Reklama

Reklama

V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 481)

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nemohu film ohodotit lépe, než jsem učinili. Prostě nemohu a to z jednoho prostého důvodu - připadám si ošizen. Viděl jsem montrum? Ano. Šel z něho děs? Rozhodně. Užil jsem si ho? V žádném případě. Za normálních okolností by mi to nevadilo, u filmu, jehož existence je postavena a přředevším podmíněna pouze a jedine existenci této obludy mi to vadí fest. Mohl bych ale pokračovat. Film pokládá spoustu otázek, nezodpovídá však jedinou. Ruční kamera sice umocňuje zážitek, tvůrci s ním však nedokáž pracovat, využít ho. Atmosféra je hutná, nikoliv však strhující, jako tomu bylo u Války světů, Já, legendy, nebo třeba i u Letu č. 93. Film nedovede strhnout, zmůže se jen na pár laciných (byť účinných) lekaček a strach z neznámého taktéž dělá svoje, výsledné dojmy jsou ale značně rozporuplné a ve výsledku převažuje pocit zklamání a s ním nevyhnutelně i pouhé 3 hvězdy (7/10, chcete-li) a otázka: A tohle je jako všechno? ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

7/10...Abrams a jeho režisér Reeves velmi chytře využívají všech slabostí generace Ztracených, posedlé až dokumentarizační obsesí zachytit duch času, tíži chvíle, zažít něco neobyčejného a mezitím točit cokoli obyčejného, být při tom a zároveň být viděn. Pokud jste byli někdy před kamerou, víte, že v okamžiku spuštění červeného tlačítka se přepíná i cosi v nás a veškeré pokyny režiséra „buď přirozený“ jsou jen zbožným přáním, ale jak pravil jeden mrtvý bílý muž, všichni lidé jsou herci. Tak proč tenhle pud nevytěžit komerčně? Cloverfield je film na jedno použití pro generaci YouTube, noční můra o apokalypse v hledáčku amatérské kamery, intenzivní projížďka městem hrůzy s nezbytnými obludami místo horské dráhy a centrifugy. Točení stylem žaludeční neuróza spolu s dalšími technickými hejblátky a pseudoreálným snímáním navozuje při sledování hrdinů stav "Kdyby se něco takového stalo mně, tak bych..." a staví diváka do situace člověka, který si ukládá na filmová políčka svůj všednodenní život a najednou se mu naskytne být jakýmsi osudovým kronikářem, válečným novinářem z epicentra boje. Kdo by nechtěl riskovat vlastní krk, když se najednou stane osou dějin? Typologický výběr herců včetně vartanovsky přirozeného hlavního hrdiny, šmodrchání přediva vztahů mezi nimi a úsporné, ale hybné skicování naprosto banálních charakterů v první dvacetiminutovce konstruuje velmi silnou základnu pro další slasher honičku mezi mrakodrapy. Zábava ? Nepochybně, ale tak neuvěřitelně popcornová, že přes brilantní zvukovou a obrazovou stránku zůstala obrovská díra v atmosféře (tísnivost jako v hitchocovkách nebo v povedených dílech jeho ctitele Shyamalana chybí) , logice a především nevyplouvá na povrch nic skrytého, protože divák v realtime není ani chytřejší o fakta, ani bohatší o složitější narativní úrovně, a jelikož na rozdíl od hrdinů neběží o život, může se nechat pohltit, ale nabízí se mu prožitek pohříchu prefabrikovaný. May contain spoilers....Samotné monstrum působí jako hysterická ještěřčí těhotná, která si pro svůj těžký porod přerostlých Frenzíků, kteří utekli Optimovi z lopaty, vybrala Manhattan a porodní bolesti si krátí klácením mrakodrapů. Druhá možnost je ještěrčí batole procházející fází odmítání s průvodními příznaky: extrémní žravost a agresivita. Deficit informací ohledně motivace a geneze oné příšery, které reprezentuje cosi prastarého, je při sledování přebit atletickým tempem, ale možná jsem pro čistě popisné reálné docu-drama příliš zhýčkaný divák, který si přeje být znepokojován. Cloverfield jsem si tudíž užila jako zábavný experiment, ale probouzí příliš málo emocí a otázek, než abych se na něj vydala znovu. Pamatovat si ho budu: coby přelomový 3D-simulátor s nesmírně zručnou a chápavou obsluhou, na který jsem viděla chytlavé reklamy a neodolala. Chápu to nezměrné nadšení. Jeden den na Matějské (strach, napětí a cukrová vata included) by vás vyšel mnohem dráž:) ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MONSTRUM je spolu s VÁLKOU SVĚTŮ a REDIGOVANÉ alespoň pro mě nejlepším filmem o 11/9, který dá divákům pocítit ten šok a neschopnost s číimkoliv této problematiky spojeným cokoliv dělat._____ Přeji si, aby se MOSNTRUM dočkalo pokračování, které nebude muset ustavovat sama sebe v multiplexech jako progresivní podívanou adaptující se na podmínky výhradně žánrové podívané, pak pro mě ten film bude vskutku geniální - takhle je "jenom" výborný. Ale to vzhledem k tomu, nakolik jsou distribuovány informace, milerád odpustím a snahu intenzifikovat originální podívanou žánrovými prvky ("Miluji tě!", zpověď na kameru aj.) funguje i přesto, že herci v některých chvílích nepůsobí moc věrohodně jako neherci_____ Koncept je nápaditý a film z něj nikdy nevypadne, je nesmyslné řešit otázku toho, nakolik dialogové scény jsou nudné a jaktože jedna z postav stále točí, protože by žádný film jinak nebyl. Narážky na původ obdobného, i když rozhodně ne podobou, monstra - Godzilly (Japonsko), ukázky z KING KONGa a další aluze pobaví, hudba odkazujicí k žánrově spřízněným klasikám z 50. let vyloženě nadchne. Samotná monstrum/Monstrum jako něco vypadlé z Lovercrafta či Nietzscheho taktéž potěší._____ Nejsme si jist, nakolik ten film bude fungovat napodruhé a ani, nakolik je to předzvěst určitého trendu či teprve záchvěvy a pokus o osamostatnění (kterej funguje!), ale vím, že ty prachy narvané do zvuku a efektů se vyplatily a na dalši "projekt J.J. Abramse" si budu dávat bedlivý pozor. Virální nevirální marketing. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Na Cloverfield jsem se tak trochu těšil i netěšil. Autentická kamera mi totiž po Projektu Blair Witch, který byl PRO MĚ snůžka amatérsky natočených nesmyslů, rozhodně nepřirostla k srdci, myslím, že filmařům příliš zjednodušuje práci a navíc může posloužit i jako trapný alibismus pro případné špatné herecké výkony (jakože "chtěli jsme zachovat všední realitu" - což se naštěstí Cloverfieldu moc netýká). Ovšem na druhou stránu tvorba (resp. produkce) J.J Abramse + záruka zdevastovaného New Yorku znamená dobrý příslib zábavy. A zábava to skutečně byla, díky rozumné stopáži, atmosféra nepolevila ani na sekundu a dokonce ani ten, zde kritizovaný, úvod mi vůbec nevadil - rozhodně jsem už zažil i horší rozjezd pro akční thriller. Se skřípajícíma zubama musím také uznat, že autentická kamera k zážitku hodně přispěla, ale když už jsme u toho, přiznejme si, že bez ní by mnohem více vynikl jinak docela destilovaný příběh s pár klišé a celý film by byl minimálně o třídu horši... Za efektní, akcí nabitou podívanou v dobré atmosféře - 7/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

