Reklama

Reklama

Posvátná relikvie, jejíž moc může změnit celý svět. Richard Burton jako římský tribun, jehož osud navždy ovlivní Kristovo roucho... Hlavním hrdinou příběhu je římský tribun Marcellus Gallio v podání hvězdného Richarda Burtona, který byl za svůj heroický výkon nominován na Oscara. Marcellus se po dlouhých letech shledává se svou milovanou dívkou Dianou (Jean Simmonsová), o jejíž přízeň se však uchází i mocný následovník římského trůnu Caligula. Troufalý Marcellus je za trest vyslán k římskému vojsku do Jeruzaléma, na cestě za jistou smrtí ho doprovází jeho věrný otrok Demetrius (Victor Mature). Dcera mocného římského senátora Diana nakonec dosáhne u císaře Tiberia jeho osvobození, před návratem ale musí vykonat svou poslední povinnost – popravit v zapomenuté provincii fanatika Ježíše Krista. Marcellovi ulpí na rukou krev Božího syna, který svým věrným následovníkům na světě zanechá své slovo a vzácnou relikvii v podobě roucha, které oplývá nepředstavitelnou mocí. Posvátné roucho oblékne nic netušící Marcellus, navždy tím změní nejen svůj život, ale osud celého lidstva... Širokoúhlý formát představoval pro hollywoodská studia v 50. letech 20. století nejmocnější zbraň, jak čelit drtivému nástupu televize. Soutěžilo mezi sebou několik nekompatibilních technologií, jedním z nejpopulárnějších systémů se nakonec stal CinemaScope z dílny společnosti Twentieth Century-Fox. CinemaScope byl proti konkurenčním projektům relativně levný, technicky jednoduchý a používal tradiční 35mm filmový pás. První snímek natočený v tomto formátu byl uveden v roce 1953, jednalo se o velkolepý historický epos Roucho podle románu Lloyda C. Douglase. Děj se odehrává za vlády římských císařů Tiberia a Caliguly v době počátků křesťanství a rozvíjí fiktivní příběh kolem posvátného roucha Ježíše Krista. Davové scény, kolosální bitvy a nákladné dekorace daly dokonale vyniknout novým možnostem širokoúhlého obrazu. Za výpravu a kostýmy byl snímek ostatně po zásluze vyznamenán Oscary. Divácký i finanční úspěch spektakulárního historického eposu předznamenal rozkvět tohoto oblíbeného hollywoodského žánru, který vyvrcholil v 60. letech. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekný film a vhodný na veľkonočné obdobie. Kulisy a kostýmy krásne, myšlienky hodnotné a spracovanie na tie roky veľmi dobré, ale nie až také dobré ako Ben Hur. Marcellus Gallio: Láska je jako víno. Doušek nikomu neublíží, ale vyprázdnit celou láhev přivodí bolehlav. 80% [poznámka pre mňa: Jean Simmons (Diana) - Vtáky v tŕní (Fiona) To by som nikdy neuhádla]. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Typická historická záležitost 50. a 60. let... tedy téměř. V Rouchu nečekejte žádné ohromující velkolepé a gigantické scény jako třeba v Ben Hurovi nebo Cidovi, Vlastně je to dost dialogovka a odehrává se hodně v interiérech. Ale poměrně strhující dialogovka a v poměrně velkolepých interiérech. Tenhle film je prostě další parádní podívaná z dob starověkého Říma, jehož největší hvězdou je Caligula. To navíc značí, že je opravdu o co stát! Pokud se vám líbí Quo Vadis, Roucho je něco opravdu velmi, velmi podobného. Já se rozhodně nebojím doporučit a řadím ho k dalším mým oblíbeným filmům z této doby a o této době. 75 %. Rozhodně dám při další repríze znovu. ()

Reklama

Mol 

všechny recenze uživatele

STAND BACK! YOU'RE NOT ON TRIAL! THERE'S NO EVIDENCE AGAINST YOU! THEN IF IT PLEASE YOU, SIRE, I'LL PROVIDE EVIDENCE! I HAVE NO WISH TO LIVE ANOTHER HOUR IN AN EMPIRE RULED BY YOU!! První cirka hodina je úžasná. Tribun Marcellus je floutek a jediný co ho zajímá je víno, ženy, zpěv. Bohužel pak přijede mesiáš na oslu a všechno zhatí. Marcellus ho musí ukřižovat a to už se k němu otočí zády i Demetrius, s kterým to vypadalo na velké přátelství. Jestli něco vyzdvihnu, tak určitě způsob, jakým je do filmu zakomponována postava Ježíše. Nikdy ho neukážou z blízka. Díky tomu dostává ve filmu opravdovou tajemnou formu. Výborný byl také Caligula a jeho věčně naštvaná nálada. Jak takovej blázen mohl být císařem, to tedy opravdu nevím. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

To si takhle jako mocný Říman ukřižujete jednoho fanatika v zapadlé provincii a hned vám kvůli části jeho šatníku začne strašit ve věži. To je znamení, že je čas ke změně. Při pohledu na ztepilého pobočníka Demetria by se nabízelo, že orientace, ale tady půjde o víru. Odpusťte mu, neboť nevěděl, co činí.. Pionýr technologie Cinemascope je i přes pár hluchých míst docela poutavou pohádkou, která zaujme podobností mladého Burtona na Franca Nera, skrýváním tváře tesaře z Galileje či vzletným finále, kdy se přes encefalitického trotla odchází vstříc království nebeské.. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Burton celý život ateista, nenávidel tento film a svoju rolu, pričom tu ho označili za hereckého "dreváka", ale za peniaze sa aspoň na plátne obrátil. Film je dobrý, ale podľa mňa zapadne medzi filmy podobného typu ako Ben Hur, Quo Vadis a pod. Nezdá sa mi výnimočný a prvá polovica je jasne lepšia než druhá. Kostýmy si zaslúžia osobitnú pozornosť. Niektorým sa film nemusí páčiť kvôli kresťanstvu, ale hodnotiť treba filmy, nie náboženstvo. Film obsahuje niekoľko hitorických chýb, vrátane toho, že prenasledovanie kresťanov v tej dobe ešte nebolo. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (21)

  • Prepracovaný plagát k filmu má jednu do očí bijúcu chybu. Tvár ženy nie je Jean Simmons. Pôvodne bola totiž obsadená Jean Peters do úlohy Diany, lenže otehotnela. Herečky preto vymenili, ale plagát už nie. (Arsenal83)
  • Scenárista Philip Dunne vo svojich memoároch dôrazne naznačil, že väčšinu práce na scenári nevykonal on (hoci mal výhradné zásluhy), ale spisovateľ, ktorý bol na čiernej listine pre ľavicové presvedčenie. Bol to Albert Maltz, celoživotný komunista, ktorý získal spoločné uznanie s Dunnem na nových vydaniach filmu až niekoľko rokov po svojej smrti v roku 1985. (Arsenal83)
  • The Robe byl první film, který byl představen v anamorfickém systému Cinemascope s poměrem stran obrazu 2,66:1 (premiéra proběhla dne 16. 9. 1953). (Trainspotter)

Reklama

Reklama