Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (891)

Lavran 

všechny recenze uživatele

Protiklady konfrontující šachová partie malých (v terénu) a velkých (v pohodlném křesle), neklidný ethos válečného zpravodaje ustavený v nasnímání akčních scén, nezbytná milostná douška, herecky stále vyspělejší Leonardo DiCaprio, fyzicky stále robustnější Russell Crowe, horentní sumy za mezikontinentální hovory placené vstřícnou americkou vládou, deus ex machina, nadužívané a otravné transfokování jako jedna z mnoha Scottových autorských stop (blahoslaveni budiž zapřísáhlí odpůrci transfokace, kteří se k ní uchylují pouze jako k nezbytnému vyjádření dobových konvencí - viz např. Spielberg), poctivost, řemeslná bytelnost a oldschoolovost a bez varování se vracející dějové déjà vu. Zhuštěno do jedné věty: Nic, co by pohnulo kinematografickým světem, ale minimálně kvůli Scottově reputaci stojící za zkoušku._____Vrcholem pomalu se ustavujícího svébytného "žánru" reagujícího na problematiku obestírající Střední východ je stále a pořád komplexní a konzumu se vzpírající Syriana. A překvapivě i Ridleyho neméně slavný bratr Tony rozehrál ve svém Spy Game špiónskou šarádu s mnohem větším elánem a přehledem. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $70miliónovTržby USA $39,394,666Tržby Celosvetovo $115,097,286Tržby za predaj DVD v USA $23,027,049 //počet predaných kusov 1,154,429Ridley Scott sa opäť vŕta v háklivej téme a okrem vŕtania do kresťanských praktík ako tomu bolo u aj u Kráľovstva nebeského sa vŕta aj v špinavých praktikách CIA. Samozrejme že všetko je podávané tak aby z toho nebol len akčný rezanec plný krvi a výbuchov a aj preto sa tento film stáva pre široké publikum neatraktívny, lebo dialógy, vyjednávania a hádky medzi agentmi CIA nemusia byť moc pútavé, aj keď sú podané asi v čo najreálnejšej rovine, kde nechýbajú podrazy a klamstvá pri každom kroku v rozbehnutých akciách. Celý dej tu je v opratiach Leonarda DiCapria a ten tu je hodený doslova do vriacej vody a musí sa naučiť v takejto nepriazni podmienok plávať a aj keď sa v konečnom dôsledku stáva len poslíčkom silných článkov vychádza z tohto boja víťazne... Jedine čo tomuto filmu chýba je dlhšia minutáž, teda podrobnejšie scény ktoré by ešte o niečo lepšie vykreslili určité podnikané akcie agentov, taktiež toto zrýchlené tempo je najviac cítiť v závere filmu, kde sa dej rozbehne na plné obrátky a všetko sa odohrá 2x rýchlejšie než by sme čakali, podobne ako tomu bolo u American Gangster. Verím že vyjde Directors Cut, kde to bude vynahradené. V každom prípade sa jedná o strhujúci film, plný napätia, rozoberajúci zaujímavej témy zo zákulisia agentskej agentúry, keď príde na akciu tak je fakt na čo pozerať, nechýba taká "zdravá / neprehnaná" brutalita a hlavne výborné herecké obsadenie, ktoré nekončí len pri menách ako Crowe a DiCaprio. Scott z tohto filmu opäť vyťažil možné maximum a bez nejakého vtierania divákovi, podáva film v kráse jemu vlastnej. __Z určitej časti by sa film mohol označiť ako súper filmu bratríčka Tonyho Scotta Verejný nepriateľ, v niektorých veciach sa jedná o podobnú osnovu ale v žiadnom prípade nejde o žiadne kopírovanie. /videl v kine: 95%/ ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Svět je extrémně nebezpečné místo na život!! Roger Ferris je utajeným agentem CIA, kdesi na Blízkém Východě. Lusknete prstem a je na druhém konci planety. Jeho přímým nadřízeným je pupkáč Ed Hoffman, taktéž agent, jen o něco pohodlnější a řídící své operace z pohodlí své rezidence. Oba obklopuje zajímavý svět, oba vedou válku vlastní cestou. Válku, jejíž metody jsou kruté i lhostejné k okolí. Nad obzorem se četně objevují různé podvody, záludnosti, pochyby i pocity viny za to, že ten či onen posílá vlastní lidi na smrt. Čímž se pak kapku odporuje s celým systémem CIA. Kdykoliv se ale na scéně objeví černé mercedesy, nastupuje drsná akce (naštěstí realistická, bez digitálních