Reklama

Reklama

V Riu si musí každý policista vybrat mezi úplatky, odchodem nebo bojem. Oni si vybrali boj... Kapitán Nascimento jako velitel elitní jednotky brazilské policie, zvané BOPE, vede válku s drogovými dealery už několik let. V Rio de Janeiru je přes 700 slumů ovládaných po zuby ozbrojenými dealery. Mají HK, Uzi, AR-15, zbraně, které se v jiných zemích používají ve válkách. Tady jsou v rukách gangsterů. Jejich střela prolétne autem jako papírem. Ve městě, jako je Rio, nechodí policie do favel bránit zákon. V Riu závisí mír na rovnováze mezi gangsterskou municí a korupcí policistů. Když jde čestný policajt do favel, obvykle se něco semele. Matias a Neto byli přesně ti, kdo ještě věřili, že policie může konat správně. A právě ty potřebuje kapitán Nascimento, aby z nich mohl vychovat své nástupce. Vede tuhle krutou válku už pěkně dlouho a začíná jí mít plné zuby. A taky čeká syna... Film, zachycuje se syrovou a dynamickou otevřeností příběh inspirovaný skutečnými událostmi, které se odehrály v riodejaneirských favelách v roce 1997 těsně před návštěvou Svatého otce z Říma. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (644)

lamps 

všechny recenze uživatele

O třídu slabší než Město bohů, ale stále je to drama, které má obrovskou sílu. Nejhorší na všem je, že jsme nuceni sledovat peklo na zemi očima toho vůbec nejkrutějšího policisty, jehož jednání se nám v průběhu děje čím dál více hnusí, ale zároveň čím dál více chápeme, že jinak to prostě nejde. Ať už jde o mučení a střílení dealerů, nebo ten neskutečně tvrdý vojenský výcvik, jenž se v jednu chvíli opravdu těžko sleduje. Každopádně José Padilha dosáhl svého a představil nám společnost tak bezútěšně spustošenou a zkorumpovanou z obou stran zákona, že na něco takového jen tak nezapomenu.. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Cidade De Deus Po Dvaceti Letech - Očima Policie. Tak by vypadal marketingový tah zákeřného kinodistributora (kdyby měl ovšem odvahu to sem vypustit;)). Pravdě ovšem nemůže být nic vzdálenějšího než spojování příhod chlapců z BOPE s životním příběhem mladíka, kterému se podařilo zůstat člověkem. Tropa De Elite je fascinující téměř dokumentární film o tom, že všichni znají příčiny problémů, ale bohužel to takhle vyhovuje příliš mnoha lidem, takže se v tom prostě budeme muset naučit chodit, a pravděpodobně se z toho částečně zbláznit a částečně se stát sviněmi, byť z ušlechtilých pohnutek. A protože se to odehrává až v brazilských favelách, tak se při jeho sledování můžeme utěšovat tím, že u nás se tohle neděje (jenže děje, pouze v jiné rovině, jaksi "kultivovaněji", politicky). Anebo je to taky o tom, že k efektivnímu boji s takhle zakořeněným svinstvem se holt budeme muset smířit s poněkud nedemokratickými metodami a opustit ten náš pseudohumanismus. A pak se třeba nestačit divit, jak se nám to vymklo z rukou a točit filmy, v nichž budeme rozjímat o tom, kdy se to asi stalo;) Tenhle film prostě není jenom naturalistické akční drama, ale má obrovský společenský a vůbec myšlenkový přesah. A je výborně natočený i zahraný. Nemám co řešit, tedy alespoň v ohledu hodnocení. 80% s tím, že tenhle film dokáže nadělat spoustu dobrého i špatného, podle toho, kdo se na něj bude zrovna dívat. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Výborné zobrazenie chudobných štvrtí Rio de Janeira, ktoré sú skrz -naskrz preplnené feťákmi, priekupníkmi a bezútešným stavom polície skorumpovanej zhora až dole. A predsa sa nájde pár vyvolených, tých najtvrdších a psychicky najodolnejších, ktorí vstupujú do nie veľmi početných, ale zato rešpektovaných , úderných jednotiek BOPE.Veľmi kvalitný film, ktorý vrhá dosť temný a pesimistický pohľad na Rio de Janeiro. 80%. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak tomu poviem akčný nárez. Film plný akcie, špiny a bordelu veľkomesta. Drsné podmienky si žiadajú drsné riešenia, prežijú len tí, čo si to uvedomia.... Pri tomto filme človeku docvakne, že nie vždy je priestor na veľkodušnosť a milosrdenstvo, pretože nie každý je toho hoden. 80/100 ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Rio de Janeiro je plné naštvaných drogových dealerů a gangů. A než přijede na návštěvu papež, je nutné je dostat z ulic. Elitní jednotka BOPA se toho ráda ujme. Velmi působivé a skvěle natočené akční drama o tom, že život v Brazílii se ani zdaleka nepodobá idylce. Audiovizuální a atmosférická bomba má však problém s možná až příliš radikálními myšlenkami ve scénáři. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní postava Roberta Nascimenta (Wagner) byla pojmenována podle zločince Sandra Nascimenta, který byl zastřelen policií 12. 6. 2000 po únosu autobusu, o němž pojednává dokument Ônibus 174 (2002). Inspirací pro postavu byl skutečný příslušník jednotky BOPE a spoluautor knižní předlohy Rodrigo Pimentel, který se objevil v malé roli v pokračování filmu Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010). (Caaslav)
  • Postava kapitána Nascimenta (Wagner Moura) měla být původně vedlejší. Režisér José Padilha a scenárista Bráulio Mantovani byly ale po natočení filmu natolik ohromeni výkonem Wagnera Moury, že se rozhodli upravit děj tak, aby jeho postava ve snímku více vynikla. (Caaslav)
  • Během natáčení byla filmařům na kopci Chapéu Mangueira odcizena dodávka se zbraněmi. Šedesát z celkových devadesáti byly atrapy, ale zbylých třicet bylo plně funkčních. Policejní týmy vtrhly do favely Pavão-Pavãozinho v Copacabaně, aby zbraně získaly zpět, ale operace byla jen částečně úspěšná. (DaViD´82)

Související novinky

Padilha si opět vyšlápne na zkorumpované poldy

Padilha si opět vyšlápne na zkorumpované poldy

15.04.2013

Brazilec José Padilha, který se proslavil dvěma díly nekompromisního nářezu Elitní jednotka, pořád bojuje s remakem RoboCopa. A přestože ho tato zkušenost před několika měsíci přiměla prohlásit, že… (více)

RoboFassbender?

RoboFassbender?

26.09.2011

Není vyloučeno, že Michael Fassbender si po roli androida v Prometheovi Ridleyho Scotta střihne další sci-fi roli. Dokonce jednu z nejikoničtějších vůbec. Brazilský režisér José Padilha, kterého… (více)

A remake RoboCopa vám přináší...

A remake RoboCopa vám přináší...

13.03.2011

Darren Aronofsky? Kdepak, ten od projektu dávno odstoupil kvůli odkladům, způsobeným finančními problémy studia MGM. To se mezitím otřáslo z nejhoršího a rozběhlo jak práce na Hobitovi a třiadvacátém… (více)

Reklama

Reklama