Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uprostřed deštivé noci v jedné ze slepých washingtonských ulic dochází k úkladné vraždě navenek bezvýznamného pouličního feťáka. Vlastně nejen jeho. Za oběť padne i náhodně jedoucí cyklista, který se, jak už to v podobných případech bývá zvykem, ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě. Tutéž noc v metru najde svou smrt i mladá ambiciózní žena - osobní asistentka prestižního kongresmana Stephena Collinse. Do celého případu se okamžitě obuje charismatický investigativní novinář Cal McAffrey, který je blízkým přítelem zmíněného politika. Jeho novinářskou objektivnost a střízlivost pečlivě hlídají jeho kolegyně Della a šéfredaktorka Cameron Lynneová. Vzhledem k tomu, že pátrání míří do nejvyšších míst vrcholné politiky, měly by mít spíš strach o samotného Cala než o jeho práci. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (632)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Profesionálně natočený thriller, kde vyčnívá jako obvykle výborný Russel Crowe v roli novináře, kterému to pálí a je za pravdu a dobrý příběh ochoten riskovat třeba i život. Bohužel slova chvály se nedají říct na adresu jeho partnera Bena Afflecka. Jeho průměrné herectví by se v jiném filmu a za jiných podmínek možná schovalo za výpravu, triky nebo tempo, vedle Crowa ten rozdíl kvality ale vyniká místy bolestně. Čtvrtá hvězdička unikla snímku ale z jiných důvodů - především kvůli nedodělkům ve scénáři. Producent chtěl jet podle obvyklého vzorce a nalákat diváky na efektní zvrat, po kterém se pohled na postavy příběhu změní, jenže scénárista se nevyhnul logickým chybám a kotrmelcům - viz finální setkání Crowa s atentátníkem. Očekávané vítězství dobra a svobodného tisku nad lidskou špínou a intrikami tak nějak zapadá do představ o americké studiové produkci, ale moje sympatie patří obvykle filmům, které se zavedená klišé pokoušejí bořit či se jim aspoň vyhnout. Celkový dojem: 65 %. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Vyškrtněte Affleckův tupý nicneříkající výraz a nadbytečnou postavu zásadové žurnalistky Helen Mirren a zůstane vám jen to nejlepší, co si od konspiračního politického thrilleru můžete coby nezaujatý divák přát. Je tu skvělá zápletka, hutná atmosféra modelovaná hromadou politické špíny a zakázaných machinací, náramně vydařená hudba a čtyři nebo pět výborných herců, kterým věříme, že svými postavami žijí a dýchají pro ně. Ale pozor. je to pořád jenom vysoce stylizovaná a šikovně nakroucená hollywoodská zábava s neohroženým Crowem a pohlednou McAdams, kde efektní honba za spravedlností vysoce převyšuje poctivé motivy klasických snímků o spiknutí. Ale nezbývá než si zvyknout, protože lépe než takhle to dnes v daném žánru asi nelze - a já osobně si nestěžuji.. 80% ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Zase jednou si filmaři zasurfovali na módní vlně kopání do "strůjců" války v Afghánistánu, Iráku a tzv. války proti terorismu. Bylo by to snad i bohulibé, jednat se o nějaké originálně ztvárněné pacifistické dílo, jako je třebas Medemova Chaotická Anna. To bychom ovšem chtěli jako diváci příliš. Nedostane se nám ani odkrytí skutečné povahy zákulisních praktik americké politiky a hlubšího pohledu na pozadí oněch konfliktů. Ne, v politické rovině nejde o nic jiného než o kydání hnoje na hlavu "jestřábů" a hnůj se kydá nástrojem primitivním, vidlemi. Záporáci se tedy neštítí vražd, zastrašování, ani špinění oponentů. Nevídané je tu nevídáno, podezřelá okolnost střídá podezřelou okolnost, klubko zákulisních vztahů zví gordického uzlu a každý milovník konspiračních teorií ví, že největší ještírek je ten, který se tak pramálo jeví a odhalí se až na konci. Zbývá se tak jen těšit z očekávání, zda-li hrdinové bez bázně a jen s malou hanou odhalí či neodhalí to spiknutí bez obsahu, u kterého je důležité jen to, jak je spiklé ze zlých lidiček, kteří baží pouze po moci a penízkách (ne pro USA, pro sebe samotné). Scénář se ještě pro jistotu dovycpe vztahovým trojúhelníkem bez vášně, snad aby bylo vidět, že investigativní novináři jsou taky jen lidé a můžeme se s nimi ztotožnit. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Nad tištěnými médii se pomalu smráká a noviny si už nedokáží udržet své místo ve společnosti, takové jaké kdysi mívaly. A byť jsou spotřebním zbožím určeným k rychlé konzumaci při cestě do práce spolu s rychle stárnoucími informacemi, jenž na sklonku nového dne ztrácejí na atraktivitě, aby v konečné fázi skončily v odpadkovém koši či jako vystýlka podmostního obydlí nejednoho bezdomovce. Pryč ale s polemikou. I když jí State of play nepřímo vyvolává a divák tíhnoucí k novinářské sféře pociťuje jistou nostalgii nad zašlými časy. K pochopení celkového kontextu je zapotřebí jistý Dušínovský komplex mající za vinu posedlost s níž se novináři snaží přijít na kloub té složité hříčce a konceptuálně jí nechápou jako případ, v němž jde o život ale jako příběh, jehož součástí se ve výsledku, ať už chtějí či ne, stávají. Byť zůstávají v pozadí a ukryti pod své vlastní jméno v kolonce autor. Přičemž je velmi příjemné sledovat snímek, který si s těmito hodnotami nepřímo hraje, i když je na prvním místě snaha pobavit. Snímek State of Play vychází z několik let starého britského seriálu v němž hrál ještě do té doby nepříliš známý James McAvoy. Zápletka zůstala stejná jen se změnila lokaci a rozkošatělý příběh byl okleštěn o vedlejší linie. Je bezpochyby jasné, že State of play prošumí kiny a zapadne na DVD, ale byla by škoda jej posílat hned do věčných lovišť, protože si svou šanci zaslouží. Konspiračních thrillerů není nikdy dosti a těch odehrávajících se v žurnalistickém prostředí už vůbec ne. State of play nenudí ani chvíli a hlavně baví. 8/10 PS: poletující helikoptéra v řadě scén byla značně rušivým prvkem a vyvolat pocit paranoi se použitím těchto záběrů moc nedařilo a spolu s českým překladem jsou to snad jediné výtky... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Politika je svinstvo. Novináři jsou vychcánci. Klasická novinařina to má nahnuté. Tony Gilroy umí psát. Kevin Macdonald má čuch na zajímavé aktuální látky. Russell Crowe má charisma i s taťkovským panděrem. Helen Mirren umí strhnout i na minimáním prostoru. Jeff Daniels již má nejlepší roky za sebou. Rachel McAdams je naprosto nezajímavá. Prostě samé staré známé pravdy, které bezezbytku platí i zde. Jediná pravda, která neplatí je ta o zbytečných remacích, tenhle je všechno jen ne zbytečný či špatný. Nijak britské předloze dobré jméno nehanobí, spíše naopak. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (28)

