při jednom takovém telefonátu se ale stává svědkem jejího únosu. Nečeká na nic a vezme spravedlnost do vlastních rukou... (Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 390)
„Now´s not the time for dick measuring..“ Máš pravdu Liame, nemá cenu se s tebou přeměřovat a já si tě přeji za taťku.. Pierre Morel se rovnou pustil do horké kaše a nabízí přímočarou jízdu ve stylu agenta Bournea zatíženého otcovskými povinnostmi a házejícího exkrement na logiku příběhu i politickou korektnost. Hlavní devizou je nekompromisní brácha žuly Neeson, jenž na trestné výpravě za záchranou panenství dcery mlátí zločineckou lůzu pistolí do ohryzků a přitom všem se drží výrazu ustaraného tatínka. Na můj vkus ještě mohl občas odlehčit atmosféru nějakým tím vtipem, když by třeba ve scéně mučení elektrickým proudem na rozloučenou prohodil: „Nechám ti rozsvíceno, ať se nebojíš..“ ()
"Není čas si měřit pinďoury." Ale právě naopak, teď ten správný čas nastal. Bryanovi totiž unesli dceru a dobrovolně mu ji nevrátili, takže se mohou na vlastní oči, uši, krky, lokty i kolena přesvědčit o tom, že majitelem největšího pinďoura je právě Bryan. A jelikož nejsem závistivý, tak mi ta sada speciálních dovedností připadá velmi zábavná, a pokud někdo unese mé dítě, tak se dozví, že znám někoho, kdo zná někoho, kdo tvrdí, že jednou viděl někoho, kdo se nápadně podobal Bryanovi. A s takovými známostmi bude potomek doma dřív, než stačím vyslovit obligátní: Zabiju tě, až umřeš, borůvkovej koláči. ()
Soundtrack Nathaniel Méchaly: 1. Opening ,2. Change - Joy Denalane ,3. Permission to Go to Paris ,4. To the Airport ,5. The Concert ,6. There's Somebody Here ,7. Pursuit at Roissy ,8. On the Rooftop ,9. 96 Hours ,10. The Construction Site ,11. Pursuit at the Construction Site ,12. Saving Amanda ,13. Escape from St Clair ,14. Tick Tick, Boom - The Hives ,15. Hotel Camelia ,16. The Auction ,17. Pursuit by the Seine ,18. On the Boat ,19. The Last Fight ,20. The Dragster Wave - Ghinzu , ()
Umanutost ‚bourneovek‘ a zaťatost ‚seagalovek‘ se potkala v režii jednoho z nejtalentovanějších řemeslníků Bessonovy filmové stáje a dala vzniknout nekompromisnímu akčnímu nášupu, který už v kinech chvilku chyběl. Jenomže hlavním tahounem není ani tak solidní akce, jako spíše nasraný Liam Neeson, kterému poloha boha pomsty a zachránce panenství vlastní dcery zatraceně sedne. Albánský póvl posílá pod drn chytrými chvaty či provizorním spotřebičem energie francouzských elektráren a to vše bez mrknutí oka a bytelnějších emocí. S hutnějším dějem a s ještě větším důrazem na fyzično (rozuměj: klidnější střih) akce za 5*. ()
Skvělá akční podívaná se stokrát obehraným kliše, která ovšem působí vynikajícím dojmem. Liam Neeson se role "zachránce" své dcery ujal prvotřídně a jeho drsňáctví působí přirozeným a nenásilným dojmem. Co také čekat od Luca Bessona, který se ujal produkce a scénáře a společně s režisérem Pierrem Morelem vytvořili svěží dílo, na které se sakra dobře kouká. Doporučuji..... ()
Galerie (41)
Zajímavosti (41)
- Pod projektem je producentsky podepsán Luc Besson, který již produkoval filmy jako Taxi (1998) a jeho další tři pokračování, Leon (1994) nebo Říkejte mi Kubrick (2005). Na 96 hodinách se spolupodílel rovněž na scénáři. (Krouťák)
- Nůž, který proti Bryanu Millsovi (Liam Neeson) použije předposlední padouch na lodi, je tzv. karambit. (kwaicheng)
Reklama