Režie:
Sam MendesKamera:
Roger DeakinsHudba:
Thomas NewmanHrají:
Daniel Craig, Judi Dench, Ralph Fiennes, Javier Bardem, Naomie Harris, Bérénice Marlohe, Ben Whishaw, Helen McCrory, Albert Finney, Rory Kinnear, Ola Rapace (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Britská tajná služba MI6 se ocitá v nelehké situaci, ze základny v Turecku byl ukraden harddisk se seznamem agentů. Agent 007 James Bond a jeho kolegyně Eve se pokusili lupiče zadržet, Bond byl však během akce postřelen a zmizel neznámo kam. Šéfce MI6, M, nezbývá nic jiného než prohlásit Bonda za mrtvého. Nový předseda bezpečnostně-zpravodajského výboru Mallory je situací silně znepokojen; nejedná se totiž o první případ krádeže seznamu tajných agentů. Podle něj je načase, aby M odešla do důchodu a byla nahrazena někým schopnějším. M se ale do penze rozhodně nechystá. Cestou z ministerstva M zjistí, že se někdo naboural do systémů v hlavní centrále MI6 a snaží se dešifrovat ukradený seznam. M spěchá zpět do centrály, vtom celá základna MI6 exploduje. Útočník neměl v plánu zabít M, chtěl však, aby viděla zkázu svého úřadu. M je odhodlána viníka najít a potrestat... Když se M vrátí z pohřbu svých kolegů, čeká na ni doma nezvaný host, a to Bond. Využil toho, že je považován za mrtvého, a užíval si svobodného života, nyní však usoudil, že ho tajná služba potřebuje, a rozhodl se přihlásit zpět do služby. Bond se na M zlobí, protože byla ochotná ho kvůli seznamu agentů obětovat. Bond je převezen asistentem M Tannerem do starých tunelů metra, kam byla přemístěna tajná základna MI6. Pokud Bond uspěje v testech, je M ochotná přijmout ho zpět... Tanner Bondovi prozradí, že útočníkem je někdo, s kým se M dostala v minulosti do konfliktu. M však tvrdí, že netuší, kdo seznam ukradl. Ve fyzických i psychologických testech Bond prošel, podle Malloryho však rozhodně není způsobilý vrátit se do terénu. Střela vyjmutá z Bondova těla zavede tajnou službu na stopu agenta Patrice, který má podle zdrojů ze CIA právě namířeno do Šanghaje. Bond obdrží od nového výstrojního důstojníka Q letenky do Šanghaje, pas, rádiovysílač a zbraň, která funguje pouze při identifikaci otisku Bondovy dlaně. Bond si počká na Patrice na letišti a pronásleduje ho uprostřed noci do kancelářské budovy. Tam na Patrice zaútočí, chce získat informace o seznamu, Patrice však umírá, aniž by cokoliv prozradil... Bondův souboj s Patricem sledovala skrz prosklenou stěnu protější budovy záhadná žena. V Patriceových věcech najde Bond žeton do kasina v Macau. Do Macaa přijíždí Eve, aby předala Bondovi zprávu: nový vlastník seznamu udeřil a odhalil identitu pěti tajných agentů. M nařídila agenty okamžitě stáhnout, tři z nich však byli zabiti... (TV Prima)
(více)Videa (39)
Recenze (2 691)
Z filmového hľadiska najmenej bondovská bondovka, z pohľadu knižných predlôh paradoxne zrejme najbondovskejšia. Ale rozhodne najosobitejšia. Mendes síce nedrží vyrovnané tempo a ani v akcii sa necíti až tak doma, ale to sú len malé a zanedbateľné chybičky na kráse, nad ostatnými zložkami totiž už drží pevnú ruku. Scenár vie aj vďaka brilantným dialógom výborne predávať motivácie postáv a po stránke psychológie mu niet čo vyčítať. Škoda len že si príbeh v istých momentoch pomáha nelogickými barličkami. Výrazný záporák a silne osobné finále však výrazne pomáhajú a craigovská trilógia je uzatvorená v najlepšom slova zmysle. Zostáva iba dúfať, že neostane len pri trilógii, pri takto vysoko nastavenej latke by to bola škoda. ()
[imdb: 8.1/10] | me: Bond ako Bond a zároveň ako seriózna filmová dráma. Viac dejový, viac charakterový,... viac filmový. Ponúka pestrú všehochuť od exkluzívnych záberov Šanghaja cez krivky Bond-girls až po chytľavo vystavaný dej s výborným Bardemom, ktorý dodáva celému filmu ďalší rozmer. Je to film, ktorý prináša viac po dejovej než po (bondovsky) akčnej stránke. Je to Bond akého ho nepoznáme. Je to krok vpred... Youth is not a guarantee of innovation. ()
Nejklasičtější zápletka v zadumaném artovém podání. Vrcholem pro mě byla Šanghaj a Macao. Málo slov, sledování, souboj ve světlech neonů a pak mlčenlivý příjezd do kasina. Cítil jsem z toho takovou až melancholii. Potom na mě velice zapůsobila scéna se sestřelováním panáku. Nekompromisnost, jak vystřižená, z nějakého westernu od Corbucciho mě nadchla. Bardemův záporák byl výborný, Craig je tradičně kvalitní. Přesto na mě film jako celek nezapůsobil tolik, i když jednotlivé scény výše mají obrovskou sílu. Finále ve Skotsku mi bylo už nějak jedno. Pro mě je nejlepší Bondovka s Craigem stále Quantum of Solace. ()
První bondovka, kterou můžu označit za umělecké dílo. Věděla jsem, že ve chvíli, kdy se vřítí do bondovského světa vizionář Sam Mendes, všechno obrátí vzhůru nohama. Ale tohle? Krystalické old fashioned potěšení, říznuté moderními hrozbami a ještě vydatnou dávkou osvěty od Mr. Mendese. A ti herci!!! Bond už nikdy nebude stejný jako dříve. A mně nezbývá než tleskat a tleskat a... ()
Nemá smysl se ptát, jestli je to stále bondovka, protože bezesporu je - už proto, že je v ní James Bond, tajná služba a že bondovky se neustále mění. Ale je zkrátka jinak, což pořád považuji za nejdůležitější schopnost umění a mám radost, že bondovky po čtyřech desetiletích zase představují důležité filmy, nejen populární - vice viz Douglasovy poznámky. ()
Galerie (202)
Zajímavosti (139)
- Scénu, kde Moneypenny (Naomie Harris) holí břitvou Jamese Bonda (Daniel Craig), herečka Naomi Harris nacvičovala 6 týdnů na ostatních lidech ze štábu i na balónku. (Juditt)
- V úvodu filmu, kdy vystupuje Eve (Naomie Harris) z auta, je možné v odrazu rozbitého čelního skla spatřit kameramana. (imagoo)
- Obraz "Dáma s vějířem" od Amedea Modiglianiho je středobodem scény, kde Bond (Daniel Craig) poprvé vidí Sévérine (Bérénice Marlohe) v pokoji v šanghajském hotelu. Chytrým tahem tvůrců je fakt, že Modiglianiho „Dáma s vějířem“ byla ve skutečnosti ukradena z pařížského Muzea moderního umění a panovalo podezření, že putovala na černý trh s uměním kamsi směrem k Číně. Také by to mohla být narážka na dřívějšího Bondova protivníka Dr. Julia (Joseph Wiseman) z filmu Dr. No (1962), jehož sídlo zdobil ukradený portrét Vévody z Wellingtonu od Francisca Goyi. (Aelita)
Reklama