berliček), nasáklá adrenalinem a sytými obrazovými filtry v plné pohotovosti á la Ridley Scott. Americké technologie a možnosti jdou do extrémů, naopak teroristé jako před lety využívají prakticky stejných principů. Britský veterán akci opět dává tak trochu na vedlejší kolej, naopak samotné vyprávění je pro něho prioritou. S naskakujícími minutami ale naskočí i několik slabších intermezz vinou polopatického scénáře a Scott to i s pomocí románku se zdravotní sestřičkou (sympatický, snesitelný) celé dotlačí až do finále dosti krotkým tempem. Vyjedou titulky a divák se cítí jakoby podveden. Výpovědní hodnota zůstala kdesi na povrchu prašných cest chudých a vpravdě nebezpečných ulic a tržnic. Nuže, máme tu solidní práci, střiženou dle moderních technologií. Jen trošku nevzrušivě podanou, dá-li se to tak napsat. Vedle toho všeho herecké duo DiCaprio-Crowe (společně 6 nominací na Oscara a 12 na Zlatý Glóbus), oba trošku bojující se scénářem, Crowe navíc bez výraznějšího prostoru a jasného charakteru (zaslepený mocí, kdy nikdy neopustí sluchátko, ani v drahocenných chvílích s vlastními dětmi). Potěší však elegán Mark Strong coby šéf jordánské tajné služby. Zastíní oba hvězdné kolegy s nejasnou motivací. Všichni tři se vezou tak nějak odnikud nikam, ale poctivá sedmdesátka je na světě!! ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: William Monahan .. If you're not thinking about pussy, then you're just not concentrating enough. __ Bez lhaní, válka s terorismem pokračuje. Ridley Scott toto (pro někoho již) okoralé téma s příchutí moderní špionážní telekomunikace důkladně shrnuje - a nemyslím si, že by Barack Obama udělal dalším podobným filmům rychle přítrž. Co víc, jde o velice chytrý, propracovaný a přehledný snímek, kde se hodně pracuje, hodně sleduje, hodně mluví a občas nutně střílí. Scénárista William Monahan sklízí díky především za dialogy, obecné glosování situace a také za fakt, že z tématu neudělal takový nadutý guláš, jako když se posledně ponořil do dávných blízkovýchodních problémů v Kingdom of Heaven. ___ Oceňuji jak tvůrčí přístup nejen k akci (které je skromně), tak komplexní, protože Scott a jeho partička vytříbených techniků potěší každého, komu se dělá při současné trendy roztřesené a nepřehledné filmařině/akci špatně. Otylený Russel Crowe má roli, kde na výraznější výkon prostor není, přesto není rozhodně zastíněn a trojici (ultra charismatický Mark Strong a ultra dorolevložený Leonardo DiCaprio - za Body of Lies sice Oscar nekápne, ale brzo bude, to je jasné!) skvěle doplňuje. Celkově je mi Body of Lies mnohem sympatičtější než Kingdom (průběh/vyústění děje) nebo Eagle Eye (technické serepetičky), prostě film, který osloví a jen tak nevyprchá. 80%. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pád trošku z hrušky dolů pro Ridleyho Scotta, který se snažil z příběhu vymačkat co se jen dalo, ale bohužel když natočíte takové pecky jako Království nebeské a Amerického gangstera, tak dříve nebo později příjde něco co holt nebude nikterak blyštivé. To přesně je Labyrint lží. Často fádní, líný thriller, ve kterém naštěstí účinkuje parádní herecké obsazení. 60% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)
  • V evropských scénách se musela "poevropštit" i auta komparzu, což neznamenalo jenom vyměnit SPZ, ale též pozměnit interní výzdobu auta či úplně vyměnit čelní sklo. (Othello)
  • Vzhledem k tomu, že scény z anglického Manchesteru se natáčely v USA, bylo potřeba na ulicích zakrýt některé typické americké artefakty, například hydranty. Ty se schovaly pod popelnice s odříznutým dnem, ke kterým pak byly dodatečně dosypány nějaké ty typicky anglicky předměstské odpadky. Tyto hromádky odpadu však podvědomě poňoukaly zbytek štábu k odhazování vlastního bordelu, takže ve výsledku musel štáb uklízet skoro půlmetrové haldy amerických plastových lahví a nanosit tam umělý odpad znovu. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama