Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (713)
Bylo to kůl, bylo to vtipný. Někdy to teda bylo cool, když to mělo bejt vtipný a jindy zase vtipný když to mělo bejt kůl, ale who cares. Rozhodně to ale nebylo napínavý. Já si doteď vlastně nejsem jistej, jestli se mi to líbilo a nebo jestli to byl fakt hroznej shit. Každopádně je dobře, že to po premiéře odcupitalo z červenejch čísel, páč tam to fakt nepatří.. 3.33 periodických hvězdiček ()
Filmu dominuje sympatický Travolta s bandou kumpánov, medzi ktorými je aj L.Guzmán, ktorého som premenoval na Pačangu. To meno mal ako bodyguard vo filme Carlitova cesta. Vo filme nedostal veľa priestoru, ale to málo čo má, ma utvrdilo v tom, že prezývka Pačanga mu sedí. D. Washington spolupracuje s T. Scottom až príliš často, ale chcelo by to lepšie prezerať scenáre. Rozhovory medzi Travoltom a Washingtonom sú zaujímavé a miestami aj vtipné, strašne ma pobavila hláška: " Pomyslel by si si ráno, keď si si naťahoval ponožky, že budeš....". Všetko funguje ako má až do záveru, kde Washington vezme do ruky zbrať a berie na seba to, čo by mal prenechať polícii. Celý čas je divák v tom, že keď má Travolta takú dobrú náladu, tak má určite všetko premyslené do posledného detailu.... a on si vykračuje pešo! s vozíkom po moste. Záver je skutočne nepodarený, stokrát prevarený a zhadzuje celkom dobré rozbehnutý thriller do priemerných hodnotení. Film 60%. ()
Uvedomelá, a zároveň ničím extra ozvláštňujúca, resp. ozvláštnená žánrovka. To, že sa tu zrkadlia a variujú udalosti po 9/11, komentuje sa multimediálny priestor čo by (žiaľ) novonadobudnutý primárny nástroj komunikácie a umne sa tu pracuje s deadlinom, určite za pozornosť stojí, ale pokiaľ beriem do úvahy Helgelandov nevýživný scenár a ono nešťastné "pravicové" finále, tak si proste toto Scottyho žánrové skotačenie - ktoré je mimochodom na rozdiel od tých predošlých odmeranejšie a nie-až-tak napadité - nedokážem užiť zrovna tak, ako by som chcel. ()
Ve světle repete prostředního remaku nedostižného originálu ze sedmdesátých let musím přehodnotit. Ta stísněná atmosféra prvních dvou zpracování se tady úplně vytrácí. Já chápu, že tak minimalistická zpracování jako nabídly první dvě verze už dnešní diváctvo neoslní, a všichni tam musí mít emoce a hrozně propracovanou psychologii postav, ale to já tam nepotřebuju. Nemluvě o tom, že Washington už nikdy nebude patřit mezi moje oblíbence a Travolta byť ho mám jinak rád, tak tady přehrává jako o život. Navíc ten prostý plán na kterém byla premisa původního filmu vystavěna se tu snažili tvůrci za každou cenu vyšperkovat, tak aby byl co nejvíc geniální a to už nepůsobí moc uvěřitelně. Kouzlo prvních dvou zpracování je v tom, že tohle se klidně mohlo stát i v reálu, ale tohle zpracování už je jenom pohádka pro děti. Nemluvě o tom, že Tonymu Scottovi (Ať odpočívá v pokoji) už ke konci jeho režisérské kariéry nepříjemně docházel dech a tahle konzumní a přeplácaná blbinka toho budiž důkazem.40% ()
Z ozvláštněné žánrovky, na které je patrné, že byla natočena po 11/9 a která může posloužit jako svodidlo hněvu v době ekonomické recese, se v závěru stane óda na středostavovský způsob života. Nejslabší scottovka za poslední roky, které chybí inteligence a vyhrocenost morálně problematických hrdinů jeho předchozí pětice filmů, ale agresivní styl rytmizující dění nikoliv. CSI-like styl plný figurativních momentů a jasně vymezený deadline udržuje diváckou pozornost, ale z okázale liberálního blockbusteru prohazujícího role se nakonec stane další pravicový sebepotvrzující počin. Stále ale nadprůměrný. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
![Únos vlaku 1 2 3 - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/176/166176011_286a95.jpg)
Zajímavosti (24)
- Pro scénu kdy Walter Garber (Washington) vstupuje do tunelu aby doručil výkupné, byla použita stanice IND Hoyt-Schermerhorn. (TomikZlesa)
- Denzel Washington musel kvůli své roli výrazně přibrat. Nabral zhruba 16 kilo díky nočnímu pojídání hamburgerů a dalších pamlsků. (don corleone)
- Postava Denzela Washingtona se původně jmenovala Zachary Garber, ale jako poklona Walteru Matthauovi byla jeho postava přejmenována na Walter Garber. (TomikZlesa)
Reklama