Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (564)

castor 

všechny recenze uživatele

Čím to, že za poslední roky nevznikla žádná pohádka, která by natáhla rok co rok diváky před televizi a získala si stejnou oblibu jako pohádky z 50. až 80. let minulého století? Že by se to mohlo změnit? Peklo s princeznou se třeba dílům par excellence S čerty nejsou žerty nebo Tři oříšky pro Popelku nemůže ani zdaleka přiblížit, i když s ohledem na aktuální stav pojmu „česká pohádka“ je to takové malé vítězství. Tvůrci se nebojí experimentovat, daří se jim to tak z půlky. Nepůjdu do detailů, nicméně ocením casting. Vedle osvědčených charakterů (Nárožný, Postránecký, Vydra, Táborský) je největší prostor věnovaný dvojici Mádl-Voříšková, kteří jsou momentálně v kurzu a nutno podotknout zaslouženě. Co se děje týče, občas je to mazec. Tvůrci jakoby netušili, zda ta či ona scéna má vyznít dramaticky nebo vtipně! Snaha přiblížit se publiku vícero generací je fajn, ale třeba kozy Terezy Voříškové mi už přišly navíc. Prostě, leccos funguje, ale leccos jen tak na půl plynu. Stejné resumé tak ode mě může očekávat i tým kolem zejména divadelníka a dokumentaristy Miloslava Šmídmajera, snaha zmodernizovat jeden skomírající žánr se ale cenní. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Strašná slabota. Mádl se do pohádky vůbec nehodí, Voříšková se svým vychlastaným hlasem jakbysmet (navíc ji nemám rád, neb ji mám po jejím vystoupení u Krause ve škatulce "blbá jako štoudev"). Příběh je přišerný, vůbec jsem neměl pohádkovou náladu... To se zase jednička na Vánoce vytáhla, zlatá komerční Nova se svou Popelkou... 30% ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Ano, ano. Mám slabost pro Terku. Pro ní samotnou, pro její chraplák, zkrátka se mi sakra líbí. Mohl bych být tedy obviněn, že si mi pohádka líbila hlavně kvůli ,,vodním'' scénám a ano, přiznávám, že to také. .-) Ale na rozdíl od jiných současných pohádek tady v té nic nedřelo. Milá byla hudba P. Maláska, mezi hlavní dvojicí to skvěle jiskřilo a i ostatní obsazení bylo moc příjemné. Již zmínění králové, M. Stránský jako Lucifer co to chudák také nemá lehké.. atd.. :-). Navíc ty nádherné lokace... Ve srovnání s ostatními pohádkami musím tu hvězdu navíc přidat. Dávám za 4 svítící ocásky! * * * * ()

Marthos odpad!