..dokumentace operace MONSTRUM…. PŘÍBĚH:***zpočátku mám pocit, že mi z toho hrábne. Keci, prdy, beďary a vybrující video, na který bych se nedíval ani ve stavu ,,na šrot“. Naštěstí to nabere únosnou míru a po cca 17ti minutách přichází MONSTRUM. Mise za záchranou je stejně divná jako úvod. Takže oceňuji hlavně nápad, ale jsou zajímavější počiny ,,tohoto druhu“./ HUMOR:0- ehm, asi jedna malá hláška./ AKCE:***vypadá autenticky a uměle, ale přesto je to zajímavé. Monstrum ničí N.Y., mláďata útočí, teenegeři zdrhají. Přesto mi to kazí právě ta kamera, která má být onou zvláštností. Těch 20 mega odpovídá zážitku./ NAPĚTÍ:***panika davu. Dobrá. Řvoucí ženský. Otravný. K hrdinům nic necítím. Vše zachraňují momenty v metru. Pak už je to (skoro) nuda./ Chcete se bát? Jděte do lesa! ()

Galerie (48)

Zajímavosti (57)

  • K filmu byla spuštěna online virtuální kampaň, která měla navnadit diváky na to, že vše se skutečně odehrává. Na oficiálních stránkách se objevovaly např. fotky hlavních hrdinů bez dalšího komentáře. Vše podpořilo také embargo na jakékoliv další informace od tvůrců. (hippyman)
  • Myšlienka, že monštrum je mláďa a hľadá svoju matku, je, ako režisér potvrdil, inšpirovaná mláďaťom slona, ktorý sa pri strate rodičov správa rovnako. (Greenpeacak)

Související novinky

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

30.01.2021

Jeden z prvních velkých found-footage snímků Monstrum (Cloverfield) z roku 2008 se dočká přímého pokračování. Snímek režiséra Matta Reevese vydělal celosvětově nějakých 172 milionů a série se… (více)

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

04.07.2020

Snímek Songbird od producenta Michaela Baye má potíže. Herecký odbor SAG-AFTRA (The Screen Actors Guild - American Federation of Television and Radio Artists) totiž vydal přísný zákaz všem svým… (více)

Michael Bay chystá film o pandemii

Michael Bay chystá film o pandemii

21.05.2020

Režisér Michael Bay skrze svoji produkční společnost plánuje nový film s tématikou pandemie. Snímek Songbird natočí Adam Mason a má se jedna o nízkorozpočtový thriller v duchu filmů jako Paranormal… (více)

Netflix ulovil Matta Reevese

Netflix ulovil Matta Reevese

06.01.2018

Ačkoliv se tržby z kin nijak zásadně nepropadají, diváků (alespoň v Americe) reálně ubývá. Leckdo totiž místo riskování s blockbusterem zůstane doma a zapne si Netflix, jenž se snaží vyrobit co… (více)

Reklama

Reklama