Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (713)
Soundtrack Harry Gregson-Williams: 1. Something on the Track ,2. It's Me, Man! ,3. Rigged Contracts ,4. An Ass Model Named Lavitka ,5. Money Run ,6. Garber Meets Ryder ,7. All Others Pay Cash ,8. The Train Leaves the Station ,9. The Lights Are All Green! ,10. Manhattan Bridge ,11. You a Yankees Fan?, ()
Mám rád filmy, kde je jednou z postav město, zde prodávané na třech úrovních (metro-ulice-obloha). Silná herecká skvadra Washington-Travolta-Turturro-Gandolfini sice kvůli průměrnému scénáři nemá moc co hrát, ale aspoň to túruje Scott svým dravým vizuálem. A tak to celkem rychle uteče až k uondanému finále. Takže za stejnou známečku jako originál. ()
"Teď bych rád, abyste se mrknul na burzu a řekl mi, na kolik se dneska cení jedno newyorský rukojmí." Rukojmí uneseni, cena stanovena, prachy jsou na cestě a padouch si povídá s dispečerem. A o tom to je. O nepříliš vysokým napětí přenášeným po vysílačce. A o troše jalový akce. Akce jsem chtěl víc a povídání míň. Přesto jsem si to honění v metru celkem užil, ale určitě jsem chtěl zažít mnohem větší filmovej orgasmus. Navíc jsem trošku rozpolcenej. Celým příběhem se totiž line dilema, zda dlužíme Bohu svou smrt nebo svůj život. Já nerad něco dlužím, takže bych v tom chtěl mít jasno. ()
Tak to dopadá, když chce Tony Scott natočit něco civilního a dramatickýho. Jenže jakmile mu ve filmu nemá co vybuchovat a nemá dost pohybu, kterej by mohl sestříhat do ultrakrátkejch záběrů, je bezradnej. Ve výsledku si pak musí pomáhat právě berličkama v podobě nelogickejch akčních vsuvek a jiskřivě líbivejch záběrů, který naprosto bouraj tu trochu komorní civilnosti, která se tam nesměle přišla podívat. Ve výsledku to pak neni ani akční záležitost ani drama. Bez chuti, bez zápachu. ()
Mám rada filmy, v ktorých sa mihá kriminalita, akcia, napätie (bez ohľadu na infantilný scenár) a všetky ostatné položky dôležité pre budovanie krimi-akčného thrileru. Samozrejme, že vás nič neprekvapí, samozrejme, že po prvých piatich minútach poznáte koniec, je jasné, že psychouš Travolta na vás vychrlí príval stupídnych fanatických rečičiek, ktorým nerozumie ani on sám. Zapla som si film, pri ktorý som nešla hľadať chyby a rozmýšľať nad tým, že už bolo natočených x takých filmov s podobnou tematikou, jednoducho som sa chcela baviť. Nie je to prvotriedny akčný film, ide skôr o vytváranie napätia súhrou dialógov, no Travoltovi tieto úlohy sedia a Scottove remeselné zručnosti zbožňujem. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
- Nakrúcanie v metre trvalo štyri týždne. Jedná sa o rekord v dĺžke nakrúcania v newyorskom metre za celé obdobie jeho existencie. (drake31)
- Říká se, že Ramos způsobil srážku metra, když začal používat sirup na kašel – odkaz na Mr. Greena, stejnou postavu ve verzi z roku 1974, pro kterého je typický chronický kašel. (CrypzzXD)
Reklama