Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (891)

Lavran 

všechny recenze uživatele

Protiklady konfrontující šachová partie malých (v terénu) a velkých (v pohodlném křesle), neklidný ethos válečného zpravodaje ustavený v nasnímání akčních scén, nezbytná milostná douška, herecky stále vyspělejší Leonardo DiCaprio, fyzicky stále robustnější Russell Crowe, horentní sumy za mezikontinentální hovory placené vstřícnou americkou vládou, deus ex machina, nadužívané a otravné transfokování jako jedna z mnoha Scottových autorských stop (blahoslaveni budiž zapřísáhlí odpůrci transfokace, kteří se k ní uchylují pouze jako k nezbytnému vyjádření dobových konvencí - viz např. Spielberg), poctivost, řemeslná bytelnost a oldschoolovost a bez varování se vracející dějové déjà vu. Zhuštěno do jedné věty: Nic, co by pohnulo kinematografickým světem, ale minimálně kvůli Scottově reputaci stojící za zkoušku._____Vrcholem pomalu se ustavujícího svébytného "žánru" reagujícího na problematiku obestírající Střední východ je stále a pořád komplexní a konzumu se vzpírající Syriana. A překvapivě i Ridleyho neméně slavný bratr Tony rozehrál ve svém Spy Game špiónskou šarádu s mnohem větším elánem a přehledem. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Aktuálne vojnové a politické situácie vo svete sú obrovským zdrojom inšpirácie pre scenáristov a je zaujímavé sledovať s akou rýchlosťou a flexibilitou na ne dokážu reagovať. A tak sa vojna stáva pre filmové štúdiá v podstate akýmsi smutným zdrojom peňazí a divákov tieto príbehy zaujímajú. A ja nie som výnimkou. Táto akčná dráma s politicko-špionážnym kontextom, odohrávajúca sa vo vojnami zmietaných krajinách, má podobné ambície (dokonca aj rozpočet) ako rok starý Bergove 'The Kingdom'. Avšak Ridley potvrdil vo svojom remesle značnú dominantnosť a zatiaľ, čo 'The Kingdom' dostal len akčnou jednohubkou s náznakom, že by sa mohol posunúť niekam ďalej, tak Ridleyho nová špionážna hra sa o tento kúsok s ľahkosťou posunula. Herci to zahrali s prehľadom a oceňujem i zakomponovanie humorných a akýchsi obyčajných scén zo života. O žiadny prevrat sa však tentokrát starší Scott nepostaral, chýbalo tomu naopak viac akčného razenia, efekty a hudba ma trošku sklamali a strihač mohol nožnicami málinko viac zacvakať. Inak vysoký nadštandard, filmová extratrieda. 85%. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pro mě už je zásadní fakt, že v tom hraje Leonardo diCaprio protože já jsem si ho za poslední dobu děsným způsobem zamiloval. Labyrint lží je taková klasická rutina, která není excelentní, ale určitě také není nejhorší. Příběh má zajímavý, zpracování akčně vybroušené do geniality, ale furt je tu ten příběh, který se mele stále dokola a vždycky z jiného úhlu pohledu. I tak se na to ale hezky kouká, ještě když v tom perlí výkony diCapria a Russella Crowea. Možná bych ale ostatním hercům křivdil, protože oni jsou hlavní poutač tohoto filmu, nejenom ti dva, to mě vlastně donutilo film sledovat v plné palbě. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Svižné, napínavé, ale trochu nedopečené. Oceňuju cynickej pohled na svět špionáže, kdy i ti hodní jednají podle hesla účel světí prostředky a neštítí se docela svinskejch metod. Úvodní naháněčka s vrtulníky je dobře a realisticky natočená, DiCaprio pálí ze škorpióna (holt zbraně jsou u nás prvotřídní) a tahaj mu cizí kosti z ruky. Ale od té chvíle film (resp. scénář) občas působí nedodělaně (Ferris si významně schovává kousek kosti aniž by to dál v ději figurovalo, Ferris si v nebezpečné oblasti nabrnkává známost o níž nic neví) a zkratkovitě (Al-Saleem se nechá okecat a chytit teda hodně primitivně). Naštěstí dynamika děje a herci (především Strong) to zachraňují tam, kde by mozek diváka mohl začít klást nepříjemné otázky. Takže ve výsledku čtyřka, i když hodně s odřenýma ušima a já na starý kolena (jeho starý kolena) začínám mít Scotta skoro rád. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý dozreje podobne ako Kráľovstvo nebeské. Na prvý pohľad je to zle rytmizovaná bokovka s vynikajúcimi "prvými dvoma kotúčami" a postupne doznievajúcim zvyškom, ale nie je to tak celkom pravda. Ten film sa vyjadruje k množstvu tém, oplatí sa mu načúvať a som si istý, že opakované zhliadnutia budú čím ďalej kvalitnejším zážitkom. Monahan je občas tézovitý, čo v Kráľovstve fungovalo, pretože to bol film "z rytierskej doby", k dnešnej dobe sa podobné "všeobecné pravdy" akosi nehodia (hlavne nie z úst chlapov, čo inak nešetria výrazmi typu "motherfucker"), ale opakujem - oplatí sa načúvať. DiCaprio, Crowe a Strong sú skvelí (u mňa vládne Crowe). Hudba asi najlepšia, akú som tento rok v kine počul. A Ridley Scott... jeho súčasná forma je obdivuhodná. Je len málo režisérov, ktorí tak presne vedia, čo chcú vyjadriť, a vyjadrujú to takýmto filmársky vyzretým spôsobom. Pri Scottových filmoch mám proste ten dojem "samozrejmého a ľahko (na základe masívnych skúseností) dosiahnutého perfekcionalizmu" a neskonale si ho užívam. Nech vám zdravie a pracovný elán vydržia ešte dlhé roky, Majstre. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Celosvětová premiéra proběhla 5. října 2008 v New Yorku. (Varan)
  • Autor knižní předlohy David Ignatia se nechal inspirovat skutečnou vojenskou operací Barclay, která za druhé světové války díky stvoření fiktivní armády ze dvanácti neexistujících britských divizí vyděsila Němce natolik, že už nedokázali zabránit vylodění spojenců na Sicílii. (Olík)
  • Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno