Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 5

Recenze (892)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Všechny ingredience jsou tu, ale gurmánská lahůdka se tentokrát nekoná. Jako byl Ridley Scott odpočíval a nesoustředil se tak jako třeba nedávno u AMERICKÉHO GANGSTERA. Herci byli každopádně výborní, vousáč DiCaprio je film od filmu víc cool, Russel Crowe zvládá tatíkovského agenta, který synka učí chodit na záchod na výbornou a pomyslnou korunu si pro sebe ukradl Mark Strong, jehož Hani by s klidem utáhl vlastní film. To ostatní je hi-tech špionážní rutina téměř podle učebnice. Dost chytrá na to, aby vás zaujala, ne tak dobrá, aby jste z ní dvě hodiny slintali blahem. 75% ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Protiklady konfrontující šachová partie malých (v terénu) a velkých (v pohodlném křesle), neklidný ethos válečného zpravodaje ustavený v nasnímání akčních scén, nezbytná milostná douška, herecky stále vyspělejší Leonardo DiCaprio, fyzicky stále robustnější Russell Crowe, horentní sumy za mezikontinentální hovory placené vstřícnou americkou vládou, deus ex machina, nadužívané a otravné transfokování jako jedna z mnoha Scottových autorských stop (blahoslaveni budiž zapřísáhlí odpůrci transfokace, kteří se k ní uchylují pouze jako k nezbytnému vyjádření dobových konvencí - viz např. Spielberg), poctivost, řemeslná bytelnost a oldschoolovost a bez varování se vracející dějové déjà vu. Zhuštěno do jedné věty: Nic, co by pohnulo kinematografickým světem, ale minimálně kvůli Scottově reputaci stojící za zkoušku._____Vrcholem pomalu se ustavujícího svébytného "žánru" reagujícího na problematiku obestírající Střední východ je stále a pořád komplexní a konzumu se vzpírající Syriana. A překvapivě i Ridleyho neméně slavný bratr Tony rozehrál ve svém Spy Game špiónskou šarádu s mnohem větším elánem a přehledem. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Aktuálne vojnové a politické situácie vo svete sú obrovským zdrojom inšpirácie pre scenáristov a je zaujímavé sledovať s akou rýchlosťou a flexibilitou na ne dokážu reagovať. A tak sa vojna stáva pre filmové štúdiá v podstate akýmsi smutným zdrojom peňazí a divákov tieto príbehy zaujímajú. A ja nie som výnimkou. Táto akčná dráma s politicko-špionážnym kontextom, odohrávajúca sa vo vojnami zmietaných krajinách, má podobné ambície (dokonca aj rozpočet) ako rok starý Bergove 'The Kingdom'. Avšak Ridley potvrdil vo svojom remesle značnú dominantnosť a zatiaľ, čo 'The Kingdom' dostal len akčnou jednohubkou s náznakom, že by sa mohol posunúť niekam ďalej, tak Ridleyho nová špionážna hra sa o tento kúsok s ľahkosťou posunula. Herci to zahrali s prehľadom a oceňujem i zakomponovanie humorných a akýchsi obyčajných scén zo života. O žiadny prevrat sa však tentokrát starší Scott nepostaral, chýbalo tomu naopak viac akčného razenia, efekty a hudba ma trošku sklamali a strihač mohol nožnicami málinko viac zacvakať. Inak vysoký nadštandard, filmová extratrieda. 85%. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Méně přímočaré a více "intel" a "hitech" než Kingdom. Někomu to sedne, někomu ne. Faktem ovšem zůstává, že člověk by jen těžko uhodl, že tento dost ukecaný špionážní film režíroval mistr přes vizuál a kompozici obrazu Ridley Scott. Je tu několik kvalitních akčních scén a sekvencí, kde si mistr vyloženě pohrává s konturou barev, ovšem nic navíc tu minimálně v tomhle hledisku není. A nedoženou to ani otřesné tmavé čočky Leonarda DiCapria, který tentokrát nedostal tolik prostoru jako v Diamantu a brutálně mu šlapou na paty Russell Crowe a hlavně démonický elegán Mark Strong. Zřejmě nejzajímavější charakter filmu. Celkově na můj vkus příliš mnoho řečí a příliš málo akce - i když velice kvalitní a úderné. Ačkoliv je Kingdom film jednodušší a východní kulturu řeší velmi přímočarým a jednoduchým způsobem, líbilo se mi víc než Body of Lies, které se sice snaží jít do hloubky, ale dělá to velmi nezáživnou a přespříliš ukecanou metodou. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Tradične poňatý, viac než solídne nakrútený špionážny thriller, ktorému ale chýba exotika Spy Game, či hi-tech coolovosť Enemy of the State na to, aby sa stal hitom. Body of Lies zachádza priamo do epicentra aktuálnej témy islámského terorizmu a robí to v sprievode perfektnej akcie. Ale hoci strieda lokality ako na bežiacom plátne a dej napreduje slušnou rýchlosťou, stále máte pocit, že sa repetitívne vrtí na jednom mieste. Asi preto, že všetko mimo špionážne machinácie je v ňom tak nejako navyše a nedotiahnuté (snaha vykresliť rodinné zázemie postavy Russella Crowa, snaha vykresliť DiCapriov vzťah k miestnej holčine). A záver by to tiež chcelo iný. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russel Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)
  • Fotbalový zápas, na který se v televizi dívají Aishini synovci (Youssef Srondy, Ghali Benlafkih), je mač z Nationwide League Division Three, kde proti sobě hráli Yeovil Town a Torquay United. Tento zápas se hrál 27. září 2003. (Othello)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 70 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama