Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (713)
Nejslabší a nejobyčejnější Scottův film od doby, kdy na plátnech zářil reklamní úsměv Toma Cruise v ocelovém ptáku. Přehršel různých náhod, nehod, nedopatření, nesmyslů (neochvějné tvrzení, že v tunelu nemůže fungovat internet následuje poté, co všichni vidí záběry z webkamery) a minimum napětí. Občas to tak nějak funguje, občas je to sebeparodické (převoz peněz), ale nikdy to není hodno tvůrce Muže v ohni či Spy Game. ()
Nudný "thriller", který se Scottovi fakt nevyvedl. Akce se nekoná, napětí neexistuje. Mnoho nechtěných vtipů, příšerně rozklepaná kamera... já nevim, asi jsem nějakej staromilec, ale fakt mám rád a dokážu ocenit, když se tempo filmu a atmosféra buduje i jinak, než jen rychlým střihem! Takle to vypadá, jako kdyby Tony Scott prostě nevěděl jak na to, jak filmu dodat požadované napětí a švih. Tak prostě zrychlil střih, dodal blbou hudbu a točil to s hnusnym vizuálem, jakoby digitálně. A to nemluvím o tom, že jsou do děje poněkud násilně vloženy automobilové honičky / bouračky, jen aby tam byla nějaká akce. Jinak tam není nic! V zásadě je to konverzační thriller, který mohl mít pekelně hustou atmosféru, kdyby si s tím režisér uměl poradit. Asi nemá cenu fantazírovat o tom, jak by to zmákl třeba Hitchcock:) A Travolta příšerně přehrává (vzpomněl jsem si na Operaci Hacker:), ale asi je to chyba i těch debilních dialogů, no a Washington to má v podstatě stejné. Hloupé motivace postav, blbé dialogy plné nevtipných vtipů a patosu. Asi to není dokonalé srovnání, ale vzpomněl jsem si na nadprůměrnou Telefonní budku, která má některé momenty skoro totožné, ale celkově je prostě...kdyby nic jiného, tak zábavnější. Což je možná dané i tím, že není od prvních minut naprosto předvídatelná, jako tento snímek, a také je výrazně kratší. Tady to vypadá, jako by se lidi báli tomu dát nízké hodnocení, protože to bylo řemeslně docela zvládnuté, ale tohle byl skutečně nepovedený film, na který divák velmi rychle zapomene. ()
Na začátku je Travolťák fakt sexy a je vidět že s přibývajícím věkem chlap zraje jako víno, ale zase aby jste se neradovali pánové zbytečně, to platí jen pro mě a pro Travoltu, ostatní chlapi nám dvoum nemaj šanci konkurovat. Samotný film sice nemá šanci konkurovat nejlepším filmům v oboru, ale i tak, buďme rádi, že jsme v tmě, na pohodlných sedačkácha a před náma to barveně bliká. Samozřejmě některý scény zaujmou víc, třeba jak se v tunelu metra prochází Travolta a jeho pohunci za plnýho provozu, jak na nějaký lazeňská kolonádě. To jo, to se mě hodně líbilo. My kluci tady v Praze vlečem holku na Petřín a než se na ten posranej kopec vydrapem, jsme propocený, unavený a nasraný, že jsme na pokraji sil aniž by jsme vrzli a přitom stačí vzít holku do tunelu metra nejlépe v dopravní špičce a je to. Takovou procházku tunelem, mezi stanicema Muzeum a I.P. Pavlova považuju za vrchol romantiky. ()
Žádné zklamání se nedostavilo, protože jsem si vědom faktu že s Tonym Scottem to začíná jít pomalu z kopce. Už jeho snímky Domino a Deja Vu mě moc neoslovily. Kde jsou doby Spy Game, Nepřítele státu nebo Muže v ohni. Tony Scott nám v Únosu vlaku servíruje dost nezvykle pomalou jízdu, která je založena na dialogu dvou mužů na opačných stranách barikády. John Travolta mi nepřipadal ani trošku charizmatický, jak by se na záporáka slušelo a tak se jeho návrat do první ligy na čas odkládá. Denzel Washington zase hraje pod Tonym Scottem tolikrát až z toho už začíná jít hlava kolem. Měl by si už taky Tony vybrat jiného dvorního herce. Ostatní postavy včetně Turturra jsou již krajně nezajímavé. Konec nám odpoví na otázku kdo z dua Denzel/John vyhraje. PS: Měl jsem možnost sledovat osekanější verzi, která trvala 105 minut, je možné že delší verze by v mém hodnocení dopadla hůře. 55% ()
Tak to bolelo. Pesimismus jsem nechal před návštěvou kina (díky ČSFD za předpremiéru!) doma, a stejně se mi ke konci nezadařilo zbavit se pocitu, že podobný tuctový thriller jsem už nejméně desetkrát viděl jinde... Ono se to má tak: začátek se velmi pěkně rozjel, sliboval nadupanou atmosféru. V půlce se dostaví první totálně debilní dialogy a scénář, a ke konci jsem už začínal počítat ovečky. Po Deja vu bych navíc od Tonnyho očekával velkolepější akční scény, než jen pár záběrů na policisty na motorkách, kteří se na cestě při převážení peněz vymelou na dvacet způsobů. Jak vidno, NYPD má nejspíše řidičáky načerno. Suma sumárum je The Taking of Pelham 1 2 3 prachobyčejnou kriminálkou s jednou dvěma fajn scénami, neobvyklým Washingtonem a nadprůměrným Travoltou. Ale zase to uteklo, to jo... ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Do kin putuje film pod názvem Watch your Step. (TomikZlesa)
- Podzemní vlaky R-142 a R-142A jsou permanentně spojeny do pětidílné soupravy a není možné, aby jezdily samostatně. Pro tuto potřebu byl upraven model R-62A 2079, který je jako jediný shcopný samostatné jízdy. (TomikZlesa)
- Postava Denzela Washingtona se původně jmenovala Zachary Garber, ale jako poklona Walteru Matthauovi byla jeho postava přejmenována na Walter Garber. (TomikZlesa)
Reklama