Reklama

Reklama

Pozemšťan

  • USA The Man from Earth (více)
Trailer

Poté, co se uznávaný vysokoškolský profesor historie John Oldman rozhodne k nečekané rezignaci na svůj post, schyluje se k rozlučkovému večírku na odlehlé chatě na samotě. Právě na této party chce také profesor svým nejbližším přátelům vysvětlit příčiny zkratkovitého počínání. Jak se ale záhy ukáže, odůvodnění není zdaleka tak prozaické, a už vůbec ne snadno stravitelné. Oldmanova slova všechny zaskočí. Profesor totiž tvrdí, že hlavním důvodem jeho odchodu je nesmrtelnost. Prý je na světě již čtrnáct tisíc let a každých deset roků musí měnit své působiště, aby jej nevypátrali nesprávní lidé. Nikdo mu pochopitelně nevěří, a tak brzy začne intelektuální, emocemi nabitá historiografická přestřelka vedená ve snaze prokázat profesorovu lež. Jenže trhliny nepřicházejí. A všechny dosavadní jistoty se začínají pomalu hroutit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 290)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Člověk se tak nějak naladí na nějaké sci-fi. Já sám jsem teda očekával od filmu The Man from Earth s tímto plakátem něco o chlápkovi, který přežil armagedon a sám jediný bude brousit ulicemi opuštěného města a aby to nebyla úděsná nuda, tak na něj z trosek domů budou skákat hladový zombíci, anebo poctivé sci-fi o nějakém ztraceném kosmonautovi na exotické planetě. To všechno jsem očekával a pln dychtivosti pustil. Dokoukal a říkám si, že akce tam moc tedy nebyla, na mezigalaktické dobrodružství také nedošlo, byl to ale po čertech zajímavý příběh. Alespoň do půlky. SPOILER. Jakmile z pána vylezlo, že dělal i Ježíše, bylo to už na mne zase moc sci-fi. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Neskutečně promarněný námět ve zcela ideálně dostačujícím prostoru malé chaty. Jasně, dolů to táhnou herci i televizní look, ale už hodně filmů dokázalo, že dobrý scénář tohle nepotopí. Bohužel se zajímavě rozjetý film vydává nikam, potenciál naprosto nevyužívá a povrchně klouže po profláklých událostech používaje rétoriku a filosofickou hloubku pro třetí třídy. Film neví, co chce říct - má ve svém středu anomálii hodnou miliónu otázek, výběr desítek cest kudy se rozvinout a něco říct, jak přinutit diváky k zamyšlení a místo toho hodinu generuje hloupé otázky skrz své ještě hloupější postavy. Všechny charaktery jsou šablonovité k pláči a z dlouho očekávaného rozuzlení pro hollywoodského diváka by se člověk poblil. Takové konečné zabití všeho, co mohl film nabídnout (to, že se to nestalo, je jedno) je na odpad. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem cokoliv ... ale tohle ne ... po projekci jsem ještě dlouho seděla a přemýšlela nad tím co jsem to vlastně slyšela... Ano, hlavně slyšela, protože celý děj filmu je situován do vystěhovaného domku s jedním gaučem a krbem, ve kterém plápolá oheň. Pak je tady parta přátel, která se přišla rozloučit se svým kolegou a kamarádem, který se stěhuje, co však netuší je, co jim bude o sobě vyprávět. Je to až neuvěřitelně matoucí, člověk by mu i věřil, kdyby nevěděl, že je to JEN film s herci, režisérem, klapkou, kameramanem až po paní v kantýně. Část vyprávění o křesťanství mě dostala nejvíc, kde to autoři v jistém momentu trošku přepískli ..... a konec ...? .... byl neočekávaný. Ten kdo tenhle příběh napsal by si zasloužil metál jak oblbnout lidské chápání světa :-) ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

O tom, jak strohá forma vykrystalizovaná z finanční nouze může být nejenom plně funkční, ale navíc i divácky atraktivní, asi hodně ví nezávislý (tenhle pojem je hodně široký) režisér Richard Schenkman. Svůj tvůrčí záměr díky malému, v amerických poměrech takřka malichernému, rozpočtu, metamorfoval do podoby čistě konverzačního (ve své podstatě ryze divadelního) kusu podle scénáře amerického autora sci-fi Jerome Bixbyho. Ten se byl ovšem ukázal onou nosnou částí, která je ve struktuře dobrého snímku nezbytná. Čistě konverzační sci-fi bez jediného zvláštního efektu, s prakticky neznámými herci, dodržující divadelní jednotu místa i času, odehrávající se totiž prakticky cele pouze v jedné místnosti, které je navíc v podstatě toho slova strhující, to zní až neuvěřitelně, ovšem je to fakt. Nepochybná intelektuální síla, která je ukryta uvnitř dialogů, v nichž nejde ani tak o sci-fi zápletku, ale o možnost analyzovat základní filosofické a náboženské otázky. Byť by to celé bylo myšleno jen jako umělecká mystifikace, ta významová dualita je zvláště v dnešní postmoderní době skutečně přitažlivá. Vždyť co je dnes skutečně nezpochybnitelné? Jak přistupovat k realitě podléhající přechodným vědeckým teoriím? Richard Schenkman přinesl cenný důkaz, že vskutku dobrý film nestojí na rozpočtu, rozhodující roli hraje nápad a invence. Ruku v ruce s tím natočil skutečně chytrý a moudrý film... Podobné filmy: Svět podle Prota ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ke snaze přijít za každou cenu s nějakým „skandálním odhalením“, přiživované navíc zbytečným dramatickým hudebním podkresem, bych měl námitky, ale ta ústřední myšlenka je mi vážně sympatická. Velice jednoduchá, velice podnětná, ponoukající nás přemýšlet mimo rámec filmu. Jak ovšem naznačuje jedna z postav, můžete bádat nad postavením jedince v dějinách lidstva, nad výhodami a nevýhodami věčného života a prchavostí času, stejně tak jenom poslouchat a bavit se neotravným intelektuálním machrováním scénáristy. Hnidopiši by bezesporu objevili nějaké ty nesrovnalostí, jež neodpovídají údajům v moudrých knihách, leč faktografická přesnost není tím, oč zde běží. Stačí společně s tvůrci čistě hypoteticky uvažovat „co kdyby…?“, což jsem shledával nadmíru zábavným a ani mi nevadilo, že to celé (jako většina filozofování) vlastně k ničemu není. 80% Zajímavé komentáře: Eodeon, Radek99, verbal, Desperado, eye candy, TomBar, don_mingo, Naranyan ()

Galerie (9)

Zajímavosti (14)

  • Film je volně inspirován transylvánskou legendou o Krimu Rosüovi, který o sobě tvrdil, že žije již tisíce let. (assass1n)
  • Celý film byl natočen na dvě poloprofesionální kamery Panasonic DVX100. (assass1n)

Reklama

Reklama