všechny recenze uživatele

První dojem: příšerný. Kam se vytratila tradice umně realizovaných českých pohádek? Kde je kouzlo příběhů? Peklo s princeznou dělá čest svému názvu a stává se opravdovým peklem, v němž by měl ovšem narozdíl od princezny skončit jak scénárista, tak režisér. Nefunguje tu zhola nic. Příběh sám je vyveden v opulentních exteriérech i interiérech, utvrzujících obecnou představu o vhodně zvoleném prostředí pro dějovou zápletku, která je ale již od prvních okamžiků nehybná, mrtvá, nevyvíjející se zoufalá nuda. Veškeré dějové zvraty, jsou-li vůbec nějaké, nemají pražádnou souvislost s předchozími událostmi, jsou tedy pouhým sledem více či méně humorných eskalací, vytvářejících mylný dojem filmové akce. Na vrub této scénáristické nemohoucnosti proto nejvíc doplácí romantická zápletka královských potomků, tedy těch, o jejichž přítomnost divák stojí ze všeho nejvíc. Zbytek už se veze. Peklo, snad nejpříšernější jaké se kdy v českých filmových pohádkách vyskytlo, zabydlené primitivními figurkami, za které by se musel stydět snad už i Zdeněk Troška (bez přehánění). Lucifer, omezený, tupý donchuán bez fantazie, se pojednou stává ústředním hybatelem děje, ale protože je okamžitě shozen na jarmareční úroveň už svým příchodem na zem, je stejně trapnou figurkou, jako jeho početný čertovský doprovod. Oba králové jsou potom zosobněním tradičních charakterových vad, ale jak Leopold, tak Bedřich nemají nic z toho, čím byli obdarováni jejich předchůdci z padesátých let. Jsou to prvoplánové šablony, nudné, hloupé, k pláči a ne k smíchu. Podobně katastrofálně dopadají také ostatní, vesměs bezúčelné osoby, zvyšující duševní ochablost celého filmu: komoří, generál, kovář, vodník i celý ansámbl ochotnických herců, jedna piroteskní figurka vedle druhé. Princ s princeznou sázejí na jakousi ahistorickou vizáž, což nemusí nutně znamenat neúspěch, jak lze vypozorovat již v Zemanově Šíleně smutné, ale protože jejich počínání není tím, čím bylo hledání a nacházení Heleny a Václava, tedy romantické sbližování za stejných podmínek, jsou Jeroným s Anetou opuštěnými solitéry, jejichž závěrečná svatba nenachází hlubší smysl. Jeroným o Anetu takřka nebojuje a v podstatě se spoléhá na chatrnou sázku Muribany s Anetou, aniž by o ní měl ovšem sebemenší povědomí. Sem scénárista, snad v domnění zachránit co se dá, dopsal známý motiv ze Zlatovlásky, jen s tím rozdílem, že nyní Jeroným hledá mezi svázanými pytli, ale sám neuhodne nakonec nic. Fyzická i rozumová převaha princezny nad princem je tedy zřejmá a snad by měla i jakous takous šanci na přežití, nebýt té okolo stojící příměsi hlouposti a strojenosti druhých. Pár poznámek k hereckým výkonům: Mádl svou roli vyloženě odflákl, takže jeho princ není princ, ale pitvořící se nekňuba, Voříšková je na tom o poznání líp, ale taky žádná sláva. Nárožný opakuje to, co předváděl už v jiných pohádkách, ale zbytečně se tím shazuje a výsledný efekt nemá daleko k lacinému pitvoření. Postránecký, Adamovská, Skopeček hrají slušný standard, budiž. Forman? To jako fakt?! Zbytek nestojí ani za řeč, protože to, co předvádí např. Alžběta Stanková v roli pekelnice Muribany, to je slušnej úlet. Celkově mi na téhle pohádce vadí její dějová roztříštěnost, základní nekonzistentnost příběhu a postav, dementní stylizace na úkor pohádkovosti a snaha o efektní kýčovitost, vypomáhajíc si vykrádáním jiných pohádkových motivů (viz. např. pekelná třída-Dívka na koštěti). Přirovnávat tedy Peklo s princeznou k nejlepším porevolučním pohádkám je buď výraz naprostého pomatení mysli anebo projevem škodolibé poťouchlosti, což v obou případech nesouvisí s objektivním vnímáním tohoto (ne)pohádkového škváru, za který by měl být scénárista tisíc let po škole. () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Terezka Voříšková by se svým hlasem mohla hrát spíš dceru Fantomasáka než princeznu, ale to nic nemění na tom, že jsem si tohle pohádkování pořádně užil. Pěkný kostýmy, skvěle vybraný exteriéry (Dolský mlýn z Pyšný princezny forever a výlet tam vřele doporučuju), duo Nárožný - Postranecký si může roli králů nechat patenetovat , tadenem Voříšková - Mádlo působil velmi sympaticky a zjíštění, že i Lucifer je pod pantflem, musí nás, lidský kluky škodolibě těšit. Doplňková postava vodníka je zábavná a tak nějak to celý svižně utítká a nenudí. Původně jsem pohádce v moderním oblečku chtěl dát jen čtyři hvězdy, ale zdejší hodnocení všeho českého a současně divacky úspěšnýho mě speciálně u pohádky přijde až uboze elitářské a tak v rámci vyvažování povolám do boje i pátou hvězdu, a to i přesto, že si stále myslím, že Terezka Voříšková se spíš hodí do mý postele než pro role princezny, ale když tak o tom přemýšlím.............vem to čert. P.S. Teď koukám, že v tom hrál Miloš Forman a já ho nepoznal, tak to se na to budu muset kouknout ještě jednou, protože když jde o Formyho, tak to nezmám bratra. Stejně za to může Terezka protože je pěkná a jsem na ní tak dlouho vejral až mě kvůli ní utekl Formelínek. Zase se potvrzuje, že pokud jde o ženskou, chlap musí bejt ostražitej jak rys a nesmí ani na chvíli polevit, jinak se zaručeně něco semele v jeho neprospěch. P.SS. Tak Formánka už jsme poznal, spíci čertisko co hlídalo připoutanou Terezku ()

Galerie (20)

Zajímavosti (29)

  • Záběry ze zámku i z nádvoří zámku krále Leopolda byly natočeny v Arcibiskupském zámku Kroměříž. Záběry ze svatby pochází z Podzámecké zahrady. Obě místa jsou zapsána v listině UNESCO. Ve filmu je i záběr na rotundu v Květné zahradě v Kroměříži, která je rovněž součástí listiny UNESCO. (rublik05)
  • Správce pekelné brány hraje režisér Miloš Forman, svou roli natočil za dvě hodiny. (M.B)

Reklama

Reklama