  • Scéna, ve které jde Cal na oběd a najednou v restauraci zjistí, že mu někdo ukradl tašku, se točila v Ben's Chili Bowl, skutečném washingtonském fast-foodu, který funguje již od roku 1958. (Othello)
  • Při stavbě lokací filmaři vycházeli především z osobních návštěv The Washington Post a Los Angeles Times. (jenik71)

Související novinky

Ridley Scott a rozparovač

Ridley Scott a rozparovač

16.10.2009

Hollywood našel nový zdroj inspirace (nebo kradení námětů, chcete-li). Po Na odstřel a Edge of Darkness (právě vyšel nadupaný trailer a Mel Gibson je navzdory hlubším vráskám opět za drsňáka) se… (více)

A režírovat bude...

A režírovat bude...

26.04.2009

Catherine Hardwicke, Chris Weitz a... David Slade?! Cože?! Po „nějaké ženské“ a režisérovi Prciček a Zlatého kompasu nekompromisní tvůrce V pasti a 30 dní dlouhé noci, který nemá problém nějakému… (více)

Starověký Řím na plátnech i obrazovkách

Starověký Řím na plátnech i obrazovkách

01.04.2009

Nikdo neví, odkud ta móda najednou přišla (vždyť posledně tady byl průšvih s názvem Poslední legie), ale najednou filmové a televizní tvůrce ohromně zajímá antický Řím. Kromě plánovaného… (více)

Crowe jako kontroverzní komik?

Crowe jako kontroverzní komik?

20.08.2008

Russell Crowe měl právě v těchto dnech honit Robina Hooda po Sherwoodském lese, ale projekt Nottingham byl přesunut na příští jaro (jedním z důvodů je prý požadavek Ridleyho Scotta natáčet v svěže… (více)

Reklama

Reklama